Pary_anime
Pragnê w tym temacie niektórym mo¿ne przypomnieæ, innym pokazaæ, jedn± z najwspanialszych gier RPG jaka zosta³a wydana.
Czyli saga Wrót Baldura. W jej sk³ad wchodz± dwie g³ówne gry i po jednym dodatku do ka¿dej z nich:
-Baldur's Gate
Baldur's Gate: Opowie¶ci z wybrze¿a Mieczy (dodatek do jedynki)
-Baldur's Gate 2: Cienie Amn
Baldur's Gate 2: Tron Bhaala (dodatek do dwójki)
Mo¿ecie czasem przy "najnowszych" produktach RPG zauwa¿yæ ¿e dopisuj± takie teksty jak: "Tworzona przez twórców Baldur's Gate" (Dragon Age, Neverwinter Nights). To chyba co¶ mówi o klasie tej sagi.
Baldury to ju¿ stare produkcje bo powsta³y od 1998 do 2001 roku. Graficznie dla dzieciaków wychowanych na Crisisopodobnych produkcjach bêd± siê wydawa³y jakimi¶ rysunkami na ¶cianach jaskini, ale te gry s± po prostu boskie. Czemu? Bardzo fajna fabu³a, ogromny ¶wiat i to czego najnowszym grom brakuje, aby przej¶æ za pierwszym razem Baldur's Gate (jeden) widz±c/robi±c jakie¶ 50% do 75% wszystkich misji, potrzeba by ponad 70h gry (na spokojne przej¶cie wszystkich historii pobocznych w jedynce potrzeba oko³o 100h). Za pierwszym podej¶ciem nie macie szans wszystkiego zobaczyæ, za drugim ju¿ bêdziecie szukaæ wszystkich misji, za trzecim prawie uda wam siê odnale¼æ i wykonaæ "wszystko". Za czwartym razem wejdziecie na fora/poradniki/pogadacie ze znajomymi i dowiecie siê o jeszcze nowych mo¿liwo¶ciach. Taka to gra.
Sama gra opiera siê na systemie AD&D, w grze kieruje siê swoim bohaterem którego trzeba stworzyæ na pocz±tku, czyli wybieramy rasê, p³eæ, klasê, rozk³adamy punkty w umiejêtno¶ci walki, wybieramy podstawowe zaklêcia itp. Na pocz±tku jest tego ma³o (w jedynce). Z czasem graj±c postaæ siê rozwija, zdobywa kolejne poziomy jak to w ka¿dym RPG. Oprócz g³ównego bohatera w grze spotykamy osoby chêtne przy³±czyæ siê do nas. Mo¿na tak stworzyæ maksymalnie sze¶cioosobow± dru¿ynê. Dostêpnych towarzyszy jest taka ilo¶æ ¿e zawsze uda nam siê jako¶ ciekawie "zaprojektowaæ" sk³ad. Dodatkowo, dla osób chc±cych stworzyæ wymarzon± dru¿ynê, jest sposób by samemu stworzyæ ³atwo ca³y zespó³ bez potrzeby rekrutowania NPC'ów. Przewa¿nie ten sposób wybieraj± osoby które siê ogra³y podstawow± gr± lub chc± zaszaleæ. Na przyk³ad: banda sze¶ciu krasnoludów uzbrojona po zêby w topory i m³oty bojowe hehe.
Walka odbywa siê wed³ug zasad D&D, czyli na "rzutach kostkami", rundy, tury znanymia z papierowej wersji, ale wszystko tak zosta³o zaprojektowane w grze ¿e walka jest p³ynna. Podstawow± opcj± jaka zawsze jest u¿ywana, to aktywna pauza w czasie której spokojnie wydajemy polecenia dru¿ynie. Bardzo dobre rozwi±zanie, bo walki s± z³o¿one i nie da³o by siê wielu ciê¿szych staræ wygraæ bez tego. Dodatkowo jest to bardzo efektowny sposób walki, nie ma to jak nawa³nica zaklêæ od maga i dwóch kap³anów "zwolniona" w jednej chwili.
Polonizacja wszystkich czê¶ci "Baldursów" przesz³a do legendy jako pierwsza tak profesjonalnie wykonane t³umaczenie. G³osów u¿ycza³y takie osoby jak: Piotr Fronczewski, Jan Kobuszewski, Gabriela Kownacka, Krzysztof Kolberger, Marek Perepeczko, Jaros³aw Boberek czy Wiktor Zborowski.
Teraz ¶mieszne z gry, czyli ¶ciana spamu
Oprócz fabu³y która wci±ga, muszê wspomnieæ o "smaczkach", przez nie wiele osób kilkukrotnie przechodzi ta grê. Niby jest w miasteczku jednym cmentarz, nic siê tam nie dzieje, misji tez nie znalaz³em, to olewam, po jakim¶ czasie zagl±dam tam jeszcze raz i siê przypatruje nagrobkom (klikam od nie chcenia na nie) i co? Mam parê minut ¶miechu bo o to co na nich znajdujê:
Cytat: Nieznajomy st±paj cicho, gdy¿ Mark B.,
Dentysta, ostatni± sw± dziurê wype³nia.
