Total Annihilation

Pary_anime



Nazwa do¶æ banalna i zapewne nie kojarz±ca siê ka¿demu. Ale gra, do której pragnê was zachêciæ, jest jedn± z tych, które by³y baz± dla dzisiejszych gier strategicznych(RTS).

Total Annihilation- gra z 1997 roku, która teoretycznie powinna byæ ju¿ na wymarciu. Gdy powsta³a, ówczesne komputery ledwo sobie radzi³y z grafik±, któr± prezentowa³a. Gra by³a okrzykniêta najlepsz± gr± wszech czasów. Ale co taki staroæ mo¿e mieæ do zaoferowania w dzisiejszych czasach. Pewnie nikt ju¿ nie pamiêta TA, a z pewno¶ci± nikt w to ju¿ nie gra. Takie za³o¿enie jest b³êdne.

Obecnie z Polski, gra wystarczaj±co du¿o osób, by codziennie, w godzinach wieczornych, odbywa³y siê partie 6,8, czy te¿ 10 osobowe.
Piszê to, by zachêciæ was, by odkurzyæ t± star± gierkê i do³±czyæ do naszego grona totalowców
Od czasu do czasu odbywaj± siê turnieje, w których to ma siê okazjê, wykazaæ. Prawdopodobnie, gdy bêdê mia³ ju¿ maturê z g³owy, zorganizuje jaki¶ turniej.

Pomy¶licie pewnie, ¿e nic siê od wersji 1.0 nie zmieni³o. Ale wrêcz przeciwnie. Obecnie obowi±zuje wersja 3.1. Wprowadzono sporo zmian poprawiaj±cych rozgrywkê.
Ale prawdziw± rewolucje wprowadzaj± dopiero unit packi. Niektóre powiêkszaj± liczbê dostêpnych typów jednostek, do 200-300.
Ale dobra, teraz mo¿e co¶ dla tych, którzy nie mieli styczno¶ci z TA.

Fabu³a
Intro

Wiele lat temu galaktyka wiedzia³a, co znaczy pokój. Raj by³ rz±dzony rêk± nauki, a rêka ta nale¿a³a do galaktycznego rz±du zwanego Rdzeniem (Core). Paradoksalnie to ostateczne zwyciêstwo nad ¶mierci± przyczyni³o siê do upadku raju i rozpêta³o wojnê, która mog³a rozszerzyæ siê na miliony ¶wiatów. Proces zwany wzorowaniem obejmowa³ elektroniczn± duplikacjê matryc mózgowych i pozwala³ na transfer ¶wiadomo¶ci do wytrzyma³ych maszyn. W efekcie oznacza³o to nie¶miertelno¶æ i Rdzeñ zarz±dzi³ poddanie temu procesowi wszystkich obywateli w celu zapewnienia im bezpieczeñstwa. Czê¶æ spo³eczeñstwa nie chcia³o odrzuciæ swoich cia³ w taki sposób, znalaz³o siê wielu takich, którzy uznali wzorowanie za okrucieñstwo. Uciekli oni do zewnêtrznych granic galaktyki, gdzie zebrali siê tworz±c formê ruchu oporu, znan± jako Arm. Rozpoczê³a siê wojna, mimo ¿e tak naprawdê nigdy oficjalnie nie zosta³a wypowiedziana przez ¿adn± ze stron. Arm wyprodukowa³a dla swoich armii kombinezony bojowe wysokich mocy, a Core przeniós³ umys³y swoich ¿o³nierzy do równie ¶mierciono¶nych maszyn. Rdzeñ tysi±ckrotnie powieli³ swoich najlepszych wojowników. Arm odpowiedzia³ u¿yciem klonowania. Wojna szala³a przez ponad cztery tysi±ce lat, zu¿ywaj±c zasoby ca³ej galaktyki i pozostawiaj±c tylko spalon± ja³ow± ziemiê. Obie strony popad³y w ruinê. Ich cywilizacje dawno ju¿ zaginê³y, a ogromne kompleksy wojskowe zosta³y zniszczone. Armie uleg³y zredukowaniu do kilku rozrzuconych po galaktyce niedobitków, kontynuuj±cych walkê w spustoszonych bezpardonow± walk± ¶wiatach.

W ten klimat, zostaje wrzucony gracz. Na temat gry single nie bêdê siê rozpisywaæ, gdy¿ nie o to chodzi.

