: Crash Testy

Pary_anime

Fajnie, kto¶ robi³ crash testy na bramie gara¿owej na II etapie. Bramie nie wysz³o to na zdrowie!


Ciekawy jestem co na to ochrona, maj± kamery a mo¿e to równie¿ nie le¿y w ich kompetencji! !

Pozdrawiam
piersze primo crash test zostal wykonany za pomoca mojego bolidu. w skrocie rzecz ujmujac, drzwi garazowe zaczely sie zamykac w trakcie cofania na parking i nie zatrzymaly sie nawet w chwili gdy zwarly sie z dachem samochodu.

pan specjalista ktory dzis rano przybyl na ogledziny, stwierdzil ze to wina samochodu bo drzwi sa najlepsze na swiecie oraz - tu cytat - "bezawaryjne" - koniec cytatu...

drugie primo: zanim zaczniemy atakowac ochrone i ostrzeliwac ja z ciezkiego kalibru, moze pospiesze z informacja, ze chlopaki z budki zjawili sie w blyskawicznym tempie. inna sprawa ze na ich tasmach nic nie widac zapisany jest jedynie obraz samochodu na wstecznych swiatlach, dlugo nic i nagle brama jest malo halo, bez widocznych na obrazie przyczyn.

dzis rano podczas ogledzin i wyceny strat ujal mnie swoim podejsciem pan z administracji, ktory jak by zapominajac o tym ze samodzielnie zglosilismy z moja kobita cala sprawa do niego oraz ochrone, usilowal mi wmowic ze migam sie od odpowiedzialnosci, przytakujac przy okazji panu ktory instalowal brame i ktorego zdaniem: a) niepotrzebne sa czujki ruchu z obu stron wjazdu, b) brama nie musi sie podnosic w chwili gdy napotyka na opor ze strony stojacego pod nia pojazdu, c) usilowal wmowic ze na 15 metrach przedsionka, nasz bolid rozpedzil sie do jakiejsc kosmicznej szybkosci co jest glowna przyczyna calego wypadku.

bog mi swiadkiem, chcialbym miec samochod ktory na wstecznym potrafi rozpedzic sie na 15 metrach do szybkosci potrzebnej do oszukania czujek i radarow policyjnych.

tak czy siak, sprawa zostala juz wczoraj zgloszona do administracji i panow z budki, i nabiera dalszego toku, czyli ustalenia przyczyn zamkniecia sie bramy nad jadajacym bolidem.

czy te wyjasnienia sa wystarczajace?

pozdr

rafal
aaaa i zeby nie bylo niedomowien, jesli bedzie tak ze wina w zaistnialej sytuacji lezy po mojej stronie oczywiscie nie bede sie wymigiwali pokryje szkody z ubezpieczenia

dodaje to na wypadek gdyby komus to nieopatrznie wpadlo do glowy w glowe jednak zachodze co by sie stalo gdyby na przyklad komus w trakcie wyjerzdzania z brawy zgasl samochod i ustawil sie tak, ze nie wchodzil by w zasieg czujki? przecielo by bolida na pol? czy jak?

pa

rafal


No ja nie mogê...

A ja sobie do¶æ czêsto szybko wje¿d¿am pod zamykaj±c± siê bramê, ¿eby siê otworzy³a (bez sensu jest to, ¿e jak siê ju¿ zacznie zamykaæ to siê jej nie da "zawróciæ" pilotem)...

Chyba zacznê uwa¿aæ.
Zwracam honor i przepraszam ochronê , pospieszy³em siê z tym os±dem, ale ju¿ my¶la³em ¿e to jaki¶ wandal, tylu jest ich w naszym kochanym kraju. Mam nadziejê ¿e samochód jest ca³y ?!

Pozdrawiam
Tomaszf
Cytat:[quote="minimal"]piersze primo w skrocie rzecz ujmujac, drzwi garazowe zaczely sie zamykac w trakcie cofania na parking i nie zatrzymaly sie nawet w chwili gdy zwarly sie z dachem samochodu./quote]Rafa³! Swego czasu Leszko sygnalizowa³, ¿e s± jakie¶ problemy z bramami na II etapie, Pavlisty siê akurat wybiera³ do zarz±dcy i mia³ ten fakt zg³aszaæ, ale Leszko poprosi³ o wykasowanie tego postu, wiêc Pavlisty da³ sobie spokój. Mo¿e wiêc warto porozmawiaæ z Leszko, o co mu wówczas chodzi³o? Mo¿e to jest jaki¶ klucz do wyja¶nienia tej zagadki.