Cytat: Tu spoczywa John W.:
Spojrza³ w górê szybu kopalni.
Chc±c sprawdziæ, czy wóz w dó³ zje¿d¿a.
I zje¿d¿a³.
Cytat: Dave F., zabity przez 13 Gibberlingów,
4 Koboldy, 6 Ogrów i 2 Straszne Wilki.
"Ne invoces expellere non possis."
("Nie przyzywaj tego, czego nie zdo³asz
pokonaæ").
-albo gdy siê kliknie ponad 100 razy na inny grób wyjdzie w¶ciek³y w³a¶ciciel i opitoli ciê za przeszkadzanie...
-pewnej gospodzie na ¶cianie wisi obraz Elvis'a Presley'a.
-nawi±zania do ksi±¿ek serii Dragon Lance czy W³adcy Pier¶cieni.
-teksty, okrzyki, rozmowy miêdzy NPC'ami w dru¿ynie w formie g³osów, a nie napisów w grze (czêsto rozwalaj± jak kto¶ ci w s³uchawkach wypali tekstem):
Lilarcor(gadaj±cy miecz w czasie walki): A to za babciê, która mówi³a, ¿e nie zostanê niczym wiêcej ni¿ no¿em do mas³a."
Edwin (sarkastyczny i wredny mag w piekle):I to ma byæ piek³o? W ¿yciu nie widzia³em takiej dziury!
Rozmowa Edwina (sarkastyczny i wredny mag) z Anomenem (praworz±dny wojownik/rycerz) po przemianie tego pierwszego w kobietê
Sir Anomen: Edwino! Bêdê twoim rycerzem podczas nastêpnego turnieju. Wpierw jednak musisz mi
daæ kawa³ek swej szaty, ee... to znaczy sukni, abym móg³ udekorowaæ nim moj± tarczê.
Edwin: (Mój stan dzia³a na g³upców jak lep na muchy). Milcz, idioto! Twoje pragnienie ¶mierci jest wiêksze ni¿ twój spuchniêty ³eb.
Sir Anomen: Edwino, doprawdy bolejê nad tym, ¿e odrzucasz moj± propozycjê. Byæ mo¿e zmienisz decyzjê, kiedy przybêdzie twój comiesiêczny demon. He he he...
Rozmowa Edwina z Jan Jansenem (wkurzaj±cy gnom)
Edwin:
"No wykrztu¶ to z siebie, gnomie! Widzê, ¿e znowu fabrykujesz kolejne z twoich wymy¶lnych k³amstw, kiedy tak na mnie patrzysz!"
Jan Jansen:
"Ach, nie denerwuj siê tak. Chodzi o to, ¿e z tego miejsca bardzo przypominasz mojego wuja Agera."
Edwin:
"I jak sie mogê domy¶leæ by³ komicznie zeszpecony, albo brakowa³o mu paru klepek w g³owie, albo jego potworny smród nie pozwala³ spadaæ gwiazdom, albo mia³ jak±¶ inn± ledwie zakamuflowan± wadê, o której wspomnisz tylko po to, ¿eby poni¿yæ mnie w oczach innych!"
Jan Jansen:
"Eee, nie, by³ magiem. Powiedz, Edwinie, masz jakie¶ k³opoty w domu?"
Edwin:
"(wzdycha) Odejd¼, gnomie. Odejd¼."
Tekst Korgana (krasnolud) do Mazzy (kobieta nizio³ek)
Korgan:Uwa¿aj Mazzy, mam co¶ d³ugiego, twardego i siêgaj±cego a¿ do ziemi co mo¿esz se dotkn±æ i pie¶ciæ. Dziecko, nie ma siê co czerwieniæ, mówi³em o swoim toporze.
Korgan (krasnolud) do Nail (kobieta, cz³owiek)
Nalio jeste¶ przero¶niêta, d³ugoszczud³a i nie masz brody. Brzydzisz mnie.
Okrzyki Minsc'a (lekko szalony berserk który wierzy ¿e Boo, jego chomik, jest Miniaturowym Olbrzymim Chomikiem Kosmicznym, który mówi do niego i jest jego nauczycielem) w czasie walki
- Nie ucz chomika dzieci robiæ!
- Nabij mi siê na miecz nikczemniku puki mo¿esz, bo ja tak dobry nie bêdê!
- Potrzebna mi szybka pomoc! Boo jest za m³ody ¿eby mnie pom¶ciæ!
Koniec spamu, gra mimo tego ¿e dawno zosta³a wydana, nadal jest dostêpna w sprzeda¿y za 20z³ w pakiecie z obiema czê¶ciami i dodatkami+ mody tworzone przez fanów do dzi¶. Polecam ka¿demu kto nie zna.
