Pary_anime
Instalacja Cedegi CVS na podstawie opisu z tej strony
http://wikigames.ubuntu.p...itle=Cedega_cvs
zatrzymuje się na
-------------------------------------------
Configuring ...
--------- Error log - file /home/user1/.WineCVS/sources/cvscedega/ErrorLog : ---------
/home/user1/.WineCVS/Functions/DefaultProfile: line 628: ./configure: No such file or directory
Error in Configure
Try fixing the error based on the output above, and
run the script again, without paramaters (Eg: WineCVS.sh)
Linie od 625-639 pliku home/user1/.WineCVS/Functions/DefaultProfile:
## Step 3 ## Configure
function CVS_Configure_Default()
{
if ./configure --prefix=$ConfigurePrefix $ConfigureOptions >"$ErrorLogFile" 2>&1
then
State="4"
else
ErrMsgMake
ExitNow
fi
}
function CVS_Configure()
{
CVS_Configure_Default
}
Czy da się coś zrobić aby się dało zainstalować Cedegę CVS?
Instalacja Cedegi CVS na podstawie opisu z tej strony
http://wikigames.ubuntu.p...itle=Cedega_cvs
zatrzymuje się na
-------------------------------------------
Configuring ...
Ten opis jest bardzo podejrzany, zwłaszcza że zaleca kompilowanie jako administrator. Proszę z niego nie korzystać.
Poza tym w skrypcie kompilującym jest błąd, więc trzeba trochę zmodyfikować proces instalacji.
Uwaga - to jest opis dla bardzo zaawansowanych użytkowników
l Proszę usunąć katalog ~/.WineCVS
l Proszę pobrać plik http://winecvs.linux-gamers.net/WineCVS.sh i uruchomić go.
l Proszę wybrać "Default profile", ale nie wybierać opcji "r - Run the profile", tylko wyjść ze skryptu wybierając "q".
l Proszę otworzyć w edytorze plik ~/.WineCVS/Functions/DefaultProfile, znaleźć w nim fragment:
function CVS_Configure_Default()
{
i zamienić go na:
function CVS_Configure_Default()
{
./setup.sh
czyli dopisać "./setup.sh" po nawiasie klamrowym.
l Potem proszę uruchomić skrypt jeszcze raz i kontynuować instalację wybierając "r - run profile"
Dzięki - instalacja przebiegła bez problemu (nie licząc chwilowego braku prądu) -teraz tylko jeszcze jeden ( a raczej chyba dwa) problemy dzielą mnie od możliwości uruchamiania gier.
Przy próbie uruchomienia gier wyskakuje mi taki komunikat:
cvscedega /media/hda5/gry/minigry/robocrush/RoboCrush.exe
err:virtual:is_memory_manager_disabled could not retrieve the module file name (reason: 'bad module')
err:client:is_scheduler_disabled could not retrieve the module file name (reason: 'bad module')
Czy da się jakoś naprawić ten problem?
Dzięki - instalacja przebiegła bez problemu (nie licząc chwilowego braku prądu) -teraz tylko jeszcze jeden ( a raczej chyba dwa) problemy dzielą mnie od możliwości uruchamiania gier.
Przy próbie uruchomienia gier wyskakuje mi taki komunikat:
cvscedega /media/hda5/gry/minigry/robocrush/RoboCrush.exe
err:virtual:is_memory_manager_disabled could not retrieve the module file name (reason: 'bad module')
err:client:is_scheduler_disabled could not retrieve the module file name (reason: 'bad module')
Czy da się jakoś naprawić ten problem?
Trudno powiedzieć, Cedega w wersji CVS jest kompletnie nie wspierana, a to wygląda na ich problem. Wygląda, że w ogóle to jest strasznie stara wersja: http://ubuntuforums.org/a...p/t-533429.html
A po co w ogóle Panu Cedega? Wine w nowszych wersjach dobrze obsługuje większość gier. Jest problem z tym RoboCrush?
Proponował bym zrobić 1 osobną liste działających gier na wine.
Niestety podana lista dotyczy anglojęzycznych gier,a te różnią się od polskich no i w Wine trzeba mieć szczęście i na danym komputerze gry będą chodziły,albo i nie.
Gry które chciałbym uruchomić - sprawdzałem u mnie nie działają.
