ďťż

Amarok często ulega awarii

Pary_anime

W momencie, gdy ładują się poszczególne programy dostępne z pozycji tacki systemowej, otwiera się również okno programu KMail:


DO: amarok-backtraces@lists.sf.net
TEMAT: 1.4.9.1 [___stripped][validity: 0.94][frames: 154][xine]
TREŚĆ:
Amarok uległ awarii! Bardzo nam przykro z tego powodu: :(

Ale nie wszystko stracone! Możesz nam pomóc w naprawie błędu. Informacja zawierająca opis awarii znajduje się poniżej, więc wystarczy tylko kliknąć "Wyślij", lub jeśli masz czas, napisać (po angielsku) krótki opis tego jak doszło do awarii.

Bardzo dziękujemy.



Proszę załączyć pełną treść listu.

Być może baza danych amaroka została uszkodzona. Proszę spróbować zmienić nazwę katalogu ~/.kde/share/apps/amarok na inną (np. ~/.kde/share/apps/amarok.stare) i zobaczyć, czy problem nadal występuje.

Proszę załączyć pełną treść listu.

Czy normalnie uruchomiony AmaroK też zwraca podany błąd?
Czy pomogła rada p. Lichoty?


Być może to błąd niewystarczającej ilości pamięci.
Instalował Pan jakieś dodatkowe skrypty do Amaroka?

Proszę spróbować utworzyć nowe konto, dodać swoje pliki do kolekcji na tamtym koncie i zobaczyć, czy problem się powtarza.

Proszę również załączyć informacje o systemie
Aha, jeszcze jedno - czy na dysku jest wystarczająca ilość miejsca?
I jeszcze jedno - ma Pan ustawiony używanie systemu dźwięku xine?

Proszę wysłać mi plik ~/.kde/share/config/amarokrc prywatną wiadomością.

Być może baza danych amaroka została uszkodzona. Proszę spróbować zmienić nazwę katalogu ~/.kde/share/apps/amarok na inną (np. ~/.kde/share/apps/amarok.stare) i zobaczyć, czy problem nadal występuje.
Tak zrobiłem, i jak do tej pory, jest spokój.
(Aktualizacja: Niestety, problem nadal występuje - sprawdzę jeszcze inne warianty.)

Czy instalował Pan jakieś dodatki do Amaroka? Wygląda na problem z jakąś wtyczką.

Proszę pobrać ten skrypt na pulpit, zmienić mu nazwę na amarok-trader-query.py, a następnie uruchomić go w konsoli poleceniem:

python amarok-trader-query.py >amarok.txt 2>&1


Następnie proszę załączyć plik amarok.txt, który zostanie utworzony.

Uwaga dotycząca bezpieczeństwa
Proszę pobierać i uruchamiać tylko skrypty znajdujące się na serwerze ola-os.com. Uruchomienie skryptów dołączanych do postów na forum lub innych, znalezionych w sieci może stanowić zagrożenie bezpieczeństwa Twojego komputera.

Czy instalował Pan jakieś dodatki do Amaroka? Wygląda na problem z jakąś wtyczką.
Kiedyś, próbowałem uruchomić wizualizacje pod programem Amarok, jednakże otrzymałem taki komunikat:

Nie znaleziono wizualizacji

Możliwe przyczyny:

Nie zainstalowano libvisual;
Nie zainstalowano żadnej wtyczki libvisual.

Proszę sprawdzić te możliwości i uruchomić ponownie
Amarok.

Doinstalowałem więc następujące pakiety:

libvisual-0.4-dev
libvisual-0.4-plugins
libvisual-projectm

Jeśli to one sprawiają problem, to je odinstaluję, gdyż nie są mi aż tak bardzo potrzebne


Mam mały problem z pobraniem tego skryptu :

Faktycznie, nadal uważał skrypt za plik wykonywalny

Proszę pobrać za pomocą tego odnośnika: http://ola-os.com/inne/am...rader-query.txt

I zmienić mu rozszerzenie na .py.

Proszę pobrać ten skrypt na pulpit, (...) a następnie uruchomić go w konsoli poleceniem:

python amarok-trader-query.py >amarok.txt 2>&1

Następnie proszę załączyć plik amarok.txt, który zostanie utworzony.
Tak też zrobiłem, jednak mam kolejny problem (zmieniłem mu rozszerzenie na *.py):
amarok.txt

python: can't open file 'amarok-trader-query.py': [Errno 2] No such file or directory
(To jest cała zawartość tego pliku)
Zrobiłem tak:

python '/home/einsiedler/Pulpit/amarok-trader-query.py' >amarok.txt 2>&1
Załączam plik "amarok.txt"
Hm, tutaj wygląda wszystko w porządku. Proszę spróbować odinstalować te wizualizacje i załączyć jeszcze raz informacje o systemie.

