X
ďťż

Reforma Edukacji

Pary_anime

Obecny stan edukacji nie jest na zadawalającym poziomie. Przy obecnych technologiach oraz narzędziach możemy zrobić więcej. Narastająca ilość informacji bombarduje nas z każdej strony. Zwykle to czego nas uczą w szkole już jest nieaktualne. Sposoby nauki są przestarzałe. Najdziwniejsze jest to że szkoła niemczy nas jak się uczyć. Przy obecnych osiągnięciach można by było zreformować system edukacji.
Oto moja wizja „edukacji XXI” wieku:

Proponuję REWOLUCJE!

Zmiana systemu edukacji i jego reorganizacja jest kluczowym czynnikiem wpływającym nie tylko na rozwój młodych ludzi, wpływa ona na wszystkie płaszczyzny życia.
Załóżmy, że młody człowiek kończący szkolę średnią, potrafi płynnie posługiwać się
3 językami, błyskawicznie przyswaja informacje, czyta fotograficznie, umie panować nad swoimi emocjami, zna się bardzo dobrze na finansach, potrafi zarządzać czasem , z radością i zaangażowaniem rozwija swoje pasje i widzi świat przez różowe okulary.

Jak myślicie co by się stało?

Otwieranie się większej ilości firm czyli błyskawiczny rozwój gospodarki Polski, powiększenie się grona naukowców i co za tym idzie rozwój nauki i nowych technologii,
zmniejszenie się bezrobocia, praktycznie zniwelowanie stanów depresyjnych i załamań nerwowych. Reasumując – ogólna poprawa życia.

Mając tę wizję przed oczyma, musimy zacząć działać w tym kierunku!

Reforma systemu edukacji to bardzo złożona sprawa.
Aby ją dobrze i efektywnie dokonać trzeba zaangażowania wielu osób, mnóstwo chęci i edukacji ze strony całego społeczeństwa związanego z edukacją młodego człowieka.
Począwszy od rodziców, poprzez nauczycieli skończywszy na samych uczniach.

1.Najważniejszą sprawą w systemie edukacyjnym to uświadomienie ludzi o ich potencjale,
O możliwościach jakie mają , jakie ma ich mózg. Żeby młody człowiek zaczynając edukacje był przekonany o tym że może zrobić wszystko. Że jego mózg jest idealną maszyną mającą nieograniczone możliwości. Aby młody człowiek przychodząc do szkoły był przekonany że jest wstanie zrobić wszystko.

(Aby tego dokonać trzeba rodzicom, nauczycielom i wszystkim ludziom związanym z edukacją wyplenić złe przekonania na temat możliwości człowieka –
Aby to osiągnąć powinno się organizować dla nauczycieli kursy z rozwoju osobistego.

*Dla ludzi którzy jeszcze nie uczą w szkołach i zamierzają to robić ( tzn. są na studiach pedagogicznych) powinno się także organizować rozmaite kursy z rozwoju osobistego.

2.Następną najistotniejszą sprawa jest odpowiednie nastawienie nauczyciela do ucznia i na odwrót. Pomiędzy uczniem a nauczycielem powinna występować relacja partnerska. Takie podejście poprawi jakość i sposób uczenia się.

3.Szkoły zwykle uczą tak zwanej „wiedzy akademickiej” tzn. wiedzy teoretycznej.
Uczeń nie ma możliwości zastosowania jej w praktyce, co sprawa że nie może jej
„odczuć zmysłami”, przez co jest ona dla niego nudna i trudna w zapamiętaniu.
Szkoła powinna uczyć wiedzy praktyczniej czyli takiej , którą możemy wykorzystać
w życiu.

*Natomiast jeśli uczy się czegoś z czym nie na co dzień mamy kontakt( np. doświadczenia fizyczne lub chemiczne) uczniowie powinni sami je wykonywać.

Zgodnie z powiedzeniem Konfucjusza:

„Słyszę i zapominam, widzę i pamiętam, robie i rozumiem”

4.W szkole jest dużo przedmiotów, które uaktywniają lewą półkulę mózgową, a mało , które prawą. Jak wiadomo prawa półkula jest „troszeczkę” lepsza ( tzn. ponad 10 mld razy ).
Aby sprawnie połączyć wykorzystywanie obydwu półkul trzeba wprowadzić nowe rodzaje zajęć.

a) Muzyka ( na zaawansowanym poziomie) – każda osoba w szkole powinna na początku nauki wybierać sobie instrument i w ramach lekcji muzyki rozwijać się w tym kierunku. (Osoby grające na instrumentach uruchamiają zupełnie nowe płaty mózgowe, przez co wykorzystują lewą półkule, która powiększa możliwości uczenia się i przyswajania wiedzy)

b) Plastyka – rozwijamy naszą kreatywność i wyobraźnię oraz uruchamiamy prawą półkule.

c) Zajęcia z Kinezjologii Edukacyjnej – ćwiczenia wykonywane byłyby przed rozpoczęciem nauki. Kinezjologia edukacyjna przestawia mózg na wyższe obroty.

d) Zajęcia z kreatywnego myślenia – rozwijały by zdolności twórcze uczniów.

e) Szybkie czytanie i fotograficzne czytanie – nie trzeba mówić ile korzyści by to dało.