Baldurs Gate I +Opowieści z Wybrzeża Mieczy +dodatki
Baldurs Gate II +Tron Bhala +dodatki
Gothic I
TES Morrowind z dodatkami
i trochę innych
Obie części Baldur's Gate powinny chodzić. Generalnie do każdego programu należy podejść osobno, więc proszę powiedzieć jakie są dokładnie problemy, jaką ma Pan wersję Wine i postaramy się rozwiązać problem. Najlepiej proszę dla każdej gry założyć osobny wątek na forum "Gry z Windows".
Proponował bym zrobić 1 osobną liste działających gier na wine.
Jest już forum poświęcone właśnie tej tematyce Gry z Windows. Zaraz tam przeniosę ten wątek.
A jakiej wersji directX używa obecny Wine?
A jakiej wersji directX używa obecny Wine?
Z tego, co wiem jest obsługa DirectX 9, ale niepełna. Wszystko zależy od programu, może działać jeśli nie używa niezaimplementowanych funkcji.
a jest możliwość dodania bibliotek DirectXa do wine?
a jest możliwość dodania bibliotek DirectXa do wine?
Nie, biblioteki DirectX działają bezpośrednio na sprzęcie i wymagają odpowiednich sterowników, więc nie zadziałają.
Fajnie by było jak by dało się skopiować Biblioteki DirectX 9.0c, wtedy by więcej gier działało. Potrafił by Pan dograć takie biblioteki?
Fajnie by było jak by dało się skopiować Biblioteki DirectX 9.0c, wtedy by więcej gier działało. Potrafił by Pan dograć takie biblioteki, sterowniki?
Fajnie by było jak by dało się skopiować Biblioteki DirectX 9.0c, wtedy by więcej gier działało. Potrafił by Pan dograć takie biblioteki, sterowniki?
Nie, bo to są sterowniki kart graficznych dla Windows.
Emulacja Wine działa w ten sposób, że emuluje DirectX za pomocą natywnych sterowników i OpenGL.
Sprawdziłem starszą wersję Baldurs Gate z Extra Gry (niestety mam ją bez Wybrzeża Mieczy) i działa na Wine (dlatego warto zamieszczać w dziale forum o grach działających na systemie Ola! z jakiego wydania pochodzi gra).
Niestety Baldurs Gate I z sagi Baldurs Gate z Extra Klasyki Gold nie chce się uruchomić.
Wersja Wine (z poprawką dla dysków fat32).
Czyli 0.9.44.
A są jakieś komunikaty o błędach?
Niestety, trudno jest przetestować wszystkie odmiany programu, a wystarczy jeden drobny problem, żeby gra nie działała.
Mogę zamieścić plik instalacyjny do najnowszej wersji Wine (obecnie 0.9.49), to może w nowszej wersji pójdzie. Jeśli gra jest stara, to może też lepiej chodzić na starszych wersjach. Cedega raczej nie pomoże.
Morrowind także uruchomił się z konsoli bez problemu .
Niestety Baldurs Gate ma kolejny problem z uruchomieniem przy próbie rozpoczęcia nowej gry lub wczytaniu z save'a.
Log:
argh@komp-desktop:/media/hda6/gry/Baldur's Gate1$ wine bg.exe
argh@komp-desktop:/media/hda6/gry/Baldur's Gate1$ fixme:mixer:ALSA_MixerInit No master control found on MPU-401 UART, disabling mixer
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x34b28c,0x00000000), stub!
fixme:d3d:IWineD3DDeviceImpl_GetAvailableTextureMem (0x13d258) : stub, simulating 64MB for now, returning 64MB left
fixme:ddraw:IDirectDrawImpl_SetCooperativeLevel (0x13c558)->(0x10024,00000011)
fixme:xrandr:X11DRV_XRandR_SetCurrentMode Cannot change screen BPP from 32 to 16
fixme:ddraw:IDirectDrawImpl_SetCooperativeLevel (0x13c558)->((nil),00000008)
wine: Unhandled page fault on read access to 0x20455307 at address 0x7bfe51 (thread 0015), starting debugger...
Unhandled exception: page fault on read access to 0x20455307 in 32-bit code (0x007bfe51).