Id¼ pogadaæ z ³osiem dostaniesz tekst:
"³o¶ nie ma Ci nic do powiedzenia" albo "³o¶ robi co¶ innego"
Jaka dru¿yna u Ciebie dominowa³a ? U mnie docelowo mag, nekromanta i palant (paladyn), Wiêcej postaci nie by³o mi potrzebnych
Zapomnia³e¶ dodaæ, ¿e w dodatku do BG2, TB, mamy do zwiedzenia chyba najlepszy loch jaki w grach crpg i crpg podobnych jest oferowany: Twierdza Stra¿nika, no i Demagorgona. Piêkne czasy
Jaka dru¿yna u Ciebie dominowa³a ? U mnie docelowo mag, nekromanta i palant (paladyn), Wiêcej postaci nie by³o mi potrzebnych
W BG1 lubi³em zestaw
-ja krasnal wojownik
-Imoen
-Minsc
-Dynather (czy jako¶ tak to siê pisa³o)
dalej by³o tak ¿e
-Jaheria
-Khalid
lub
-Garic
-Xan
W BG2
-ja czarownik elf (zestaw zaklêæ bojowych)
-Minsc
-Aerie
-Keldorn (dla Karsomira ofc )
-Anomen (Crom Faeyr pawê¿ Twierdzy/Tarcza Baldurana i jazda na wojnê)
-Imoen/Yoshimo
dru¿yna z BG1 przyznajê, cienka, ale BG2 to ju¿ prawie ze doskona³y sk³ad (sekcja z³odziejska w postaci Imoen nie trzyma poziomu z reszt±, ale przywi±za³em siê do niej). Do dzi¶ gram w dwójkê (mam jeszcze zainstalowan± i w weekendy grywam).
Przyznam siê bez bicia, ¿e w jedynkê nie gra³em. Ciê¿ko mi siê by³o przemóc po dwójce.
W dwójeczce mia³em kilka ulubionych ustawieñ. Zazwyczaj gra³em w³a¶nie magiem ewentualnie, krasnoludem wojownikiem pod dwie bronie (cep bojowy wieków +3 i crom fyer, czasami furia niebios +3)dodatkowo w plecaczku le¿a³a tarcza baldurana na obserwatorów. Standardowo moja ulubiona zbroja, ³uska z czerwonego smoka (czy jako¶ tak), do tego pier¶cieñ gaxxa i buty szybko¶ci. Co do reszty ekwipunku to ju¿ nie opamiêtam, bo gra³em w to do¶æ dawno.
Jako mag, preferowa³em nekromante, obowi±zkowo do kupienia by³a szata vekny, reszta w sumie ma³o znacz±ca:D. Zawsze mnie zadziwia³ Edwin. Kole¶ mia³ tyle slotów na czary ¿e g³owa ma³a.
Ma³± wspominka...
Pamiêtam jak pierwszy raz gra³em w BG2, zaraz na pocz±tku mefit wyt³uk³ mi ca³± sze¶cio-osobow± ekipê . Kolejne ³zy by³y na Firkraagu... 2 dni walki z nim... Moja dru¿yna nie mia³a wiêcej ni¿ 12 lvl. Nie zna³o siê takich czarów jak obni¿enie odporno¶ci i wy³om. Hehe to by³ pocz±tki. Ale s± te¿ tego plusy. Zawsze jak gra³em i mia³em mo¿liwo¶æ opuszczenia miasta najpierw laz³em do Twierdzy De'arianis (po Cepa bojowego wieków), a potem do Firkraaga (po Karsomira). No i przed wej¶ciem do Podmroku zabicie Kangaxxa to rytua³ (pier¶cieñ gaxxa).
Gdy gra³em dru¿yn± dwu osobow± (tu ju¿ multi, aby stworzyæ sobie dwie postacie mag+paladyn), szed³em dok³adnie w ten sam sposób. I przyznam siê, ¿e ubicie Firkraaga an 10 lvl dru¿yny nie jest wcale takie ³atwe nawet dla do¶wiadczonego gracza.
Najgorsze jest to, ¿e teraz ka¿dy kto chce zacz±æ graæ w baldura czy jak±kolwiek inn± grê, od razu wchodzi na stronkê z poradnikami i sprawa rozwi±zana.
jedynke ze 4 a dwojke z 20 razy:)
moja ulubiona seria (mam orginaly a to duzo swiadczy:P)
moze kiedys multi?
i niema lepszej i bardziej kultowej klasy niz zlodziej
z moich przygod opowiem ze jak gralem w 1 wiele wiele lat temu
nie mialem pojecia ze mozna podczas pauzy wydawac rozkazy i przeszedlem gre non stop w real time z milionem loadow:P
Hehe ze z³odziejem te¿ mam kilka mi³ych wspomnieñ.