A tak na marginesie - z w³asnego do¶wiadczenia wiem, ¿e jak brama zacznie siê zamykaæ, to nie ma zmi³uj, mo¿esz sobie cz³owieku klikaæ i klikaæ pilotem, a ona jak osio³ i tak siê zamknie. Czy kto¶ siê na tym zna, czy to jest normalne? Czy takie bramy tak maj± Poratujcie cz³owieka, który siê na tym nie zna.
Bramy w III etapie reaguj± prawid³owo. Podczas wjazdu/wyjazdu kiedy brama siê zamyka mo¿na sterowaæ j± pilotem ( zatrzymaæ) . Kiedy stoimy na linii czujników drzwi bramki nie zamykaj± siê.

Pozdrawiam
TomaszF napisa³(a):Bramy w III etapie reaguj± prawid³owo.
Skoro piszesz bramy, to rozumiem, ¿e masz na my¶li zarówno bramê wewnêtrzn±, jak i zewnêtrzn±? Jestem prawie na 100% pewna, ¿e nasza brama wewnêtrzna nie reaguje na klikanie pilotem. Co do zewnêtrznej nie mia³am okazji wypróbowaæ.
Czy¿by na III etapie by³a jaka¶ inna brama wewnêtrzna ni¿ na II? Czy kto¶ co¶ na ten temat wie?

Pozdrawiam
spiesze z potwierdzeniem, ze obie bramy na III eatpie reaguja prawidlowo na "zawrocenie" pilotem.
natomast nigdy nie atakowalem czujnikow zamykajacej sie bramy wiec nie wiem jak zareaguje... a po doswiadczeniach minimala to chyba utrzymam moj dystans do bram w mocy.
philz napisa³(a):No ja nie mogê...

A ja sobie do¶æ czêsto szybko wje¿d¿am pod zamykaj±c± siê bramê, ¿eby siê otworzy³a (bez sensu jest to, ¿e jak siê ju¿ zacznie zamykaæ to siê jej nie da "zawróciæ" pilotem)...

Chyba zacznê uwa¿aæ.

i s³usznie, bo jak dla mnie ewidentnie brakuje czujki od strony przedsionka, wiec je¶li jedziesz wolno i nie przetniesz promienia po drugiej stronie brama zamknie siê i final.

dodatkowym zarzutem co do dzia³ania bramy jest fakt, ze je¶li napotka ona opór, to podnosi siê o dwa, trzy centymetry i staje. je¶li wiec tak jak w moim przypadku, trafi w tylnia szybe, po podniesieniu siê o te parê centymetrów, zahacza o dach i jedzie po ca³o¶ci.

dzi¶ rano pan który zak³ada³ bramy stwierdzi³ ze to normalne i wszystkie bramy tak dzia³aj±, tymczasem nasz ochroniarz doniós³ ze na pierwszym etapie w takiej sytuacji brama idzie w gore do koñca. kiedy powiedzia³em o tym magikowi od bramy nagle przypomnia³o mu siê ze jest kilka standardów bram i na ka¿dym etapie jest inny. tylko czy ja jestem ¶wiêty turecki, ¿eby znaæ siê na wszystkich standardach bram? poza tym jak na mój gust brama powinna podnosi sie do koñca.

TomaszF napisa³(a):Mam nadziejê ¿e samochód jest ca³y ?!

Tylna owiewka - montowana fabrycznie, nie mam tuningowanego samochodu - nad³ama³a siê, i ca³y dach jest powgniatany i porysowany. uszkodzenie bramy wynik³o chyba z uderzenia w owiewkê w³a¶nie, gdyby brama siê podnios³a o parê centymetrów wy¿ej nie by³o by chyba tematu. ale brama stanê³a, wygiê³a siê o owiewka po czym zarysowa³a dach, co ¶wiadczy o tym ze jednak zatrzyma³a siê miast podnie¶æ jak próbowa³ dzi¶ udowodniæ pan od bramy i jaki¶ m³odzieniec z administracji.