Register dump:
CS:0073 SS:007b DS:007b ES:007b FS:0033 GS:003b
EIP:007bfe51 ESP:7a6d5110 EBP:7a6d5138 EFLAGS:00010202( - 00 - -RI1)
EAX:00aef618 EBX:7bc81434 ECX:00aef618 EDX:20455243
ESI:01bb18d0 EDI:007f0d15
Stack dump:
0x7a6d5110: 00aef618 00aef618 00000001 00f309c2
0x7a6d5120: 00f30910 00f309a0 00000000 00000000
0x7a6d5130: 00f33cc0 00832ff8 7a6d5440 006cf6d9
0x7a6d5140: 00f30001 007f0d15 01bb18d0 7b8a88a0
0x7a6d5150: 7b8a88a0 00000000 00f2ee78 7b8432e7
0x7a6d5160: 7a6d5200 80000000 7a6d51d4 7a6d51a4
Backtrace:
=>1 0x007bfe51 in bgmain2 (+0x3bfe51) (0x7a6d5138)
2 0x006cf6d9 in bgmain2 (+0x2cf6d9) (0x7a6d5440)
3 0x0058d9e0 in bgmain2 (+0x18d9e0) (0x7a6d5778)
4 0x0059151f in bgmain2 (+0x19151f) (0x7a6d5868)
5 0x00647357 in bgmain2 (+0x247357) (0x7a6d589c)
6 0x006484a5 in bgmain2 (+0x2484a5) (0x7a6d58c4)
7 0x004e0abf in bgmain2 (+0xe0abf) (0x7a6d58dc)
8 0x004dfc07 in bgmain2 (+0xdfc07) (0x7a6d5930)
9 0x00646468 in bgmain2 (+0x246468) (0x7a6d5948)
10 0x007912c4 in bgmain2 (+0x3912c4) (0x7a6d59f0)
11 0x0042d0eb in bgmain2 (+0x2d0eb) (0x7a6d5a18)
12 0x0042e12c in bgmain2 (+0x2e12c) (0x7a6d5a48)
13 0x0079506f in bgmain2 (+0x39506f) (0x7a6d5a54)
14 0x007f0d6c in bgmain2 (+0x3f0d6c) (0x7a6d5a88)
15 0x7bc64e4e call_thread_entry_point+0xe() in ntdll (0x7a6d5a98)
16 0x7bc65b58 in ntdll (+0x55b58) (0x7a6d5b38)
17 0x7bc65dfa RtlCreateUserThread() in ntdll (0x7a6d6448)
18 0xb7e2e341 start_thread+0x81() in libpthread.so.0 (0x7a6d64c8)
19 0xb7dc34ee __clone+0x5e() in libc.so.6 (0x00000000)
0x007bfe51: call *0xc4(%edx)
Modules:
Module Address Debug info Name (95 modules)
PE 400000- 8bb000 Export bgmain2
ELF 7b800000-7b921000 Deferred kernel32<elf>
\-PE 7b820000-7b921000 \ kernel32
ELF 7bc00000-7bc9d000 Export ntdll<elf>
\-PE 7bc10000-7bc9d000 \ ntdll
ELF 7bd1d000-7bdef000 Deferred wined3d<elf>
\-PE 7bd30000-7bdef000 \ wined3d
ELF 7bf00000-7bf03000 Deferred <wine-loader>
ELF 7bf10000-7bf25000 Deferred midimap<elf>
\-PE 7bf20000-7bf25000 \ midimap
ELF 7bf25000-7bf4b000 Deferred msacm32<elf>
\-PE 7bf30000-7bf4b000 \ msacm32
ELF 7bf4b000-7c000000 Deferred libasound.so.2
ELF 7c28e000-7c2a6000 Deferred msacm32<elf>
\-PE 7c290000-7c2a6000 \ msacm32
ELF 7c2a6000-7c2da000 Deferred winealsa<elf>
\-PE 7c2b0000-7c2da000 \ winealsa
ELF 7c2da000-7c326000 Deferred libgcrypt.so.11
ELF 7c326000-7c336000 Deferred libtasn1.so.2
ELF 7c336000-7c363000 Deferred libcrypt.so.1
ELF 7c363000-7c3cc000 Deferred libgnutls.so.12
ELF 7c3cc000-7c3fa000 Deferred libcups.so.2
ELF 7d2e1000-7d313000 Deferred uxtheme<elf>
\-PE 7d2f0000-7d313000 \ uxtheme
ELF 7d313000-7d317000 Deferred libxfixes.so.3
ELF 7d317000-7d320000 Deferred libxcursor.so.1
ELF 7d320000-7d33d000 Deferred imm32<elf>
\-PE 7d330000-7d33d000 \ imm32
ELF 7d33d000-7d345000 Deferred libxrender.so.1
ELF 7d351000-7d355000 Deferred libgpg-error.so.0
ELF 7db8b000-7e2dc000 Deferred libglcore.so.1
ELF 7e2dc000-7e354000 Deferred libgl.so.1
ELF 7e354000-7e43a000 Deferred libx11.so.6
