Pacific Storm: Allies

Pary_anime

Wg za³o¿en ma to byæ gra ³±cz±ca strategiê, taktykê i symulacjê w jednym. Si³± rzeczy ¿aden z tych wariantów nie jest idealnie opracowany.
Strategia: nie ma sensu szykowaæ siê do podbojów innych prowincji, bo te macierzyste dostarczaj± dosyæ surowców potrzebnych do oszczêdnego gospodarowania.
Taktyka: bitwy w tej perspektywie traca wiele, gdy strefy startowe na mapach dla poszczególnych graczy oddalone s± od siebie kilka do kilkunastu MM.
Symulacja: styl po¶redni miêdzy rasowymi symulatorami, a zrêczno¶ciówkami.

Do wyboru 3 nacje, którymi mo¿na graæ: USA, IJN, UK, granie UK jest sztuk± sam± w sobie: ma najgorsze samoloty (ma³y zasiêg i ¿a³osne uzbrojenie obronne bombowców), najgorszy lotniskowiec (pojemno¶æ hangaru, zaledwie 36 maszyn, a myli³by siê ten, kto by uwarza³, ¿e wyrównane to jest lepszym opancerzeniem okrêtu - jest na tym samym poziomie co i w okrêtach USA i IJN).
Poza tym KM, ZSRR i NL, którymi graæ nie mo¿na, ale których wp³yw na walkê jest mniej ni¿ marginalny, a to z powodu braku prowincji startowych dla tych nacji.

Ciekawym aspektem gry s± strefy uszkodzeñ okrêtów (i samolotów), dziêki którym mo¿emy np. przy pomocy DB wyeliminowaæ artyleriê okrêtów.
Mo¿na modyfikowaæ okrêty i samoloty, poprzez dodawanie lepszego uzbrojenia, radarów, celowników (systemów namierzania), silników (tylko w przypadku samolotów).

Reasumuj±c: gra niezobowi±zuj±ca, ahistoryczna (z czasem mo¿na wynale¶c technologie umo¿liwiaj±ce rakiety balistyczne, rakiety klasy powietrze-powietrze lub woda-powietrze; a gra toczy siê w granicach: schy³ek 40 roku - koniec 46). Jednym s³owem lekka rozrywka z AI stoj±cym (jednak) na wy¿szym poziomie ni¿ srednia graczy NF serwera USA.


mo¿na spróbowaæ te¿-dla graczy ze s³abszym sprzêtem w Iczê¶æ- pacific storm,no i demko zajmuje nieca³e 300MB...faktycznie fajowe, chocia¿ chyba Iczê¶æ nie ¶miga w multi przez net, tylko LAN...
chocia¿ dla mnie wielko¶æ demka nie ma na razie znaczenia- bez zmiany ceny net mi przy¶pieszy³ z 1Mb do ponad 9Mb!ale to chwilowo chyba...
chocia¿ chyba Iczê¶æ nie ¶miga w multi przez net, tylko LAN...
mozna u¿yc hamachi je¶li chcemy pograæ "przez LAN"
ja nie wiem jaka jest roznica w allies (to chyba dodatek, ale o "allies" slyszalem jeszcze przed wyjsciem pelnej gry), ale mam pacific storm rosyjskiego wydawnictwa buka
http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=2898

czesc strategiczna - skopana totalnie, chyba ze ktos gra z czasem prawie rzeczywistym - 1 min w grze = 10 sek rzeczywistych, komp nie daje rady z monotonnym zarzadzaniem transportami po naszej stronie (tu prowincje poczatkowe nie daja wystarczajaco duzo, aby zdobyc jako taka przewage nad kompem)
taktyka - ten sam problem z pozycjami startowymi, jedyne czym idzie sie pobawic to okrety podwodne (z ktorych 50% zostaje zniszczona zanim sie zanurza - patrz pozycje startowe) moj rekord to 3 iowy zniszczone 3 okretami podwodnymi i ujscie z zyciem wszystkimi (torpedy maja strasznie duzy dmg)
wspomniane db nie nadaja sie do niczego innego jak niszczenia artyleri przeciwlotniczej (100 samolotow nie ma szans zatopic nic wiecej niz cl z zadnym uzbrojeniem), cala artyleria spada od byle uderzenia, zasieg samolotow jest nierealny (w opisie podany jest prawidlowy, ale samoloty i tak tyle nie doleca), latanie samymi samolotami na bitwe (start z lotniskowcow na mapie strategicznej) mija sie z celem, bo samoloty nigdy nie wracaja
symulacja - widze ze sie wiele nie zmienila