Najlepsze by³o zabijanie smoków, tych z którymi by³a mo¿liwo¶æ pogadaæ. Przychodzi³ z³odziejaszek nastawia³ kilka pu³apek, dru¿yna posz³a spaæ, potem znowu kilka pu³apek itd. Gdy ilo¶æ pu³apek by³a wystarczaj±ca, przychodzi³ krasnalek do potê¿nego smoka (w tej roli ja), ¶ci±ga³ he³m, k³aniaj±c siê nisko. Jeden cep w ³apê smoka (wy¿ej niestety nie siêga³), pu³apeczki wybucha³y i smok pada³ trupem
Z multikiem mo¿e byæ problem w moim przypadku, nieregularnie siedzê na kompie.
Ja w BG 2 wyspecjalizowa³em czarownika tak przedmiotami ¿e wszystkimi zaklêcia o czasie rzucania 5 robi³y siê natychmiastowymi a d³u¿sze by³y o te 5 skracane. Jaki¶ naszyjnik i szata Vekny (czy jako¶ tak) któr± zdoby³em kupuj±c wersje sagi kolekcjonersk± jak jeszcze do gimnazjum chodzi³em, sprawia³ ze by³em istnym rambo. Dodaæ do tego ilo¶æ mo¿liwych rzuconych zaklêæ (kosztem ich ró¿norodno¶ci) sprawia³y ¿e to by³ prawdziwy Bojowy Mag, Aerie i Anomen zajmowali siê zaklêciami ochronnymi
Przed Podmrokiem te¿ wszystko oblecia³em, wszystkie smoki kaput, lokacje po za miastem wyczyszczone i potyczki dla zaawansowanych zrobione. Tylko ostatnim razem jak jeszcze raz przechodzi³em mia³em zagwozdkê, nie mog³em Gaxxa za Chiny Ludowe i pó³wysep Koreañski rozwaliæ. Dziwne by³o bo pamiêta³em ¿e ostatnim razem ³atwo go pokona³em, no ale w dru¿ynê mia³em trochê inn±. tak czy siak i tak go rozwali³em przed Bodhi
Tak nawiasem przypomnia³a mi siê rozmowa z ta wredot± Bodhi która jest wampirem:
Ja - Czy mog³aby¶ rzuciæ jeszcze trochê ¶wiat³a na tê sprawê?
Bodhi - Có¿, nikt jeszcze nie pos±dzi³ mnie o "rzucanie ¶wiat³a"
Edit: multi zawsze i wszêdzie, ale nie mam do¶wiadczenia w tym, a co do orygina³ów: jak pisa³em, posiadam, stara wersja kolekcjonerska z instrukcjami (niez³e podrêczniki, jest co czytaæ), z segregatorem na p³yty (moja chluba i chwa³a) no i dodatkowy sklep z sprzêtem Baldurana. Niedawno kupi³em jeszcze raz grê by oszczêdziæ te wiekowe p³yty, co mi tam 20z³ za taki klasyk warto wydaæ.
ja nie uzywalem tego exploita z pulpakami ;P
smoki dlamnie to raczej byla kwestia
zmniejszenie odpornosci x 3 oslabienie + zamiana ciala w kamien
gdy mimo wszystko mial saving rolla to ma + lb zalatwilay sprawe w wiekszej ilosci
wystarczyly dobrze przygotowane sekwensery
W moim przypadku kamieni milowych w baldursie 2 jest niewiele:
- Firkraag (ze wzglêdu na niski lvl na jakim tam idê)
- ekipa na drugim piêtrze w promenadzie, tam gdzie jest miecz berserker (ze wzglêdu na niski lvl, ide tam od razu po wyj¶ciu z wiêzienia)
- kana³y pod dzielnic± ¶wi±tynn± (mo¿na dupê umoczyæ jak nic )
- lokacje z ³upie¿cami umys³u (tu nie znasz dnia ani godziny kiedy load bêdzie potrzebny :])
- potem d³ugo d³ugo nic
- demagorgona (to chyba oczywiste)
- zielony smok w TB, ten co rzuca na siebie niewidzialno¶æ, nie pamiêtam nazwy lokacji (kryjówka Abazigala ?) ani nazwy smoka tym bardziej.
edit:
jak mia³em z³odzieja w dru¿ynie to firkraaga zawsze pu³apkami zabija³êm, nie chcia³o mi sie graæ z nim dwie godziny, a¿ w koñcu mi siê poszczê¶ci³o (na 10 lvl inaczej nazwaæ tego nie mo¿na). Inne smoki to podobnie jak Ty, obni¿enie odporno¶ci, wy³om jak by³ potrzebny, wielkie os³abienie i ju¿ mo¿na by³o go ³oiæ czymkolwiek a czarami wspomagaæ.
A w³a¶nie pytanie do ciebie Lith (Exar to noob i nie gra³ w jedynkê to siê nie pytam ). Czy to normalne by³o ¿e prawie siê posika³em z przejêcia gdy wreszcie wszed³em do Wrót Baldura (ach te filmiki gdy siê wchodzi³o na pewne obszary)? Dodam jeszcze ¿e ile razy znowu przechodzi³em jedynkê, tak zawsze by³em przejêty wej¶ciem do tego miasta, nie wiem czy to przez fabule czy ¿e szczeniakiem by³em jeszcze, ale to miasto zawsze tak na mnie dzia³a³o i nadal dzia³a chyba.