ELF 7e43a000-7e447000 Deferred libxext.so.6
ELF 7e447000-7e45f000 Deferred libice.so.6
ELF 7e45f000-7e4ee000 Deferred winex11<elf>
\-PE 7e470000-7e4ee000 \ winex11
ELF 7e4ee000-7e50d000 Deferred libexpat.so.1
ELF 7e50d000-7e53b000 Deferred libfontconfig.so.1
ELF 7e53b000-7e54f000 Deferred libz.so.1
ELF 7e54f000-7e5b9000 Deferred libfreetype.so.6
ELF 7e5b9000-7e5cd000 Deferred lz32<elf>
\-PE 7e5c0000-7e5cd000 \ lz32
ELF 7e5cd000-7e5e6000 Deferred version<elf>
\-PE 7e5d0000-7e5e6000 \ version
ELF 7e5e6000-7e639000 Deferred ddraw<elf>
\-PE 7e5f0000-7e639000 \ ddraw
ELF 7e639000-7e681000 Deferred dsound<elf>
\-PE 7e640000-7e681000 \ dsound
ELF 7e681000-7e6d9000 Deferred rpcrt4<elf>
\-PE 7e690000-7e6d9000 \ rpcrt4
ELF 7e6d9000-7e772000 Deferred ole32<elf>
\-PE 7e6f0000-7e772000 \ ole32
ELF 7e772000-7e7fe000 Deferred winmm<elf>
\-PE 7e780000-7e7fe000 \ winmm
ELF 7e7fe000-7e830000 Deferred dplayx<elf>
\-PE 7e810000-7e830000 \ dplayx
ELF 7e830000-7e865000 Deferred winspool<elf>
\-PE 7e840000-7e865000 \ winspool
ELF 7e865000-7e924000 Deferred comctl32<elf>
\-PE 7e870000-7e924000 \ comctl32
ELF 7e924000-7e97b000 Deferred shlwapi<elf>
\-PE 7e930000-7e97b000 \ shlwapi
ELF 7e97b000-7ea78000 Deferred shell32<elf>
\-PE 7e990000-7ea78000 \ shell32
ELF 7ea78000-7eb18000 Deferred comdlg32<elf>
\-PE 7ea80000-7eb18000 \ comdlg32
ELF 7eb18000-7eb22000 Deferred libgcc_s.so.1
ELF 7ebf7000-7ecaf000 Deferred gdi32<elf>
\-PE 7ec10000-7ecaf000 \ gdi32
ELF 7ecaf000-7ede6000 Deferred user32<elf>
\-PE 7ecd0000-7ede6000 \ user32
ELF 7ede6000-7ee2b000 Deferred advapi32<elf>
\-PE 7edf0000-7ee2b000 \ advapi32
ELF 7ee2b000-7ee3e000 Deferred libresolv.so.2
ELF 7ee3e000-7ee5d000 Deferred iphlpapi<elf>
\-PE 7ee50000-7ee5d000 \ iphlpapi
ELF 7ee5d000-7ee88000 Deferred ws2_32<elf>
\-PE 7ee70000-7ee88000 \ ws2_32
ELF 7ee88000-7ee92000 Deferred libnss_files.so.2
ELF 7ee92000-7eea7000 Deferred libnsl.so.1
ELF 7eea7000-7eeb0000 Deferred libnss_compat.so.2
ELF 7eeb0000-7eeb3000 Deferred libxrandr.so.2
ELF 7eeb3000-7eeb6000 Deferred libxinerama.so.1
ELF 7efcc000-7efee000 Deferred libm.so.6
ELF 7eff2000-7eff4000 Deferred libnvidia-tls.so.1
ELF 7eff4000-7eff7000 Deferred libxau.so.6
ELF 7eff7000-7f000000 Deferred libnss_nis.so.2
ELF b7cf0000-b7cf5000 Deferred libxxf86vm.so.1
ELF b7cf7000-b7cfa000 Deferred libdl.so.2
ELF b7cfa000-b7e29000 Export libc.so.6
ELF b7e29000-b7e3b000 Export libpthread.so.0
ELF b7e3b000-b7e43000 Deferred libsm.so.6
ELF b7e4d000-b7f61000 Deferred libwine.so.1
ELF b7f64000-b7f7a000 Deferred ld-linux.so.2
Threads:
process tid prio (all id:s are in hex)
0000000f (D) L:\gry\Baldur's Gate1\BGMain2.exe
00000015 2 <==
00000012 15
00000011 0
00000010 0
0000000c
0000000e 0
0000000d 0
argh@komp-desktop:/media/hda6/gry/Baldur's Gate1$
Generalnie część programów w Wine uruchamia się tylko jeśli są uruchomione z tego katalogu gdzie znajduje się plik wykonywalny. Nie wiem, skąd się to bierze.