MP oferuje niestety tylko tryb taktyczny, wiec jak ktos chce pograc w podstawke przez hamachi niech sie skontaktuje przez pw


Dziadzik, poda³e¶ linka do czê¶ci poprzedniej, ja piszê tutaj o kolejnej. Tu dodano nowe okrêty i samoloty. M.in. IJN maj± ¿ywe torpedy "Kaiten". Te torpedy daj± Japoñcom olbrzymia przewagê - wszystkie jednostki mog± byæ zatopione 1 "Kaitenem" (wyj±tek BB, na które trzeba czasem u¿yæ 2), jakby tego by³ ma³o, to te torpedy same siê naprowadzaj± na cel. Jedynymi ich wadami s±: ma³y zasiêg (do 3-4km) i to, ze mog± byæ zneutralizowane poprzez ostrzelanie ich, kiedy wynurzaj± siê na powierzchniê tu¿ przed celem. Poza tym Japoñczycy maj± bombowce strategiczne o zasiêgu 19000 km (nie pomyli³em siê z zerami ), a Brytyjczycy maj± Lancastery z 5 i 9 tonowymi bombami
W porównaniu z czê¶ci± pierwsz± poprawiono trochê AI.
widze ze czas sie przejsc do sklepu, obym sie nie zawiodl tak jak na tamtej czesci
Wszystko zale¿y od tego jakie masz oczekiwania co do drugiej czê¶ci.
có¿ w³asnie grywam w pierwsz czê¶c, spatchowa³em do wersji 1.5
Trochê bez sensu: nie wiem jak zrobiæ, ¿eby gra chodzi³a p³ynnie i nie by³a bez sensu: zaatakowa³em pearl harbour: tak dla zabawy: ok 7cv, 8 BB:)) i stadko innych okrêtów: i pojawi³ siê problem: nie mog³em roztsawiæ wszytskich okrêtów: mam trzy start zone: w jednej wsadzi³em 5 BB klasy Nagato ze skromn± eskort±, a w innych: wszystkie CV no i jeszcze 3 BB i eskorty trochê dajê start: okazuje siê ¿e na redzie soi CA cleveland z dwoma DD, ana brzegu haha wyrzuce jako¶ tak ¶miesznie le¿± sobie jak wielorybki dwa podwodne (ciekawe czy greenpeace ¶ci±gnie je do morza?). Puszczam z CV falê na przeczyszczenie nieba, bo o dziwo a¿ sie roi od samolotów (oko³o 20 wodnosamolotów siê krêci i ok uwaga! 30 DB!!! no jak to tak? czekali na mnie czy jak? DB ¿ucaj± siê na moj± formacjê Nagato, która jest najbli¿ej brzegu, no ale wszystkie spadaj± w morderczym ogniu AA (w koñcu stoi tu¿ obok siebie 9 statków). i perwsza pora¿ka: nie mogê wys³aæ wszystkich samolotów na raz: ba, nawet same fightery to ju¿ za du¿o. Hmm to co mam zrobiæ? wysy³aæ w grupkach? to ca³y dzieñ potrwa. Wysy³am ok 90 fighterów, g³ównie ¿eby zobaczyæ jak wygl±da port zapchany statkami (w demku sta³y tylko 8 BB, 2 CA i chyba 2 CL). W niêdzyczasie z lotniska startuj± sobie jakby nigdy nic ca³e formacje B17:). Niestety zanim moje fightery dotar³y gra tak siê zaczê³a ci±æ, ¿e do zera spad³a mi cierpliwo¶æ, exit, autobattle: wynik-jatka: ze strat± ok 30 maszyn zatopi³em w sumie 108 statków w tym np 40 podwodnych, 8 BB i sporo innych. Ciekawy by³em czy zobaczy³bym te wszystkie statki w porcie? to by³oby ciekawe. No ale szkoda czasu bo ¿eby to wszystko potopiæ to musia³bym chyba kilka kursów robiæ uzupe³niaj±c ammo w samolotach. Wiêc du¿e bitwy odpadaj±: komp mi siê tnie. Zostaj± jakie¶ ma³e potyczki. Pytanie: jak u¿ywacie podwodnych? na patrole siê je wysy³a czy jak? strasznie ma³o paliwka maj±. Co zrobiæ jak mi statek stoi z braku paliwa? mogê mu podes³ac tankeera? jak? i wogóle jak zopbaczyæ przeciwnika? przez chwilê mignê³y mi jego Cv w okolicach midwayi pearl harbour: notabene midway od pocz±tku jest moje, a po ataku zaj±³em i pearl harbour:) hmm ciekawe. W misji treningowej z Repulse i Prince Of Wales V IJN mam niesamowite mo¿liwo¶ci za pomoc± torped akustycznych, no jatka: zatopi³em wszystko i to bez direct kontrol.. DB podobno polepszono w patchu: celniejsze niby i wiêcej dmg, ale nie zauwa¿y³em. na statki najlepsze TB, ale dziwne: jak chce siê pu¶ciæ torpedê samemy musisz zej¶æ nisko, a AI puszcza z ok 100 metrów...
heh to jest urok pacific storm, w ustawieniach ustawiasz limit samolotow i okretow w bitwie (kazdy start zone i tak ma swojego maxa), reszta jako posilki(mozna wyslac jak nie ma nic innego w start zone), we wczesniejszych patchach wrog startowal tymi b17 z lotniskowcow , torpedy akustyczne to przegiecie - duzy dmg, prawie zawsze trafiaja, zakanczanie bitwy bez zrzutu zolnierzy ze statkow nie ma sensu bo wlacza sie dalej automatyczna walka, nie wiem jak jest w nowych patchach w starych torpede dalo sie zrzucic z 1000m i jakby nigdy nic zniszczyc bb (critical hit), lodzie podwodne podczas walki sie zanurzaja i niezle topia (strasznie malo tlenu maja wiec sa zazwyczaj 1-razowe), do stojacych statkow mozna wyslac tankera i potem po kliknieciu prawym jest chyba tankowanie (tylko na mapie strategicznej)
co do widzenia przeciwnika - w kazdej bazie musisz ustalic patrole powietrzne (statki na morzu tez moga wysylac samoloty zwiadowcze), w pozniejszym czasie bardziej oplacalne sa radary. wlacz w opcjach zasieg widzenia to na mapie beda sie pojawiac takie zolte kola.