Macie mo¿liwo¶æ objêcia dowództwa nad armiami pancernych batalionów, gromadami potê¿nych mechów, formacjami bombowców, czy te¿ nad armadami okrêtów.
Ró¿norodno¶æ jednostek, jest olbrzymia. Unit packi, o których ju¿ wspomnia³em, zwiêkszaj± jeszcze bardziej ilo¶æ jednostek.

Krótko o rozgrywce. Startujecie dysponuj± 1 jednostk±, zwan± Commander. Jest on g³ówn± jednostk± budownicz± i nie raz ostatni± lini± obrony, dziêki swojej unikatowej broni, która zwie siê d-gun(niszczy ka¿d± jednostkê i poch³ania du¿± ilo¶æ energii). Commander dysponuje równie¿ mo¿liwo¶ci± maskowania.
Przy pomocy naszego dowódzcy mo¿emy rozpocz±æ budowê bazy. Ale najpierw, trzeba zbobyæ odpowiednie surowce. Wystêpuj± 2 rodzaje. Metal i energia. Metal wydobywa siê z terenów bogatych w zwi±zki metaliczne, w polskim slangu TA nazywane plamkami. Energiê produkuj± elektrownie: s³oneczne, wiatrowe i fuzyjne. <-wszystko jak¿e ekologiczne
Gdy ju¿ zdobêdziemy surowce, czas na produkcje armii. Mamy do dyspozycje 5 klasyfikacji jednostek. Pojazdy(czo³gi i ca³y sprzêt je¿d¿±cy), kboty(mechy), samoloty(bombowce, my¶liwce, transportowe itp), statki(³odzie podwodne, lekkie ³odzie zwiadowcze, pancerniki, lotniskowce), oraz poduszkowce. Do tego dochodzi jeszcze artyleria du¿ego zasiêgu(nazywana BB, od nazwy dzia³a ARM- Big Bertha), pociski EMP, oraz broñ masowej zag³ady(broñ nuklearna, popularnie nazywana nukami:-))
Gdy ju¿ wybierzemy, co chcemy zbudowaæ, trzeba jeszcze wykombinowaæ jak wroga zniszczyæ. Ilo¶æ strategii, taktyk, jest ograniczona tylko przez wasz± wyobra¼nie.
Gra z AI, nie daje ¿adnej satysfakcji. Sztuczna inteligencja, jest g³upia, ¿e szkoda gadaæ. I do tego jeszcze oszukuje
Prawdziwe wyzwanie jest dopiero podczas gry z ¿ywym cz³owiekiem. Gdy, po 1-2h uda wam siê pokonaæ w koñcu wroga, wtedy dopiero mo¿na poznaæ magiê TA Nie samo zwyciêstwo, ale sama rozgrywka(przynajmniej dla mnie), daje ogromn± satysfakcje.

Warto wspomnieæ i¿ Supreme Commander, by³ bazowany na TA. To w³a¶nie TA, by³o pierwowzorem. Wiêc dlaczego, nie gramy w SC, tylko w TA? To nie to samo. Supreme, ró¿ni siê pod pewnymi wzglêdami i nie ma tego czego¶, dziêki czemu ci±gle mêczymy t± wys³u¿on± gierkê

Map prawdopodobnie stworzono wiêcej, ni¿ do jakiejkolwiek innej gry. Jest ich masa, po prostu Sam jestem autorem wielu.

Ogólnie, w wiêkszo¶ci przypadków gramy tylko z polakami. Ale zagranicznych graczy te¿ jest masa. S± specjalne programy które umo¿liwiaj± grê, a w³a¶ciwie, zebranie graczy z ca³ego ¶wiata.
WZ - war zone. http://www.ewarzone.com/

G³ównie obecnie gramy z wykorzystaniem unit packa TAUCP 2.3, czasami zdarzaj± siê rozgrywki w tzw. "czystego", czyli wersje 3.1, bez dodatków.

Je¿eli jeszcze was nie przekona³em, mo¿e te parê filmików i screenów to zrobi

Parê filmików i stronek na temat TA.