Nika napisa³(a):Rafa³! Swego czasu Leszko sygnalizowa³, ¿e s± jakie¶ problemy z bramami na II etapie, Pavlisty siê akurat wybiera³ do zarz±dcy i mia³ ten fakt zg³aszaæ, ale Leszko poprosi³ o wykasowanie tego postu, wiêc Pavlisty da³ sobie spokój. Mo¿e wiêc warto porozmawiaæ z Leszko, o co mu wówczas chodzi³o? Mo¿e to jest jaki¶ klucz do wyja¶nienia tej zagadki.

tak zrobiê z pewno¶ci±. jeszcze raz dodaje ze nie jest to kwestia wymigiwania siê od odpowiedzialno¶ci. jeszcze wczoraj by³em sk³onny wzi±æ cala winê na siebie, jednak po dzisiejszym spotkaniu z administratorem i magikiem od bram jestem przekonany ze cos w sprawie dzia³ania bram jest nie tak, ch³opaki pl±tali siê w zeznaniach i strasznie chcieli udowodniæ ze bramy s± cacy, super i najlepsze. dobili mnie stwierdzeniem ze - cytuje - to najlepsze niemieckie bramy, bezawaryjne i nikt nigdy nie mia³ z nimi k³opotów - koniec cytatu. na pytanie czy istnieje jaki¶ wykaz awarii które obserwowa³em od pocz±tku parkowania w podziemiach i które by³y w pewnym okresie permanentne, magik poczu³ siê obra¿ony wsiad³ do samochodu i pojecha³, a pan z administracji stwierdzi³ ze przychyla siê do zdania magika i wtedy opad³y mi ³apy.

Nika napisa³(a):A tak na marginesie - z w³asnego do¶wiadczenia wiem, ¿e jak brama zacznie siê zamykaæ, to nie ma zmi³uj, mo¿esz sobie cz³owieku klikaæ i klikaæ pilotem, a ona jak osio³ i tak siê zamknie. Czy kto¶ siê na tym zna, czy to jest normalne? Czy takie bramy tak maj± Poratujcie cz³owieka, który siê na tym nie zna.

ja nie wiem jak to dzia³a ale zauwa¿y³em, ze je¶li na dworze jest wilgotno, klikac mo¿na z dobre parê minut, przy suchej aurze wystarczy klikn±æ przed wjazdem do podziemi i obie bramy otwieraj± siê zanim siê do nich dojedzie.

TomaszF napisa³(a):Bramy w III etapie reaguj± prawid³owo. Podczas wjazdu/wyjazdu kiedy brama siê zamyka mo¿na sterowaæ j± pilotem ( zatrzymaæ) . Kiedy stoimy na linii czujników drzwi bramki nie zamykaj± siê.

to mo¿e wynikaæ z faktu który przedstawi³ dzi¶ magik od bram. na ka¿dym etapie zamontowano inny system. tak wiec doznania z u¿ywania bram mog± byæ na ka¿dym etapie diametralnie ro¿ne.

aaaa i jeszcze jedna sprawa wczoraj pan z administracji stwierdzi³ ze przyczyna mo¿e byæ uszkodzona czujka, która systematycznie jest masakrowana zdaniem pana z administracji przez parkuj±cy pod ¶cian± samochód. dzi¶ nie by³o ju¿ o tym mowy, za to okaza³o siê ze to mój samochód wyrwa³ jakie¶ elementy bramy co ma dowodziæ szybko¶ci z jaka porusza³ siê bolid.

zak³adaj±c nawet ze faktycznie jaki¶ samochód uszkadza czujkê, trudno mieæ do niego pretensja i raczej fakt ten powinien daæ administracji do my¶lenia. a czujka powinna zostaæ umieszczona w miejscu w którym nie bêdzie nara¿ona na uszkodzenia. takie jest przynajmniej moje zdanie.

bo na dzieñ dzisiejszy wygl±da to tak, ze poinstalowano jakie¶ dziwnie dzia³aj±ce bramy, poumieszczano czujki w miejscach które powoduj± ryzyko uszkodzenia, ma³o tego czujki s± tylko z jednej strony i nie wychwytuj± ruchu po obu czê¶ciach bramy, a w ewentualnej sytuacji kryzysowej za wszelka cena administracja – mowie na podstawie dzisiejszego kontaktu z panem z administracji - stara siê udowodniæ winê mieszkañców. co jest o tyle chore, ze je¶li Viterra zapoda³a nam ¼le dzia³aj±ce urz±dzenia to ona powinna ponosi koszty ich napraw i wymiany. oczywi¶cie nie mowie o ewidentnych sytuacjach w których kto¶ rozpêdza siê i wali w bramê, ale to czysta abstrakcja wiec nie powinna byæ brana pod uwagê

tak czy siak jestem ciekaw opinii expertow z ubezpieczalni. ci dopiero bêd± pewnie wymy¶lali cuda ¿eby przewaliæ winê na druga stronê

pozdro

rafal
A jaki etap s±siadka reprezentuje, bo jaj jestem pewny ¿e obie bramy III etapu reaguj±,...reagowa³y do dnia 23.09.2003 8:00 prawid³owa. Mia³em okazje sprawdziæ dzisiaj rano.