W Baldursie 2 najsilniejsze czary smoka kasowales poprzez wysylanie do niego przyzwanych potworkow , Tak czerwonemu usunalem zaklecia hehe, bo jak sie przesypialem to mu one sie nie regenerowaly Moj avatar byl magiem hehe. A Co do lupiezcow umyslu, nie pamietam jak, ale zrobilem postac niewrazliwa na nich(krasnolud wojownik z pierscieniami jakimis i cudami, nie pamietam dokladnie bo dawno to bylo ). Ogolnie giera extra W 1 nie mialem przyjemnosci grac, hehe. Ale 2 z dodadtkiem przeszedlem
ja nie uzywalem tego exploita z pulpakami ;P
ja mialem wlasnego, polimorfia. Smoki byly mocno odporne na czary ale dziwnym trafem czesto udawalo sie zamienic go w jakas wiewiorke albo inne male bezbronne stworzonko.: ]
Ostra byla walka z arcyliczem , hehe mase czasu stracilem na przegladanie wszystkich czarow w ksiazeczce
Jak ju¿ siê mia³o wytyran± postaæ i dobre czaru to smok nie by³ wiêkszym problemem. (Z wyj±tkiem dwóch egzemplarzy w TB). Mo¿na go by³o potraktowaæ palcem ¶mierci, przy wcze¶niejszym obni¿eniu rzutów obronnych i pada³ od razu
Zabawa by³a na niskich lvl.
Ostra byla walka z arcyliczem , hehe mase czasu stracilem na przegladanie wszystkich czarow w ksiazeczce
Kangaxx ?
Jak gry nie zna³em, to owszem zêby mo¿na by³o zje¶æ. O ile pierwsza jego forma to pryszcz, tak wersja demi-lisz jest niez³a. Zw³aszcza ¿e wykosi ca³± dru¿ynê czarem uwiêzienie, na które nie wiem dlaczego nie dzia³a uwolnienie (jaki¶ specjalny ten jego czar). Odporny na czary i bronie +3 w³±cznie. Moim zdaniem jest to jeden z ciekawszych bosów w grach w ogóle.
Le¿± sobie orygina³y na pó³ce.
Jedynkê z 5-6 razy , dwójkê nawet nie zliczê ile razy na singlu i multi.
¦miesznie siê gra³o postaci± wyeksportowan± z jedynki.
Moja ulubiona dru¿yna ? Jedna osoba : dwuklasowy elf mag/z³odziej.
Przechodzenie tej gry 6-cio osobow± dru¿yn± uwa¿a³em za zbyt prost± . Smoki zabija³em pu³apkami i obni¿eniem odporno¶ci z palcem ¶mierci (6 lvl zaklêcie).
Najtrudniej mi by³o zabijaæ beholdery (kurde ile siê z tym namêczy³em) i golemy (mag wywijaj±cy kosturem magów wiele im nie robi³ ).
Co do ilo¶ci godzin na przej¶cie gry to nie wiem ile gra³em w jedynkê ¿eby przej¶æ wszystkie questy , ale dwójkê teamem 6-ciu ludzików przeszed³em w 71h (mój rekord je¶li chodzi o siedzenie przed kompem bez snu) non stop gry. Oczywi¶cie mówimy tutaj o zaliczeniu wszystkich mo¿liwych questów.
devilku na beholdery wystarczy tarcza baldurana i sie same wyzynaja
co do predkosci przejscie , po zniescieniu sobie capa xp zajmuje to 3-4 h jedna postacia
olmer ja ci powiem tyle
do tej pory jak slysze dzwiek muzyczki startujacej bg1 przechdoza mnie ciary po plecach
moje ulubione exploity:
mamidlo moze uzywac przedmiotow szybkiego uzycia czarodzieja nie uzywajac jego uzyc
( mozna spamowac berlemzmartwychwstania czy przyzwaniem planetara w TB)
gdy miales walke 2 bronmi i rzuciles zaczarowane meteory melfa
to twoj pupilek prawa reka rzucal meteorek , lewa stukal mieczykiem na odleglosc ;d w przypadku czarnej brzytwy w lewej rece wkoncu zabijala wszystko , wysysacjac energie do zera
Arcylisze tak zabilem
Pulapka na czary przywracala sama siebie lykajac jego uwiezienie w wolnej chwili docastowywalem meteory az brzytwa wyssala go do zera
moj rekord obrazen od uderzenia w plecy furia niebios to okolo 314 dmg
¦miesznie siê gra³o postaci± wyeksportowan± z jedynki.
Który z was, podró¿nicy, samemu odkry³ tajemnicê Z³otych Pantalonów z gospody pod Pomocn± D³oni±?