Zlot 2007/2008
http://www.youtube.com/watch?v=uN_1QJDVjLk

Zlot 2007
http://www.youtube.com/watch?v=-286eMdCZ2c

Zloty
http://www.youtube.com/wa...feature=related

Zapowied¼ 2008
http://www.youtube.com/watch?v=IUSLLeEnZ9c

Strona Toczeneta o TA- znajdziecie tu wszystkie najwa¿niejsze informacje na temat TA
http://www.totala.strategie.pl/

Polskie forum TA- turnieje, zloty, nowe polskie mapy, dyskusje itp. oraz najwa¿niejsze, mo¿liwo¶æ ¶ci±gniecia TA (nied³ugo bêdzie mój upload, w³a¶nie w tej chwili jestem w trakcie uploadu)
http://annihilacja.fora.pl/

Screeny:

http://www.totala.strategie.pl/ogrze/screeny.html

http://www.totala.strateg...ia/galeria.html

http://upload.wikimedia.o...e_3.1415926.jpg

http://www.rakrent.com/rtsc/pix/ta/ta-dday.jpg

http://web.tiscali.it/squ...nnihilation.jpg

http://www.rakrent.com/rt...a-custvsreg.jpg

http://www.rakrent.com/rtsc/pix/ta/ta-hilltop.jpg

http://www.macgamezone.co...hilation/01.jpg

http://i12.tinypic.com/7y38uo2.jpg

http://designx.tauniverse...auw_screen1.jpg

Wymagania:

Gra z 1997, pewnie pójdzie na ka¿dym sprzêcie. A gdzie tam. Standardowo na polach bitew s± setki jednostek po obu stronach. Wiêc gra naprawdê jak na datê produkcji ma sporê wymagania. 1024 ramu to standard. Na 512 mo¿e siê trochê przycinaæ, ale graæ siê da.
Co do ³±cza. Przy 1024 kb/s mo¿na spokojnie bez lagów graæ. Gre zlagowaæ nie jest trudno, ale w przypadku opó¼nienia którego¶ z graczy, gra automatycznie zwalnia(samemu te¿ mo¿na to zrobiæ). Crash TA czasami siê pojawia, raz na 50 partii.

Wszyscy Ci którzy s± chêtni do do³±czenia do fanów TA, proszeni s± o kontakt ze mn±(gg 2652431), lub z którym¶ z aktywnych graczy TA

1390866 - Dawid
4677668 - Mazi
1657329 - Daihat

Wystarczy ¿e napiszecie ¿e ja was odsy³am

Mam nadziejê ¿e kogo¶ uda³o mi siê zachêciæ

ps.Proszê o ¶ci±ganie map, bo mnie potem krew zalewa...


1-2h? troche dlugo. nigdy nie zapomne kamikaze-nukow commanderem (oczywiscie na ustawieniach ze to nie konczy gry ). fakt, jest to jeden z najciekawszych rtsow w historii.
mój pierwszy RTS to Krush Kill 'N Destroy "KKND" Xtreme xD

http://www.youtube.com/watch?v=d9KDOfU4Kx0

to by³a giera zawsze w ni± gra³em u wuja xD

Te 4 litery na zawsze zapamiêta³em
1-2h? troche dlugo. nigdy nie zapomne kamikaze-nukow commanderem (oczywiscie na ustawieniach ze to nie konczy gry ). fakt, jest to jeden z najciekawszych rtsow w historii.

To by³ tylko przyk³ad. Wszystko zale¿y od mapy, przeciwnika, zasad i przypadku.
A atak commanderem na bazê wroga jest u nas zakazany


Oj, ile ja czasu przy tym spêdzi³em, miejsc w kalkulatorze chyba by brak³o
Mam gdzie¶ orygina³ jeszcze. Cudowna gra.
Ja te¿ gdzie¶ mam orygina³....
Kupi³em za 5plnów na allegro.Jedna z najwiêkszych strategii...
ZAraz znajdê i odkurzê i jak siê uda, to sobie popykamy!!!
hehe TA i KKND: ] klasyki szkoda tylko ze kknd2 juz byl duzo slabszy. tak czy siak klasyki ktore kazdy szanujacy sie gracz, powinien przynajmniej widziec: ]
Znam , gra³em... fajna gra ale pierwszym moim RTS-em by³ Age of Empires i do dzi¶ dzieñ jestem mu wierny .
to ja was nooby zaskocze bo jednym z pierwszych rts byl dune2 ale to bylo dawno jak jeszcze amiga byla wspanialym komputerem na ktorej sie zarywalo noce ( Civilizacja, Cannon Fodder , ufoki kilka czesci , Lords of the Realm itd )
Cannon Fodder to byla gra potem Galaga, Mortal Kombat i kilka innych to byly czasy
Morki ja napisa³em o PC bo my¶la³em,¿e rozmawiamy o grze na PC .

A na Commodore 64 to ju¿ nie pamiêtam w co gra³em.... dawno to by³o .
Contra ! Duck Hunt to by³o to !
pegasus rlz !! to jest lepsze od pc konsol razem wzietych
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wyciskamy.pev.pl
  • img
    \