w pelni napakowany yamato to piekny okret
oo dobrze ¿e kto¶ siê zna. A jak z tymi patrolami? Ustalam w bazie i non stop lataj±? A jakie samoloty wys³aæ? A statki tez tak mog±? tzn np patrole DD? I to bêdzie w pêli czy non stop musze sysy³aæ? No bo jak zobaczy³em ¿e w pearl harbour zatopi³em im 40 podwodnych to co¶ du¿o! Takie dobre s±? nie rozumiem za bardzo co pisa³es o zzrzucie ¿o³nierzy? ke paasa? Bo ja w sumie to nie chcia³em zdobywaæ pearl harbour, ale tak wysz³o... A mogê zrobiæ sam rajd samolotami? bez anga¿owania okrêtów? czy tylko po prostu daleko ustawiæ CV i zwiewaæ od razu? A w³a¶nie jak z retreat jest? Warto uciekaæ i czy wogóle mo¿na? Trochê mnie wkurza, ¿e okrêty zw³aszcza DD tak szybko trac± uzbrojenie AA, to¿ w sumie wystarczy je trochê pomacaæ z BB apotem ju¿ dobiæ z samolotów bezbole¶nie. Chocia¿ w sumie jak czyta³em Ulissesa.... Jak wybuch³a bombka lotnicza na ¶ródokrêciu to zmiot³o calutk± obs³ugê AA, od³amki mniej, g³ównie ci¶nienie..
Nie no yamato jest pikny: ¿yga ogniem do samolotów a¿ mi³o, a powiedz mi co rozumiesz przez : "w pe³ni napakowany"? czy jak dajê remodel istniej±cego statku to co¶ trwa? i jak d³ugo?
No i odno¶nie tych limitów statków: zupe³nie nie trybiê: czy przeciwnik te¿ bêdzie mia³ ich porównywalnie mniej? To by mia³o sens... I czy maj±c pust± start zopne (za³ó¿my ¿e okrêty pop³ynê³y ciut dalej), czy mogê co¶ wstawiæ, czy nic poza okre¶lony limit? w ataku na pearl harbour z mojej formacji nie wstawi³em chyba ze 20 DD i z 10 CL
zaczne od poczatku

max okretow i samolotow ustawia sie w opcjach i jest dla obu stron po polowie

ze spadaniem aa tak to juz jest, starczy 1 (slownie: jeden) pocisk z bb, lub kilka bomb z db aby cale uzbrojenie aa z yamato spadlo do morza (co dziwne spadaja tylko dzialka wiekszego kalibru, natomiast karabiny maszynowe juz nie)