Pozdrawiam
Tomek
Cytat:[quote="gifizoo"]spiesze z potwierdzeniem, ze obie bramy na III eatpie reaguja prawidlowo na "zawrocenie" pilotem.
Dziêki za informacjê, widzê, ¿e jest kolejny temat na zebranie , a czas nagli, bo termin rêkojmi up³ywa.
Cytat:natomast nigdy nie atakowalem czujnikow zamykajacej sie bramy wiec nie wiem jak zareaguje...
Teraz sobie przypomnia³am, ¿e ca³kiem niedawno ledwo uniknêli¶my przytrza¶niêcia bram± zewnêtrzn±. Jak wyje¿d¿ali¶my z parkingu zobaczyli¶my wje¿d¿aj±cy do gara¿u samochód, na zakrêcie by³o bardzo ciasno, trochê siê wahali¶my, czy jechaæ do przodu, czy siê cofaæ, no i pojechali¶my do przodu, bo z ty³u zamyka³a nam siê brama . Nie wiem, czy by siê zatrzyma³a, jak nie daliby¶my rady umkn±æ.
A jak jest od strony technicznej, czy taka brama powinna reagowaæ na czujniki, czy nie. Czy to zale¿y od typu bramy? Czy kto¶ ze Skorosza co¶ na ten temat wie? Bêdziemy wdziêczni za informacje

Pozdrawiam
TomaszF napisa³(a):A jaki etap s±siadka reprezentuje
Jesem z II etapu.
Jak ju¿ pisa³am nie mam w±tpliwo¶ci, co do tego, ¿e je¿eli brama wewnêtrzna zacznie siê zamykaæ, to jest ju¿ koniec.( i nie ma na to wp³ywu pogoda ) Trzeba spokojnie poczekaæ, a¿ brama opadnie i ponownie klikn±æ. Zdarza³o mi siê to wielokrotnie.
A tak na marginesie to przez pewien okres czasu ta brama by³a w ogóle podniesiona. Ale podobno wynika³o to z tego, ¿e by³a w taki sposób ustawiona.

Rafa³, to czy na wszystkich etapach s± takie same bramy mo¿na bardzo ³atwo sprawdziæ. Przecie¿ wiesz kto ma wszystkie dokumenty zwi±zane z osiedlem. Trzeba siê tam udaæ i pobadaæ, póki dla naszego etapu nie skoñczy³a siê rêkojmia. A termin chyba wkrótce up³ywa. Czy pamiêtasz, kiedy te bramy by³y odbierane? A w ogóle, to która brama zaatakowa³a Twój samochód?

Pozdrawiam
Nika napisa³(a):Zdarza³o mi siê to wielokrotnie.

ciekaw jestem jak bys zareagowala na opinie magika ktory usilowac dzis dowiesc ze bramy dzialaja bez zarzutu ja wpadlem w furie choc z natury jestem spokojny

Nika napisa³(a):Rafa³, to czy na wszystkich etapach s± takie same bramy mo¿na bardzo ³atwo sprawdziæ. Przecie¿ wiesz kto ma wszystkie dokumenty zwi±zane z osiedlem. Trzeba siê tam udaæ i pobadaæ, póki dla naszego etapu nie skoñczy³a siê rêkojmia. A termin chyba wkrótce up³ywa. Czy pamiêtasz, kiedy te bramy by³y odbierane?

to prawda, trzeba chyba zawalczyc o dostosowanie bram do wymogow bezpieczenstwa bo za chwile zostaniemy z nimi sami nie znam czasu ich instalacji ale postaram sie dzis dowiedziec

Nika napisa³(a):A w ogóle, to która brama zaatakowa³a Twój samochód?

wewnetrzna. ta dzielaca przedsionek od wlasciwego garazu

pozdr

rafal
Cytat:[quote="minimal"ciekaw jestem jak bys zareagowala na opinie magika ktory usilowac dzis dowiesc ze bramy dzialaja bez zarzutu Ja nie zg³asza³am tej usterki, gdy¿ nie wiedzia³am, czy ta brama powinna daæ siê "zawracaæ", czy nie. Nie mam zwyczaju zabieraæ g³osu, jak siê na czym¶ nie znam. Ale ta brama wydawa³a mi siê dziwna.
Dlatego, jak pamiêtasz, od razu zareagowa³am na post Leszka i zaczê³am siê rozwodziæ nad rêkojmi±. Ale jak on siê wycofa³, to sobie z Pavlistym pomy¶leli¶my, ¿e mo¿e nam siê wydaje, i¿ z t± bram± jest co¶ nie tak. I dali¶my zarz±dcy spokój. Czy te nasze posty ( tj moje i Leszka ) s± do odzyskania, co¶ s³ysza³am o archiwizacji? By³by to dowód na to, ¿e usterki nie zosta³y wymy¶lone w zwi±zku z Twoim samochodem, a istnia³y ju¿ wcze¶niej.