Ku ¶cis³o¶ci palec ¶mierci 7 lvl, zaklêcie ¶mierci 6 lvl (mo¿e Ci siê pomyli³o).
Mój sposób na Kangaxxa.
Pierwsz± formê zabijam klasycznie, Karsomirem +5 i co tam jest pod rêk±. W momencie gdy przyjmuje postaæ demi lisza i z nami ju¿ pogada, rzucam zwój Ochrona przed nieumar³ymi (do kupienia w promenadzie). Wtedy Kangaxx stoi i siê patrzy, nie atakuje ani nie rzuca zaklêæ, a my go lejemy Karsomirem a¿ siê zesmarka.
Pierwsze spotkanie z demagorgon± te¿ by³o ciekawe. Standardowo rzuci³em zatrzymanie czasu i zonk
A mo¿liwe Exar. Dawno nie gra³em.
Baldur by³ fajny. Ale zawsze uwa¿a³em ¿e w sumie to taka wy¿ynanka (gdzie mu do Falloutów). A najmocniejszy przêkrêt jaki mo¿na zrobiæ w BG2 to zrobiæ postaæ w TB a potem j± importowaæ do BG2. Niby startuje bez przedmiotów ale i na to jest myk (jak ³aduje siê pierwsza scena (do¶æ d³ugo ciemny obraz) w³±cza siê pauzê i wchodzi myszk± do ekwipunku który o dziwo jeszcze tam jest i zrzuca siê go na ziemiê). Wiem ¿e noob ze mnie ale ile razy mo¿na ubijaæ to samo
Odwa¿ne stwierdzenie z tymi falloutami, uwa¿aj ¿eby¶ nie zadynda³ za rogiem . Z tymi przedmiotami to dobre, bêdê musia³ kiedy¶ spróbowaæ
z falloutem tu jednak chodzi o klimat inny
to tak jak ró¿nica miedzy warhammerem a cyberpunkiem
gusta i tyle
Niestety ale w BG 90% zadañ to "id¼ ubij". I nie da siê wybiæ pó³ miasta dodaj±c trucizny do kadzi z bimbrem
Nie jedeno wiadro krwi zosta³o wylane na forach w walce o tytu³ "lepszego" RPG'a tamtych czasów. Pretendowali zawsze:
-Baldur's Gate
-Fallout
-Icewind Dale
-Planescape Tournament
I je¶li nie chciano ofiar w ludziach og³aszano ¿e ka¿da gra ma swój klimat i jako taka nie mo¿e byæ porównywana z innymi. Wiêc pozostañmy i my równie¿ przy tym werdykcie
OlmerPL s³abiutka ta twoja dru¿yna.
Moja ulubiona konfiguracja:
-ja ³owca
-Viconia (najsilniejszy NPC oczywi¶cie z kilkoma przedmiotami)
-Minsc (bo ma chomika )
-Jan Jansen (dialogi + lubi rzepê )
-Aerie (mag/kap³an)
-zwykle Jaheira (sentyment z GB1)
Co do smoków to s³ucha³em miecze "chce zabiæ smoka,.. jakiego¶,.. w tej chwili!!!" no i otwarcie ³oji³em je bez pu³apek i sztuczek.
Generalnie pierwszy kontakt z rpg mia³em z GB1, potem przewine³o siê kilka pozycji saga Icewind Dale, Torment, fallout 1 i 2 (bez tactical), Gothic 1, Divine Divinity 1 i jeszcze kilka innych.... (oprócz Torment wszystkie grzecznie w orginalnych opakowaniach le¿± na pó³ce)
Wtedy robili dobre rpg. Ludzie skupiali siê na opowie¶ci a nie na grafice, tak jak teraz.
merdowaty je¿eli my¶lisz ¿e fabularnie fallout by³ lepszy od GB2 to musisz jeszcze raz zagraæ w GB2, je¿eli dalej tak bêdziesz uwa¿a³, to bêdziesz musia³ ca³y czas graæ w GB... do odwo³ania.
-Jan Jansen (dialogi + lubi rzepê )
Tam sk±d pochodzê, rzepa to powa¿na sprawa. Powinni¶cie widzieæ jak ciotka Berta wparowuje do ¶rodka, uzbrojona po zêby, tocz±c wojnê z ciotk± Binny o prawa do jej ciasta rzepowego. Ca³a wioska prawie siê o to pobi³a ... najgorszy kryzys od czasu g³odu gryfów w 22. Ach, nostalgia...
A to takie pytanko, graj±c postaci± mêsk± w BG2, który romans wam najbardziej przypad³ do gustu?
mój z³odziej nie romansuje
ale fajne by³o jak mnie jaheira pozwyzywala od dziwek jak sie przespalem z ta drowka w podziemiach
Jedynke skonczylem raz, dwa razy prawie skonczylem ;] Opowiesci tez, icewind dale'a 1 z dodatkami ze 3 razy, bg 2 i tron bala tez nie wiem ile... ze 4? Iwd 2 tez dwa razy... Nwn1 z dodatkami ze 3 razy pewnie, tylko nwn 2 z calej serii nigdy nie ruszylem.