"w pelni napakowany" oznacza nawrzucanie wszystkiego ile mozna wlasnie przez remodel (ikonka klucza obok jednostki na ekranie produkcji), juz wyprodukowanie okrety mozna wtedy przebudowac niestety tylko w bazach poczatkowych (homeland)

zwiad ustawia sie w opcjach bazy w postaci czestotliwosci i dziala tylko dla samolotow, mozna oczywiscie wysylac okrety samodzielnie, ale to nie ma sensu jak nie masz dobrych radarow (wodoloty maja strasznie maly zasieg zwiadu)

zzrzut zolnierzy - zazwyczaj po rozwaleniu wszystkiego co mozliwe w porcie gra i tak nie wraca sama do ekranu strategicznego. w kazdym momencie bitwy o port mozna wlaczyc widok okregu z ktorego mozna przeprowadzic zrzut zolnierzy (wczesniej trzeba tych zolnierzy w bazie zaokretowac tam gdzie sie dodaje marynarzy na statki, tylko dodajesz soldiers)

retreat (jesli dobrze pamietam alt+r) nie ma sensu, plynie sie strasznie daleko, a startuje bedac w zasiegu wroga

losowe roztrzyganie bitew jest calkiem losowe i zazwyczaj konczy sie poprzez brak amunicji

rajd samymi samolotami jest mozliwy, ale zarazem bardzo ryzykowny z powodu malej ilosci paliwa w samolotach startujacych z lotniskowcow (nie wiadomo dlaczego majac pelno paliwa samoloty nie tankuja sie calkowicie). aby takiego rajdu dokonac nalezy podplynac lotniskowcami mozliwie blisko wrogiej bazy/okretow, spauzowac gre, kliknac prawym na grupe okretow i wcisnac info, w rozwijanej liscie na dole znalezc eskadry samolotow, prawym na nimi i start/leave formation, teraz na mapie strategicznej mamy samoloty gotowe do nalotu (jesli ich nie ma znaczy ze nie spauzowales gry)

pisalem z pamieci z gry jeszcze na wersji 1.1, jak czegos nie wiesz pisz smialo, mozliwe ze zainstaluje gierke i troche pogram to bede mogl cie wspomoc screenami
Piszecie o czêsci 1 gry.
Do pe³nej wersji gry dodano program do rozpakowywania pliku z danymi gry, tam mo¿na zmieniaæ opcje.
M. in. w pe³nej wersji gry IJN transportowce nie mog± transportowac samolotów, gdy US mog± (po 5 szt.), poza tym bomby AP IJN nie zadawa³y dmg, to te¿ mo¿na zmieniæ.
A je¶li siê tnie, to z wykorzystaniem tego programu, mo¿na usnu±æ wy¶wietlanie wszystkich numerów taktycznych w grze, co zmniejszy "ciêcie siê gry".
AA na okrêtach najlepiej niszczy siê rakietami (np. z my¶liwców A6m), a mozna tez topiæ DD tymi rakietami.
W celu zwiêkszenia zasiêgu formacji okrêtów, dodawajcie w ich sk³ad tankowce.
Co do stref startowych, je¶li s± wolne od w³asnych i wrogich jednostek, a limit okrêtów (ustawiony w opcjach) nie jest wyczerpany, to mo¿na do³o¿yæ nowych.
Gdy ma siê zaznaczony samolot (lub grupê), to naciskaj±c lewy Alt, pojawia siê okno, gdzie mo¿na zmieniaæ wysoko¶æ lotu i prêdko¶æ samolotów. Prêdko¶æ przydatna zw³aszcza, gdy wysy³amy my¶liwce do przechwytywania wroga, natomiast danie max. prêdko¶ci bombowcom nurkuj±cym spowoduje, ze po nurkowaniu nie wyprowadz± samolotów i stracimy je porozbijane.
Niszczenie baraków i schronów przeciwlotniczych (przez bombardowanie z morza lub powietrza) powoduje zabijanie garnizonu wyspy. Aby wskazaæ taki cel (pojedyñczym jednostkom, bo wskazanie c±³ej formacji spowoduje bombardowanie punktów zgodnie z odstepami od jednostek) wskazaæ taki cel naciskaj±c Ctrl i klikaj±c prawym przyciskiem.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wyciskamy.pev.pl
  • img
    \