Mo¿e poszukaj informacji o tym, czy bramy powinny spe³niaæ jakie¶ wymogi bezpieczeñstwa. Czy nie jest tak, ¿e bramy musz± mieæ tak rozmieszczone czujki, aby nie przycina³y ludzi.

Ale bym siê u¶mia³a, jakby siê okaza³o, ¿e z oskar¿onego staniesz siê pokrzywdzonym , czego oczywi¶cie ¿yczymy.

Pozdrawiam
O ile pamiêtam, to z ma³¿onk± kiedy¶ o ma³o nie dostali¶my zawa³u, jak brama siê zaczê³a zamykaæ w chwili, kiedy przeje¿d¿ali¶my pod ni± naszym ¶licznym nowym autkiem. Ale na szczê¶cie bardzo szybko zaczê³a siê cofaæ i otworzy³a siê z powrotem do koñca. Potwierdzam wiêc twierdzenie jednego z przedmówców, ¿e bramy na I etapie potrafi± robiæ takie sztuczki.
Nika napisa³(a):...od razu zareagowa³am na post Leszka i zaczê³am siê rozwodziæ nad rêkojmi±. Ale jak on siê wycofa³, to sobie z Pavlistym pomy¶leli¶my, ¿e mo¿e nam siê wydaje, i¿ z t± bram± jest co¶ nie tak...
Mój problem z bram± (wewnêtrzn± w³asnie) na II etapie polega³ na tym, ¿e w wiêkszo¶ci przypadków po przejechaniu samochodem nie zamyka³a a na pilota czasem reagowa³a, a czasem nie . Trwa³o to od d³u¿szego czasu. Po moim po¶cie nagle albo kto¶ to naprawi³ albo co¶ "zaskoczy³o" bo wiêkszych problemów nie by³o.
O ile jednak bramê zewnêtrzn± mo¿na by³o zawsze (testowa³em) zatrzymaæ gdy siê opuszcza lub podnosi (idzie w dó³ - pilot - zatrzymuje siê - pilot - idzie w górê itd.) to wewnêtrzna po naci¶niêciu pilota lub przejechaniu przez fotokomórkê idzie jak "niemiecki czo³g" do góry lub na dó³ i przyznam, ¿e te¿ kiedy¶ siê spoci³em próbuj±c przejechaæ za kim¶ bo mi siê ¶pieszy³o (teraz ju¿ tego nie robiê).
Poprosi³em o wycofanie mojego postu bo zrobi³o mi siê ... gdy po fakcie zobaczy³em, i¿ odpowiedzia³em na jaki¶ post sprzed kilku miesiêcy, a brama, jak ju¿ wcze¶niej wspomina³em, nagle po tym zaczê³a "dzia³aæ". Mea Culpa wiêcej tego nie zrobiê (a i minimalowi dosta³o siê wtedy od kogo¶, ¿e wykasowuje posty).