Co do bg2 - gra czarownikiem to byla najwieksza rzez jaka widzialem, ale moj ostatni zestaw byl zdecydowanie najlepszy - kensai do 18 lvlu i zmiana na zlodzieja. Pulapka czasowa, kai, i zabojstwo (same ciosy w plecy pzrez runde), do tego katana + dlugi miecz lub dwie katany i Dragonisa (zielony smok w bg2tb) zjechalem solo w poltorej rundy.
"Zla druzyna" tez jest rewelacyjna do takiego styu gry - korgan jako tank i dps, edwin, viconia wiadomo, w sam raz kensai zlodziej by uzupelnic team ;]
Ps. Najlepszy quest z bg2 to chyba caly motyw zycia i smierci tego zlodzieja co sie go spotyka na poczatku gry, w podziemiach. Wbrew wszystkiemu zawsze powinniscie go brac do druzyny idac do podmroku, po jego smierci za zlozenie serca w swiatyni dostaje sie taka chora ilosc expa (niby zeby zrownowazyc strate) ze mozna sie za glowe zlapac
Ostatnim razem jak gralem, to juz poszedlem na latwizne i zbieralem druzyne pod dodatek, takich ktorzy byli triche slabsi w podstawce ale w TB blyszczeli - Aerie, tego lowce z dredami, anomena itd. dwa razy pzrechodzielm gre z Jansenem tlyko dla jego tekstow ;]
Bardzo lubilem Imoen, ale to sentyment z jedynki.
~~
Wczoraj zainstalowalem Dragon Age'a - http://dragonage.bioware.com/ - poki co szczeka na podlodze, wyciagneli wszysctko co najlepsze z powyzszych gier, bede rzucal szczegoly na biezaco. Pierwszy raz przechodze wojownikiem zeby oznac gre, elfiego maga sobie zostawie na deser ;]
ja bra³em dru¿ynê:
Miñsc
Jansen
Viconia
Keldorn
Ariee
plusy:
Keldorn z Karsomirem który maj±c rêkawice zrêczno¶ci mo¿e skosiæ wszystko
Najlepszy kap³an w grze Viconia
Ariee jako silny magokap³an
Jansen niez³y mag i z³odziej
Po³±czenie MInsc + Jansen bezcenne
offtop co do Dragon Age ja wole poczekac az dadza z polskimi dialogami (no bo sie chce ale w Mass Effect takie srednie byly polskie dialogi ale niektore teksty po polsku tam powalaly )
Angielska wersja gry ardzo, ale to bardzo mi odpowiada. Swietne dialogi, swietne teksty, profesjonalnie poki co.
moze kiedys multi?
Ja tak na serio piszê,
chêtnie, kiedy mam tylko woln± chwile, czy to BG1 czy BG2. Do dwójki mam ju¿ postaæ na 20lvl (czarownik), ale te¿ bym now± za³o¿y³. Mo¿e da³o by siê w BG1 od nowa z przeniesieniem po tym do BG2? Byli by chêtni na takie "sesje RPG" raz w tygodniu powiedzmy by przypomnieæ sobie ten dreszczyk emocji przy wej¶ciu do Wrót Baldura?
Znajdzie siê wiêcej chêtnych?
pytanie wazniejsze
kto bedzie leaderem party ?:)
To by siê obgada³o jak siê zbierze dru¿yna
bo ja jestem posluszny zlodziejaszek;p
tak czy siak ja sie pisze pewnie rycka na granie klecha namowie
Czyli co robimy jak±¶ wstêpn± listê powiedzmy na przysz³y weekend?
Ja bym siê pisa³ na grê krasnalem z m³otem/toporem je¶li w BG1 lub czarownikiem je¶li BG2
bg1 ma strasznie niedorpacowany multi
mysle ze wchodzi w gre tylko bg2 z tb
co do skladu
kaplan i zlodziej juz sa
potrzeba z 2 magow
i z 2 rebaj³ow ;d
Gralem w bg2 po sieci, powiem wamjedno - to nie dziala. Nie da sie skoordynowac gry, ciezko bez pauzy cwaniakowac, ktos sobie ustawia ekwipunek, ktos czary,. ktos chce isc. To zzera ogromna ilosc czasu... O, to jak multiplayer w heroes 3, w momencie jak komputer gra runde w 20 sec jest ok, jak grasz z zywa osoba i pozniej to zajmuje 30 minut to jest do dupy.
dlatego bardzo wazny jest leader 1 i reszta musi bezwzglednie go sluchac
No to ja siê pisze na czarownika.
ja tez sie pisze ale jak gre sciagne co do klasy to sie zobaczy ale prawopodobnie jakis mag albo woj
a co do gry moze zaczniemy w przyszlym tygodniu ?? (dragon age do sciagniecia + jeszcze MW2 oraz sam BG2:TB )
a co do gry moze zaczniemy w przyszlym tygodniu ?? (dragon age do sciagniecia + jeszcze MW2 oraz sam BG2:TB )
PIRACIÆ grê za 20z³? Takiego klasyka? Nie ³adnie.
