ďťż

Pierwsze wrażenie

Pary_anime

Istotną rzeczą jest to aby umieć zbudować autorytet u kogoś kogo widzimy po raz pierwszy w taki sposób aby osoba z którą przyjdzie nam rozmawiać od razu nas polubiła, abyśmy potrafili wyrobić w niej swoistego rodzaju autorytet. To bardzo istotne – bowiem jest takie przysłowie jak nas widzą tak nas piszą.

Zatem do rzeczy jak wypaść w miarę dobrze (albo inaczej jak najkorzystniej):

1. Jak wchodzisz bądź wyprostowany i pewny siebie (oczywiście nie przesadnie, ale nie okazuj czegoś takiego jak zmieszanie, czy strach to głupio wygląda – zachowuj się naturalnie i w miarę możliwości na luzie takim luzie na jaki pozwala sytuacja).

2. Nawiąż kontakt wzrokowy i się uśmiechnij (uśmiech jest bardzo istotny – łamie bariery i powoduje że jesteś bardziej otwarty, bardziej przyjacielsko zostajesz odebrany).

3. Gdy witasz się z klientem i masz suchy i mocny uścisk dłoni od razu dostajesz wirtualnego plusa w oczach klienta, czyli jesteś lepiej postrzegany, jeśli masz mokrą spoconą dłoń i podajesz tak zwaną żabkę to raczej klient tego dobrze nie odbierze.

4. Intonacja głosu oraz sposób w jaki się przedstawiasz ma też spore znaczenie – zostanie ocenione tępo klarowność oraz objętość Twojej wypowiedzi – zatem poćwicz przedstawianie się aby być bardziej wyrazistym w tym co robisz. Jeśli ktoś poprosi Cię o powtórzenie to żadna wtopa – ważne aby nie przytrafiało Ci się to nagminnie i abyś po prostu tego nie nadużywać, bo może to wyprowadzić klienta z równowagi.

5. Jeśli spotykasz się z kimś w jego miejscu pracy – zadbaj też o recepcjonistkę oraz o asystentkę niech czują się dopieszczone bardzo często bowiem są to osoby z którymi Twój klient będzie konsultował to jak wypadasz i jakie wrażenie wywarłeś na nich. Zatem miej to na uwadze.

Teraz jeszcze na piszę o wyznacznikach sympatii.
Na sympatię składają się takie elementy jak:

1. Zaufanie – to czy potrafisz je wzbudzić i czy de facto je wzbudzasz. Najprościej rób zawsze to do czego się zobowiązałeś i nie rób ludzi w bambuko nie sprzedawaj im za 150 złoty paczki spalonych zapałek, bo długo nie będziesz się cieszył zaufaniem. Dotrzymuj terminów i respektuj umowy, do których się zobowiązałeś.

2. Uczciwość/etyka – to chyba nie wymaga większego komentarza – po prostu jest to sposób na życie i tyle.

3. Pasja – jeśli robisz coś z powołania i czujesz że się w tym realizujesz to chwała Ci za to od razu klient to wyczuje i będziesz miał dodatkowe punkty sympatii w jego oczach.

4. Punktualność – jak dla mnie cnota numer 1 – zaiste zawsze poinformuj kogoś kto na Ciebie czeka że się spóźnisz albo zostaw mu wiadomość na sekretarce aby nie było wątpliwości – to buduje Twoją wiarygodność i dodaje prestiżu – wiadomo czasem mogą się pojawić niespodziewane okoliczności jak pies sąsiadów który narobi Ci na maskę i trzeba posprzątać więc weź wówczas telefon i zadzwoń powiedź że się spóźnisz te 20 minut i sprawa jasna. Jeśli ktoś nie odbiera zostaw wiadomość i jak zajedziesz na spotkanie to zapytaj czy ktoś odsłuchał wiadomość – to też doda Ci wiarygodności oraz podniesie wartość.

5. Profesjonalizm – tego też nie będę komentował bo nie wymaga żadnego komentarza. Po prostu bądź najlepszy w tym co robisz.

Korzystaj i baw się jak zawsze!!!


Pierwsze wrażenie Faktycznie, jest bardzo ważne jeśli chcesz cokolwiek osiągnąć w komunikacji z drugą osobą.

Radek bardzo dobrze opisał temat. Nie za długo, ale jest to co ma być. Dopracuj wymienione wyżej elementy.

Tylko skąd masz wiedzieć jak to zrobić? Skąd masz wiedzieć co u siebie skorygować i na co zwrócić uwagę?

To bardzo proste! Przecież tak często bywasz po drugiej stronie barykady. Na pewno zdarzyło Ci się być klientem, słuchać czyichś propozycji lub z kimś negocjować. Każdy kogo poznałeś zrobił na Tobie pierwsze wrażenie. Skoro wiesz na co Ty zwracasz uwagę, to możesz się postawić w sytuacji osoby, na której chcesz zrobić dobre wrażenie.

Wyobraź sobie moment pierwszego spotkania z perspektywy drugiej osoby. Im więcej o nim wiesz, tym wyraźniej możesz się w to wczuć. Obejrzyj całą sytuację z jego perspektywy. Patrz jak reagujesz na swoje zachowania. Jakie myśli i oceny przychodzą Ci do głowy. Bierz feedback od samego siebie Zaangażuj się w pełni w taką wizualizację, sam siebie zaskoczysz nadmiarem pomysłów!
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wyciskamy.pev.pl
  • img
    \