pozdrawiam,
leszek
Na III etapie, bramy dzia³aj± w nastêpuj±cy sposób:
Pilot - brama w górê, niewa¿ne czy jest na dole czy idzie w dó³. Dochodzi na maxa na górê i odczekuje swoje po czym próbuje jechaæ w dó³.
Przerwanie fotokomórki - brama w górê na maxa, tak jak z pilota. Jak stoi siê pod bram±, to ona jest otwarta ca³y czas. Brama nie podje¿dza tylko trochê, tylko na maxa.
Z tego co wiem, jest to standardowe zachowanie bram w budynkach mieszkalnych. Przynajmniej takie powinno byæ. Sytuacj± niedopuszczaln± jest zamkniêcie siê bramy na stoj±cy pod ni± samochód.
Rafa³, proponujê wezwaæ rzeczoznawcê, albo go¶cia od ubezpieczenia samochodu, albo ¿eby on ¶ci±gn±³ rzeczoznawcê. A co by by³o jakby¶ to ty sta³ pod bram±, a ona siê zamknê³a? Tutaj szwankuje sposób my¶lenia montera od bramy, bo ona jest po prostu niebezpieczna.
Jeszcze jedno, Rafale:
Jak bramy dzia³aj± tak samo na I i na III etapie, to wydaje mi siê ze na II te¿ powinny. Na III to jak chcesz przetestowaæ to zapraszam, na I Kuba mieszka wiêc z testami te¿ nie bêdzie problemu. I tutaj wydaje mi siê ¿e masz du¿± kartê przetargow±, dlaczego zrobili inaczej na II etapie, je¿eli zrobili. Jak siê zepsu³o, to i tak pójdzie z ubezpieczenia OC osiedla, jak takie jest (chyba powinno byæ, w³a¶nie w takich przypadkach).
Jak chcesz to siê dowiem, czy kumpla ojciec ma uprawnienia rzczoznawcy w takich sprawach, w samochodach na pewno ma.
_voy_ napisa³(a): Jak siê zepsu³o, to i tak pójdzie z ubezpieczenia OC osiedla, jak takie jest (chyba powinno byæ, w³a¶nie w takich przypadkach).
Je¿eli przyjmiemy hipotetyczne za³o¿enie, ¿e istnieje wada fizyczna bramy, to najpierw trzeba ustaliæ, czy obowi±zuje rêkojmia. Z tego co wiem, to powinna jeszcze obowi±zywaæ. Dlaczego wspólnota ma p³aciæ skoro jest odpowiedzialno¶æ sprzedawcy. NIech sprzedawca naprawia, b±d¼ lepiej wymieni tê szwankuj±c± bramê. Podobnie jest ze zniszczeniem samochodu-odpowiada ten, z czyjej winy zamontowano bramê nie spe³niaj±c± norm technicznych, co doprowadzi³o do powstania szkody. (zob. ogólne zasady odpowiedzialno¶ci za szkodê art. 415 i nast. kc).
Jeszcze raz zastrzegam, ¿e s± to tylko rozwa¿ania odnosz±ce siê do sytuacji nakre¶lonej przez Voy'a- a wiêc zak³adamy, ¿e Rafa³ ma racjê.

Pozdrawiam

Post zmieniony na pro¶bê Niki - wstawi³em inny numer artyku³u kc.
Kuba (Moderator)
1. Jak ju¿ zacznie siê zamykaæ, to siê zamyka do koñca - pilot nie dzia³a
2. Chyba, ¿e siê wjedzie w czujkê, wtedy siê otwiera do koñca
3. Brama zewnêtrzna szybciej siê sama zamyka po przejechaniu (tzn. mniej czasu mija od miniêcia czujki do rozpoczêcia zamykania).

Uwa¿am, ¿e to powinno dzia³aæ tak:

1. Brama zamkniêta
1a. Pilot -> brama siê otwiera do koñca, odliczanie

2. Brama siê zamyka
2a. Pilot -> brama siê otwiera do koñca, odliczanie
2b. Przeciecie czujki -> brama sie otwiera do koñca, odliczanie

3. Brama otwarta
3a. Pilot -> brama siê zamyka
3b. Koniec odliczania -> brama sie zamyka

Chyba tyle
Nika napisa³(a): Dlaczego wspólnota ma p³aciæ skoro jest odpowiedzialno¶æ sprzedawcy.
Chcia³am jeszcze wyja¶niæ dlaczego uwa¿am, ¿e skorzystanie z ubezpieczenia wspólnoty jest dla wspólnoty niekorzystne.

Z zasady ogólne warunki umów ubezpieczeniowych s± tak skonstruowane, ¿e jak siê korzysta z ubezpieczenia, to siê traci zni¿ki. Nie s±dzê, aby w naszej sytuacji by³o inaczej. Chocia¿ przyznajê, ¿e nie wiem, czy w ogóle jeste¶my od takich zdarzeñ ubezpieczeni.
Ka¿dy kierowca chyba wie, czym grozi skorzystanie np z autocasco, za rok nie ma siê ¿adnej zni¿ki.

Dlatego uwa¿am, ¿e dopóki istnieje rêkojmia, trzeba uderzaæ do sprzedawcy, bo po to s± w kodeksie cywilnym przepisy o odpowiedzialno¶ci sprzedawcy za wady rzeczy, ¿eby z nich korzystaæ. Im szybciej zg³osi na pi¶mie swoje roszczenia, tym lepiej, bo termin nie ucieknie.

Korzystanie z ubezpieczenia wspólnoty jest ostateczno¶ci± i mo¿e wchodziæ w grê, gdy nikt inny nie odpowiada za szkodê.