Hm, tutaj wygląda wszystko w porządku. Proszę spróbować odinstalować te wizualizacje i załączyć jeszcze raz informacje o systemie.
Odinstalowałem te pakiety i załączam informacje.
Zaobserwowałem coś jeszcze, po przerzuceniu całej kolekcji do innego katalogu, problem od kilku dni już się nie pojawia

Zaobserwowałem coś jeszcze, po przerzuceniu całej kolekcji do innego katalogu, problem od kilku dni już się nie pojawia

Dziwne. Proszę poobserwować i zobaczyć, czy problem się powtórzy.

Dziwne. Proszę poobserwować i zobaczyć, czy problem się powtórzy.
Jednak problem występuje nadal
Proszę spakować i załączyć wszystkie pliki z katalogu /usr/share/services/ zaczynające się od amarok.
Mam nadzieję, że są wszystkie
Tu też nic nie widać, wszystko w porządku. Zaczynam tracić koncept.

A ile dokładnie ma Pan utworów w kolekcji?
Pozostawiłem w katalogu Muzyka (Pulpit) tylko 34 utwory...
Całą swoją kolekcję, przerzuciłem do innego katalogu, do którego Amarok na pewno nie ma już dostępu

Aktualizacja:
A czy problemem mogą być strumienie radiowe ?
Gdy włączam komputer, to od razu nie mam Internetu, dopiero później ustanawiam połączenie.
Natomiast w programie Amarok, mam pozostawione jakieś wcześniej przeze mnie słuchane Radio

Aktualizacja:
A czy problemem mogą być strumienie radiowe ?
Gdy włączam komputer, to od razu nie mam Internetu, dopiero później ustanawiam połączenie.


Może. Proszę spróbować, bo mi już się kończą koncepcje...

Czy normalnie uruchomiony AmaroK też zwraca podany błąd?
Miał Pan na myśli, gdy Amarok nie jest pozostawiony w tacce systemowej?
Jeśli dobrze to przetestowałem, to nie ma w takiej sytuacji błędu ("Przy logowaniu": "Przywróć zapisaną sesję").
Pogubiłem się już w tym wszystkim...
Otóż, gdy Amarok jest w tacce systemowej i mam tak zapisaną sesję, to mam ten komunikat błędu.
Jeśli natomiast, zaznaczę opcję przy logowaniu: "Przywróć poprzednią sesję" (z Amarokiem w tacce), to tego błędu też nie ma...
Nie mam 100% pewności, czy tak rzeczywiście jest, ale już dla bezpieczeństwa, usunę Amaroka z tacki systemowej i zapiszę sesję.
To chyba będzie najrozsądniejsze wyjście z tej sytuacji, czyż nie ?

Otóż, gdy Amarok jest w tacce systemowej i mam tak zapisaną sesję, to mam ten komunikat błędu.
Jeśli natomiast, zaznaczę opcję przy logowaniu: "Przywróć poprzednią sesję" (z Amarokiem w tacce), to tego błędu też nie ma...


Aha, to może Amarok uruchamia się zbyt szybko, zanim zostaną wykryte jego wtyczki? To by tłumaczyło dlaczego w trakcie normalnej pracy lista wtyczek jest OK, a przy uruchamianiu się wywraca

Niestety, problem występuje w każdej z wymienionych sytuacji
Przerzuciłem się na Rhythmbox'a (wersja 0.11.5) - działa idealnie
(Miałem trochę problemów z wtyczkami, ale już sobie z nimi poradziłem )

Niestety, problem występuje w każdej z wymienionych sytuacji
Przerzuciłem się na Rhythmbox'a (wersja 0.11.5) - działa idealnie
(Miałem trochę problemów z wtyczkami, ale już sobie z nimi poradziłem )


No to szkoda, że Amarok się nie sprawdził. Ale dobrze, że znalazł Pan program, który Panu odpowiada

No to szkoda, że Amarok się nie sprawdził.
Szkoda, to fakt - mam wrażenie, że gdybym zainstalował system ponownie, to tego błędu by nie było, gdyż wcześniej się z nim nigdy nie spotkałem


Szkoda, to fakt - mam wrażenie, że gdybym zainstalował system ponownie, to tego błędu by nie było, gdyż wcześniej się z nim nigdy nie spotkałem

Reinstalacja niekoniecznie by pomogła. I niekoniecznie jest konieczna Próbował Pan utworzyć nowego użytkownika, przekopiować tam kolekcję (znaczy tylko pliki dźwiękowe) i sprawdzić, czy problem też występuje?

