: Po co ten projekt (założenia projektu)

Pary_anime

Projekt ma spełniać funkcje podobna do PHPNuke, ale jest troche roznic. tak czy owak ma byc to w sumie CMS.

glowne zalozenia:
1. hierarchiczna budowa kategorii. kazda kategoria ma swoj unikalny ID oraz ID kategorii nadrzednej (0 dla glownej). dzieki temu w latwy sposob mozna stworzyc drzewo kategorii

2. artykuly nie sa na sztywno dowiazane do kategorii, ale jest to zrobione poprzez tabele relacyjna. dzieki temu kazdy artykul moze byc przyporzadkowany do wielu kategorii jednoczesnie.

3. strona sklada sie z niezaleznych elementow, a kazdy artykul posiada atrybut destiny, czyli miesce w ktore jest ladowany. dzieki temu poszczegolne artykuly sa ladowane niezaleznie.
3a. jesli jednak uzytkownik chce, by klikniecie w link przeladowywalo kilka artykulow, moze to zrobic poprzez relacje. musi wtedy okresic powiazane artykuly oraz miejsca, w ktore beda ladowane.

4.szablony beda umieszczane w bazie. mozna podac szablon domyslny (ID=0), szalony dla poszczegolnych kategorii, oraz dla poszczegolnych artykulow. priorytety: artykul, kategoria, glowny.

co do powyzszych czesci jestem pewnien ich funkcjonalnosci, bylo to sprawdzane i kalkulowane przez dlugi czas. nie wiem natomiast jak do konca zrealizowac:

5. system komentarzy
tradycyjnie: trzeba dodac odpowiednie pole do artykulow (commentAllow) i potem tabela comments (ID, parentID, articleID, authorID, body). tylko zastanawiam sie nad parentID (czy robic zagniezdzanie komentarzy...)? - DO DYSKUSJI.

6. autoryzacja uzytkownikow
rejestracja i logowanie tradycyjnie - sesja (mozna dopisac mechanizm dodajacy SID do sciezki, nie bedzie z tym problemu)
tylko jak z prawami dostepu?
myslalem nad grupami ktore dziedziczylyby dostep jedna po drugiej, czyli:







Przydalaby sie mozliwosc autoryzacji po ssl (do wyboru w config)
ladnie wyglada, tylko zastanawiam sie jak to najlepiej zrealizowac )

i to w sumie glowne zalozenia calego projektu. prosze o komentarze


roodee napisał(a):3. strona sklada sie z niezaleznych elementow, a kazdy artykul posiada atrybut destiny, czyli miesce w ktore jest ladowany. dzieki temu poszczegolne artykuly sa ladowane niezaleznie.
3a. jesli jednak uzytkownik chce, by klikniecie w link przeladowywalo kilka artykulow, moze to zrobic poprzez relacje. musi wtedy okresic powiazane artykuly oraz miejsca, w ktore beda ladowane.

4.szablony beda umieszczane w bazie. mozna podac szablon domyslny (ID=0), szablony dla poszczegolnych kategorii, oraz dla poszczegolnych artykulow. priorytety: artykul, kategoria, glowny.

zaznaczyles to co jest dla mnie nie do konca oczywiste.

Gdzies pisales o ladowaniu elementow do tablicy. Jakos teraz tego nie widze. Czy masz gdzies przyklad takiego szablonu? Zajrzyj do nizszego projektu. Czy to jakos ze soba koresponduje?

Pzdr
Sl@o
Sl@o napisał(a):roodee napisał(a):3. strona sklada sie z niezaleznych elementow, a kazdy artykul posiada atrybut destiny, czyli miesce w ktore jest ladowany. dzieki temu poszczegolne artykuly sa ladowane niezaleznie.
3a. jesli jednak uzytkownik chce, by klikniecie w link przeladowywalo kilka artykulow, moze to zrobic poprzez relacje. musi wtedy okresic powiazane artykuly oraz miejsca, w ktore beda ladowane.

4.szablony beda umieszczane w bazie. mozna podac szablon domyslny (ID=0), szablony dla poszczegolnych kategorii, oraz dla poszczegolnych artykulow. priorytety: artykul, kategoria, glowny.

zaznaczyles to co jest dla mnie nie do konca oczywiste.

Gdzies pisales o ladowaniu elementow do tablicy. Jakos teraz tego nie widze. Czy masz gdzies przyklad takiego szablonu? Zajrzyj do nizszego projektu. Czy to jakos ze soba koresponduje?

Pzdr
Sl@o

zobacz https://roodee.one.pl/ewa i pochodz po linkach, zauwazysz jak zmieniaja sie artykuly w zaleznosci od tego gdzie klikniesz...
roodee napisał(a): zobacz https://roodee.one.pl/ewa i pochodz po linkach, zauwazysz jak zmieniaja sie artykuly w zaleznosci od tego gdzie klikniesz...
Ja bym to zrobil za pomoca plywajacych ramek i osiagnal to samo. Oczywiscie trzeba zaimplementowac calosc, tj.

Cytat:<iframe src="sciezka_dostepu_do_strony" width="100" height="100" name="nazwa_ramki" id="id_dla_ramki" class="klasa_dla_ramki" frameborder="0" scrolling="no" marginwidth="0" marginheight="0" hspace="0" vspace="0">
Link do miejsca z ta strona, bo Twoja strona to stary rupiec jakich juz niewiele i nie wyswietla plywajacych ramek. Nie oosmieszaj sie i lepiej zainstaluj sobie cos lepszego. Wszystkie sa za darmo
</iframe>

Chyba nic nie przoczylem

Wesolych Swiat


k@s@ napisał(a):roodee napisał(a): zobacz https://roodee.one.pl/ewa i pochodz po linkach, zauwazysz jak zmieniaja sie artykuly w zaleznosci od tego gdzie klikniesz...
Ja bym to zrobil za pomoca plywajacych ramek i osiagnal to samo. Oczywiscie trzeba zaimplementowac calosc, tj.

sorry za pytanie ale o czym piszesz? bo nie wiem co ma ramka (piernik) do systemu menu (wiatraka)....
Przez jakis czas zastanawialem sie nad ramkami plywajacymi.

To faktycznie zalłatwiałoby sporo, ale nie do końca. Przede wszystkim ramki zakładaja, że istnieje ¶ci¶le okre¶lona przestrzeń, a z chwil± jej przekroczenia czę¶ć jest po prostu niewidoczna. Dlatego to rozwi±zanie nie da się zastosować, chociaż jest ciekawym obej¶ciem całego problemu z rozbudowanym menu.
Przyszła mi do głowy kolejna szalona my¶l.

Zastanawiałem się nad rodzajami tre¶ci, które moga pojaiwać się na serwisie i wyszło mi, że ogólnie elementy można podzielić ze względu na cechy elementu serwisu:

lstałe - zakładajace niezmienno¶ć elementu serwisu, np. logo
llosowe - zakładaj±ce, że dobór elementu bedzie odbywał się losowo
lterminowe - zakładaj±ce, że element będzie realizował pewne zadania w okre¶lonym czasie
lhronologiczne - miejsce elementu uzależnine będzie od czasu jego zapisania, np. najnowsze newsy na górze
lo okreslonych rangach - miejsce elementu uzależnione bedzie od jego rangi

S± to oczywi¶cie generalne założenia, gdyż można założyć, że przypadku ograniczono¶ci miejsca w serwisie może do¶ć do dalszej selekcji przy wykorzystaniu innej cechy.[/b]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wyciskamy.pev.pl
  • img
    \