You are a PIRATE!!!
Ja bym proponowa³ sobotê, mo¿e byæ? Godziny jak wam pasuj± bo ja jako paso¿yt spo³eczny siedzê ca³y dzieñ w domu.
sobota mi tez pasuje
Lith to proponuj jeszcze godzinê.
Mam jeszcze jedn± uwagê, czy macie mo¿liwo¶æ korzystania z ostatniego wydania Sagi Baldur's Gate? Do³±czono tam ca³± masê modów fanowskich które naprawdê urozmaicaj± i poprawiaj± grê.
Ja bym proponowa³a wykorzystanie:
BG2 Fixpack v4 - Najwiêkszy zestaw poprawek dla Baldur's Gate II, który eliminuje wiêkszo¶æ b³êdów jakie napotkaæ mo¿na by³o podczas gry.
BG2 ToB Baldurdash-WeiDU FixPack v1.64 - Nieoficjalna poprawka do gry Baldurs Gate II z dodatkiem Tron Bhaala
Dungeon Be Gone v1.4 - Na samym pocz±tku gry spotykamy elfiego barda, który mo¿e nas w mgnieniu oka przenie¶æ na sam koniec lochów Irenicusa. Dostajemy do¶wiadczenie i sprzêt, który zdobyliby¶my po drodze graj±c normalnie. Dla tych którym nie chce siê kolejny raz przechodziæ pocz±tkowego etapu mod bêdzie zbawieniem.
[z tym mo¿e by raczej nie, lochy pozwoli³y by nam siê "ograæ"]
BG2 Herbs and Potions v1.0.3 - Odpowiednik modyfikacji BG1 Herbs and Potions dla BG2. wprowadzaj±cej do ¶wiata gry dodatki alchemiczne (zio³a, eliksiry, nowe sklepy).
Tower of Deceipton v2 - Wprowadza do ¶wiata gry now± przygodê, któr± autor zaczerpn±³ ze starych scenariuszy dla AD&D. Wyrusz na wyprawê do s³awnej Wie¿y porzuconej kiedy¶ przez potê¿nego maga i zmierz siê z potê¿nymi przeciwnikami oraz wci±gaj±cymi zagadkami!
Key Names v1 - Ka¿dy zu¿yty ju¿ przez gracza klucz (lub przedmiot spe³niaj±cy rolê klucza) dostaje przed nazw± rangê "Zu¿yty". Pozwala to na szybsze i ³atwiejsze oczyszczanie ekwipunku z niepotrzebnego ¶miecia.
[PL] Game Text Update - Zestaw poprawek usuwaj±cy z gry literówki, b³êdy gramatyczne i pozosta³e nie¶cis³o¶ci jêzykowe.
Dodatki z edycji kolekcjonerskiej - Po instalacji tego dodatku w grze pojawia siê nowa sprzedawczyni o imieniu Deidre, któr± mo¿na znale¼æ na Targu Przygody Ribalda - jest to ciesz±cy siê popularno¶ci± sklep na Promenadzie Waukeen. Sprzedwczyni stoi w g³ównym pomieszczeniu sklepu Ribalda, obok beczek, pude³ i sto³ów. Po prostu z ni± porozmawiaj i wyra¼ chêæ obejrzenia jej towarów. Bêdziesz mieæ okazjê kupiæ kilka wyj±tkowo rzadkich i potê¿nych przedmiotów!
[powiem tak, tarcza Baldurana i szata Vekny, to powinno wszystko t³umaczyæ]
S± te¿ mody wprowadzaj±ce nowe relacje miêdzy NPC'ami, parê romansów dla p³ci piêknej i sporo nowych podklas, ale to chyba ju¿ by nie pasowa³o.
Mnie na tej li¶cie brakuje moda znosz±cego limit expa . Ale przy 6-cioosobowej dru¿ynie to siê nie przydaje .
£ukiem albo magiem móg³bym z Wami pograæ , ale szata Vekny jest tylko jedna .
A to za³o¿ê oddzielny w±tek, lista chêtnych, mo¿e jaka¶ ankiet co do pory itp. bo wszystko siê miesza mi ju¿.
a co do gry moze zaczniemy w przyszlym tygodniu ?? (dragon age do sciagniecia + jeszcze MW2 oraz sam BG2:TB )
PIRACIÆ grê za 20z³? Takiego klasyka? Nie ³adnie.
You are a PIRATE!!!
Ja bym proponowa³ sobotê, mo¿e byæ? Godziny jak wam pasuj± bo ja jako paso¿yt spo³eczny siedzê ca³y dzieñ w domu.
zostalo mi pudelko bo plytki poszly sie jeb ... (jakims cudem sie polamaly w pudelku o0)
[ Dodano: 2010-04-01, 07:20 ]
http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=51036 xD