Reinstalacja niekoniecznie by pomogła. I niekoniecznie jest konieczna
Rozumiem


Próbował Pan utworzyć nowego użytkownika, przekopiować tam kolekcję (znaczy tylko pliki dźwiękowe) i sprawdzić, czy problem też występuje?
Problem nie występuje tylko przy pierwszym logowaniu na nowe konto - Amarok wtedy działa bez zarzutu.
Jednak, przy ponownym już logowaniu, jest dokładnie tak samo, jak na starym koncie (tak jak to miało miejsce, tuż po instalacji systemu).
Nie wiem, czy czasami, nie popełniłem tych samych błędów, przy konfiguracji programu - tak to odebrałem.

Aktualizacja:
Pozostanę jednak przy programie Rhythmbox.

Dziękuję za pomoc.

Problem nie występuje tylko przy pierwszym logowaniu na nowe konto - Amarok wtedy działa bez zarzutu.
Jednak, przy ponownym już logowaniu, jest dokładnie tak samo, jak na starym koncie (tak jak to miało miejsce, tuż po instalacji systemu).
Nie wiem, czy czasami, nie popełniłem tych samych błędów, przy konfiguracji programu - tak to odebrałem.


Proszę spróbować jeszcze raz, ale nie wprowadzać żadnych zmian w konfiguracji, tylko dodać pliki. Proszę zalogować się kilka razy i sprawdzić, czy nadal jest problem. Jeśli problem nie wystąpi, to znaczy że winna jest konfiguracja, to ją porównamy. Jeśli wystąpi, znaczy że problem tkwi w kolekcji

Proszę spróbować jeszcze raz, ale nie wprowadzać żadnych zmian w konfiguracji, tylko dodać pliki. Proszę zalogować się kilka razy i sprawdzić, czy nadal jest problem. Jeśli problem nie wystąpi, to znaczy że winna jest konfiguracja, to ją porównamy.
Problem jednak wystąpił.


Faktycznie, Amarok nie radzi sobie dokładnie z pięcioma utworami
(Przy liczbie 878 utworów, trochę mi to zajęło czasu, żeby to ustalić )
Prawdopodobnie wina leży po stronie znaczników ID3 (w wersji 2) - z których Rhythmbox nie korzysta w pełni i dlatego pewnie działa bez żadnych problemów
Bardzo dziękuję za pomoc i cierpliwość!


Aha, no to już wiadomo gdzie leży problem. Postaramy się w takim razie przygotować aktualizację biblioteki do obsługi znaczników, może to pomoże na ten problem
Cieszymy się że jest już wszystko OK

Cieszymy się że jest już wszystko OK
Było, już nie jest...
Mam od kilku dni ten sam problem, co wcześniej - od instalacji systemu, nie wprowadzałem w programie Amarok żadnych zmian
Zainstalowałem odtwarzacz muzyki Exaile, ale to już nie to samo
Proszę załączyć informacje o systemie, najlepiej jak najbliżej dnia w którym powrócił problem (oczywiście po powrocie ). Być może aktualizacja jakiegoś pakietu zepsuła działanie Amaroka.

Być może aktualizacja jakiegoś pakietu zepsuła działanie Amaroka.
Sam nie wiem
Po raz pierwszy (tym razem) stało się to w piątek, 22 maja, po godzinie 23-ej.
Załączam plik /var/log/dpkg.log z tego dnia.

Sam nie wiem
Po raz pierwszy (tym razem) stało się to w piątek, 22 maja, po godzinie 23-ej.
Załączam plik /var/log/dpkg.log z tego dnia.


To raczej nie jest kwestia aktualizacji tylko wadliwych znaczników w plikach.

Proszę spróbować zainstalować ten pakiet .deb, uruchomić ponownie Amaroka i przeskanować kolekcję. Zobaczymy, czy to pomoże

Proszę spróbować zainstalować ten pakiet .deb, uruchomić ponownie Amaroka i przeskanować kolekcję. Zobaczymy, czy to pomoże
Pomogło
Bardzo dziękuję!
Super, bardzo się cieszymy :)

Pomogło
Bardzo dziękuję!


No to świetnie

Może przygotujemy aktualizację z Amarokiem 1.4.10, to wrzucimy tę bibliotekę tam od razu.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wyciskamy.pev.pl
  • img
    \