Pozdrawiam
zgadzam siê ze zdaniem Niki, tym bardziej ze jak siê okazuje bramy wjazdowe na 2 i 3 etapie nie s± nasza w³asno¶ci±! otó¿ vitera do dzi¶ nie oddala ich pod w³adanie naszej wspólnoty.

zgodnie z waszymi wskazówkami tak szybko jak to bêdzie mo¿liwe wyst±piê do mojego ubezpieczycie la o wydelegowanie experta który zajmie siê sprawa bram, okre¶leniem przyczyn wypadku itp. oczywi¶cie je¶li siê oka¿e ze kolizja nast±pi³a z winy mojego bolidu, nie bêdê widzia³ nic zdro¿nego w fakcie ze naprawa zostanie op³acona z mojego ubezpieczenia. je¶li za¶ oka¿e siê ze bramy s± wadliwie poinstalowane, ¼le dzia³a system czujek itp itd - tutaj przychylam siê do opinii Filipa w tej sprawie - chyba oczywistym jest ze vitera nie do¶æ ze sama naprawi bramy to jeszcze dodatkowo powinna przeanalizowaæ i zmieniæ system bezpieczeñstwa nimi zawiaduj±cy.

Zreszt± niezale¿nie od opinii experta vitera powinna zainteresowaæ siê w³a¶ciwym dzia³aniem bram.

tak na marginesie zastanawiam siê nad postawa pana z administracji naszego osiedla. skoro bramy nie s± nasza w³asno¶ci±, to w czyim interesie wystêpowa³ on w trakcie przedwczorajszych oglêdzin? naszej wspólnoty? czy vittery? jako ze za wszelka cenê stara³ siê dowie¶æ ze bramy dzia³aj± bez zarzutu, i winê za ich z³a prace ponosz± mieszkañcy, wygl±da na to ze pomimo faktu ze ów pan ¿yje za nasze czyli wspólnoty pieni±dze, bli¿ej mu do bronienia interesów developera ni¿ samej wspólnoty. Czy to nie zastanawiaj±ce?

dodaj±c do tego kilka innych sytuacji w których ów pan wyra¿a kompletny brak zainteresowania uwagami i opiniami mieszkañców dotycz±cymi zieleni, porz±dku, o¶wietlenia itp itd zbywaj±c je stwierdzeniem ze to nie le¿y w jego gestii zadaje pytanie "co le¿y w gestii administracji i dla kogo ona pracuje?"

dziêkuje za uwagê.

rafal
minimal napisa³(a):(...) jak siê okazuje bramy wjazdowe na 2 i 3 etapie nie s± nasza w³asno¶ci±! otó¿ vitera do dzi¶ nie oddala ich pod w³adanie naszej wspólnoty.
Ech!......Minimal! Sta³e¶ siê kamyczkiem rzuconym na szaniec da³o¶ci o poprawno¶æ wykonania naszego osiedla Chocia¿ dla Ciebie i Frygi to chyba ma³e pocieszenie.
Co do jednej rzeczy nie ma w±tpliwo¶ci-jak bêdzie odbierana nasza brama, to do³o¿ymy wszelkich starañ, aby sprawdziæ prawid³owo¶æ jej funkcjonowania. A i okres rêkojmi wykorzystamy nale¿ycie .

Pozdrawiam
Nika napisa³(a):Co do jednej rzeczy nie ma w±tpliwo¶ci-jak bêdzie odbierana nasza brama, to do³o¿ymy wszelkich starañ, aby sprawdziæ prawid³owo¶æ jej funkcjonowania. A i okres rêkojmi wykorzystamy nale¿ycie .

w sensie przeprowadzimy kilka kolejnych crash testow? na mnie nie liczcie juz mam to za soba moze ktos chetny?

a na powaznie to mysle ze trzeba bedzie przy okazji odbierania bramy sprawdzic czy posiadaja one odpowiednia liczbe czujek, nie zamykaja sie nad jadacymi samochodami itp.

i z tego co juz widac nie bedzie mozna zostawic tego w rekach administracji, ktora ewidentnie ma jakies powiazania z vitera. oczywiscie moge sie mylic ale takie wnioski nasuwaja sie po kontaktach z panem z administracji. mozliwe ze sa mylne, ale jego zachowanie wydaje mi sie bardzo dziwne.

pozdr

rafal
minimal napisa³(a):Nika napisa³(a):Co do jednej rzeczy nie ma w±tpliwo¶ci-jak bêdzie odbierana nasza brama, to do³o¿ymy wszelkich starañ, aby sprawdziæ prawid³owo¶æ jej funkcjonowania. .
w sensie przeprowadzimy kilka kolejnych crash testow? na mnie nie liczcie juz mam to za soba moze ktos chetny? l