Co do tego kolejnego błędu, to proszę spróbować zmienić nazwę katalogu z "Baldur's Gate" na jakąś bez apostrofu, np. "Baldurs Gate". Jeśli to nie pomoże, to proszę spróbować na "czystym" wine, czyli zmienić nazwę katalogu ~/.wine na ~/.wine.tmp i spróbować uruchomić.
argh@komp-desktop:/media/hda6/gry/Baldur's Gate1$
A po co Pan to zmieniał? Wiadomo, że nie pójdzie. Najlepiej to nie zmieniać katalogów programów zainstalowanych przez Wine.
Generalnie część programów w Wine uruchamia się tylko jeśli są uruchomione z tego katalogu gdzie znajduje się plik wykonywalny. Nie wiem, skąd się to bierze.
Co do tego kolejnego błędu, to proszę spróbować zmienić nazwę katalogu z "Baldur's Gate" na jakąś bez apostrofu, np. "Baldurs Gate". Jeśli to nie pomoże, to proszę spróbować na "czystym" wine, czyli zmienić nazwę katalogu ~/.wine na ~/.wine.tmp i spróbować uruchomić.
Zainstalowanie gry do katalogu bez apostrofu i na nowym profilu Wine nie pomogło.
Próbowałem zainstalować Wine 0.9.49 przez Kompile i na końcu wyskakiwał mi błąd ,że jest za mało miejsca do wykonania jakichś operacji (po angielsku), i mam w związku z tym pytanie czy da się przenieść profil użytkownika systemu OLA! na inną partycję,aby zwolnić trochę miejsca(ok 1 GB),poprzez zmianę jakichś wpisów w systemie,i aby móc normalnie korzystać z profilu?
Niestety ta wersja jest bardzo niestabilna przy uruchomieniu nie uruchamia aplikacji tylko się zawiesza aplikację i nie da się nawet "zabić" trak uruchomionej aplikacji ".
Chyba wrócę do wersji 0.9.44.
Dopiero po takiej instalacji użytkownik docenia oparcie przez Pana systemu
Ola na stabilnych wersjach pakietów.
Jest do wypróbowania jeszcze jeden sposób.
http://sourceforge.net/pr...ackage_id=96779
GemRB
Czy jest możliwość dowiedzenia się przed kompilacją GemRB jakich bibliotek mi brakuje,abym nie musiał zaczynać procesu kompilacji od nowa?
No niestety z Wine to właśnie tak jest, że nowsza wersja nie zawsze jest lepsza...
Co do GemRB, to nie ma na to ogólnego sposobu. Można poszukać w paczce pliku README, INSTALL, FAQ albo podobnego i tam mogą być zawarte wymagania.
Albo po prostu uruchamiać kompilację i doinstalowywać pakiety w miarę jak instalator zgłasza brakujące biblioteki.
Można też poczekać na paczkę, którą możemy przygotować, ale nie w tej chwili
Przy obecnej instalacji systemu nie ma mam kłopotów z najnowszą wersją Wine -nie wim może przy poprzedniej instalacji gryzło się z aplikacjami uruchamianymi z fat32?
Być może po wszystkich zmianach zrobił się w miszmasz w "rejestrze Windows" lub konfiguracji Wine.
Trochę czasu nie probowałem uruchamiać Baldurs Gate 1 i ostatnio jak sprawdziłem to uruchomił się bez problemów .
Znowu w drugiej części zauważyłem że wiesza się tylko przy nie których klasach postaci, a przy pozostałych da się uruchomić grę i spokojnie grać (Barbarzyńca,Mnich,Mag,Czarownik) jeszcze muszę sprawdzić jak będzie z opcją importu postaci.
Mam Wine w wersji 0.9.57,jądro 2.6.15-51-k7 i w międzyczasie było trochę aktualizacji różnych pakietów.
W Baldurs Gate 2 po zmianie w winecfg systemu na Windows 98 można wybrać wszystkie postaci bez problemu z zawieszeniem .