f) Zajęcia z systemów nauki – trzeba nauczyć ludzi jak się uczyć i robić to efektywnie.
Na takich zajęciach uczono by wykorzystywać :

- Odpowiednie nastawienie do nauki ( afirmacje i wizualizacje )
- Mapy Myśli
- GSP (Główny System Pamięciowy)
- Metody Relaksacyjne
– Metody Koncentracji

g) Przedsiębiorczość – ta lekcja poległa by na spotkaniach z przedsiębiorcami,
prawnikami, biznesmenami, urzędnikami skarbowymi itp.
Głównym celem tego rodzaju zajęć było by przygotowanie do założenia własnej
firmy oraz nauki wszystkiego co z nią jest związane tzn.
jakie są rodzaje działalności gospodarczej, gdzie ja zarejestrować, jak rozliczać się z ZUS-em oraz jak przy znajomości prawa efektywnie ją rozwinąć itp.

h) Zajęcia z psychologii – polegały by na spotkaniach z psychologami, terapeutami, trenerami NLP, hipnotyzerami itp. Uczono by miedzy innymi:

– łatwiejszego osiągania celów
– panowania nad stresem
– autohipnozy
-wprowadzania się w pozytywne stany emocjonalne
– nauki podczas snu

i) Zajęcia z relacji międzyludzkich – wynikiem tego była by lepsza komunikacja oraz przyjaźniejsza atmosfera w szkołach.

j) Nauka języka obcego poprzez zastosowanie elementów NLP i hipnozy przez co nauka w komunikatywnym stopniu w 3 miesiące języka byłaby czymś normalnym i oczywistym. Obecnie znajomość kilku języków jest ( jak dobrze wiemy) bardzo przydatna.

k) Można również uczyć pisania obydwoma rękoma. Dla praworęcznych pisanie lewą ręką uruchomi prawą półkule mózgową, a leworęcznych – lewą.
Zapewni to także spójność działania i myślenia 2 półkulami naraz.

5.W szkołach uczyliby psychologowie, trenerzy rozwoju osobistego, NLP-owcy,
Hipnotyzerzy, przedsiębiorcy, prawnicy, urzędnicy skarbowi oraz odpowiednio przeszkoleni nauczyciele.

W szkole rozwijane by były :
Inteligencja finansowa
Inteligencja emocjonalna
Inteligencja socjalna

Nauczyciele musieli by zmienić dotychczasowa środki dydaktyczne i zamienić je na nowe, bardziej efektywne.

Otoczenie – sala wykładowa powinna być w spokojnych kolorach oraz kolorach relaksujących ( np. zielony)

*Jest dowiedzione naukowo że kolor zielony działa uspakajająco i relaksacyjnie.
(stosuje się to w szpitalach dla lepszej rekonwalescencji pacjentów)

Muzyka w tle – podczas zajęć leciałaby cicho muzyka sprzyjająca rozwoju intelektualnemu.

Multitablica – wprowadzenie tego „urządzenia” – tablicy podłączonej do Internetu z możliwością tworzenia interaktywnych lekcji

6. Najważniejszym celem szkoły jest pomoc młodym ludziom w odkryciu swoich pasji i zainteresowań. Uważam że to priorytet, ponieważ teraz często gdy pytam się nastolatków:
Jakie masz zainteresowania? Jak masz pasje? Co lubisz robić? Co sprawia Ci przyjemność?
W większości wypadków dostaje odpowiedź : Nie wiem co lubię robić.
Chodzi o to by każdy odkrył coś co kocha robić, coś takiego co sprawia mu przyjemność i tylko na słowo o tym, na jego twarzy rysuje się wielki uśmiech.

Trzeba dołożyć wszelkich starań by młody człowiek poznał samego siebie i wykreował swój charakter.

Szkołą powinna kreować atmosferę przyjaźni i tego żeby każdy czuł się potrzebny i wyjątkowy. Trzeba uzmysłowić że nauka jest zabawą ( jak byliśmy mali uczyliśmy się poprzez zabawę i był to najefektywniejszy system nauki). Uczniowie nie mogą podchodzić do nauki jako do zła ostatecznego, tylko jak do przyjemnej zabawy. Trzeba zakotwiczyć w młodych umysłach naukę jako przyjemne doznanie.

Stwórzmy razem system , który przeniesie sukces!


Dawajcie swoje pomysły na reforme edukacji!
Ja bym dodał naukę o tym, czym W PRAKTYCE jest Bóg, czym W PRAKTYCE jest zbawienie za które umarł Jezus, czy DLACZEGO każdy może je osiągnąć oraz co powinien zrobić każdy człowiek jeśli chce je osiągnąć. Jest to jakby inteligencja socjalna oraz inteligencja emocjonalna tylko jeszcze przynajmniej szczebel wyżej.
W zasadzie to zamieniłbym całe ileś tam lat edukacji na taką właśnie naukę . To dużo bardziej przydatne w życiu, dużo bardziej praktyczne niż 80% przedmiotów, których się obecnie w szkołach naucza. I pewnie kiedyś zamienię .

PS. Nie mylcie tego z religią chrześcijańską czy jakąkolwiek religią albo etyką, jest to coś innego, coś bardzo MOCNO związanego z rozwojem osobistym jako takim, jaki się zapewne większości na tym forum kojarzy .
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wyciskamy.pev.pl
  • img
    \