NIe...Tobie takiego po¶wiêcenia nie ¶mia³abym proponowaæ. Ty ju¿ swoj± robotê wykona³e¶

My¶la³am raczej o tym, aby w czasie sprawdzania prawid³owo¶ci funkcjonowania czujek pod bramê wsadziæ kogo¶, kto ma wielkie zaufanie do sprzedawcy Ale palcem tej osoby pokazywaæ nie bêdê, bo mama mówili , ¿e to nie³adnie
Czy jest jaki¶ szczególny powód dla które go obie bramy nie otwieraj± siê po naci¶niêciu jednego guzika? Tak chyba by³oby wygodniej?
mysle ze to kwestia podzialu na parking dla gosci i wlasciwy, wpada do ciem hanka z broka i nie musisz otwierac obu skrzydel zeby je umiescic na miejscach dla gosci itp. ale moge sie mylic

ps. danke za linka do Slipknota stary ale jary ))

rafal
tak dla scislosci, na kazdym etapie jest brama innego rodzaju. na III najlepsza, a co za tym idzie najmniej awaryjna.

pozdr
justyna
Ja siê tam na bramach nie znam, ale tak na ch³opski rozum , nawet je¿eli nasza brama jest innego typu ni¿ ta na III, to i tak nie mo¿e zacinaæ siê, czy opadaæ na samochody.
A je¿eli to robi, to jest to problem sprzedawcy. Albo niech j± tak ustawi, by dzia³a³a sprawnie, albo niech wstawi tak± jak na III etapie.

To sprzedawca powinien wybraæ taki typ bramy, aby nie by³o z ni± k³opotu. Nas nie obchodzi przecie¿ rodzaj bramy. Urz±dzenie to ma po prostu dzia³aæ.

Uwa¿am, ¿e tej sprawy nie mo¿emy odpu¶ciæ, bo jak siê takie co¶ zgodzimy, to po okresie rêkojmi, bêdziemy do niej dop³acaæ sami.

Fryga, bardzo przerazi³a mnie ta historia z bram± opadaj±c± na Wasz samochód, dlatego tak na tê bramê naciskam.

Pozdrawiam
minimal napisa³(a):mysle ze to kwestia podzialu na parking dla gosci i wlasciwy, wpada do ciem hanka z broka i nie musisz otwierac obu skrzydel zeby je umiescic na miejscach dla gosci itp.

rafal

Nawet jak wpada bronka to i tak jako¶ do drzwi od klatki trza sie dostac. Nie lubie chodzic na okolo przez furtke.
Tak no i naprawili brame. Tyle ze nadal jej zamykania nie da sie zatrzymaæ pilotem. A drugie usprawnienie polega na tym, ¿e jak sie otworzy pierwsza brama i przez ni± siê przejedzie to dopieor wtedy druga brama reaguje na pilota. Przedtem 2 brama reagowala na pilota nawet zanim 1 sie otworzyla. TO sie nazywa postêp.
dJabol, piszesz o bramach na parking drugiego etapu?
Dni kilka temu otworzy³em pierwsz± tj. zewnêtrzn± bramê ale mine³o parê chwil zanim ruszy³em by przez ni± przejechaæ a ta nagle dawaj zamykaæ siê. Albo uda³o mi sie j± zatrzymaæ pilotem albo zareagowa³a na pojawienie sie mojego samochodu w obszarze dzia³ania jej czujnika - zatrzyma³a siê i cofnê³a do stanu "pe³nego otwarcia".
Druga sprawa - nadal udaje mi siê uruchomiæ otwieranie zewnêtrznej bramy i zaraz po tym wewnêtrznej.

"i to by by³o na tyle...

... bo na przodzie jest ju¿ co¶ innego" J.T. Stanis³awski

mariusz
jedyne co mozemy zrobic to wysylac pisma do administracji za kazdym razem jak brama zadziala nie tak, zacznie sie zamykac nad samochodem itp.

w przeciwnym wypadku przy kolejnej sytuacji gdy znow komus wrota zamkna sie na masce pechowiec uslyszy od kogos z administracji ze "brama dziala bez problemow, i nikt do tej pory nie zglaszal usterek, co za tym idzie musi pa/pani zaplacic za jej uszkodzenie".

nasze forum dla administracj nie istnieje i ile bysmy nie pisali tutaj o wadach w bramach Mirjam ma to gleboko w posladkach.

pozdr

rafal
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wyciskamy.pev.pl
  • img
    \