Pary_anime
Mark Joyner zaprezentował t± strategię na jednym ze swoich nagrań. ¦wietnie działa na wymy¶lanie różnych pomysłów, koncepcji i nazw. Głównie w biznesie, ale nie tylko w biznesie.
Załóżmy więc, że chcę zareklamować swoje szkolenie z hipnozy i DHE.
Cały czas pamiętamy o najważniejszej zasadzie. Pierwsze skojarzenie jest OK i mówimy co nam ¶lina na język przyniesie. Nawet je¶li to jest głupie. Mówi±c wszystko odblokujesz przepływ informacji z pod¶wiadomo¶ci i usuniesz sobie tego cenzora, który czasem kasuje pomysły warte milion złotych.
Pierwszy krok, jakże genialny. Wymy¶lam listę 20 losowych słów, najlepiej z różnych kontestów.
1. Kiełbasa
2. Michał
3. Worek
4. Ptak
5. Ręka
6. Język
7. Ogień
8. Rado¶ć
9. Wichura
10. Marmolada
Powiedzmy że 10 nam starczy na potrzeby tego posta. A teraz zastanawiam się, jak przedstawić z najlepszej strony moje szkolenie … Wybieram losowe słowo, powiedzmy nr 4.
Jaka zaleta szkolenia kojarzy mi się z ptakiem? Po tym szkoleniu będziesz wolny jak ptak, bo niekorzystne sugestie członków rodziny i mediów już na Ciebie nie zadziałaj±
A co moje szkolenie ma wspólnego z ogniem? Nowe strategie motywacyjne z DHE obudz± w Tobie wewnętrzny ogień i pasję w d±żeniu do celów.
I tak dalej i tak dalej. Dlaczego to w ogóle działa? Bo nasz mózg uczy się i tworzy na zasadzie skojarzeń. Je¶li karzesz mu ni z tego ni z owego stworzyć co¶ nowego, to będzie ciężko. Natomiast gdy uruchomisz skojarzenie, choćby najprostsze, to praca idzie dużo szybciej.
A jak mogę wybieraj±c nr 6 dobrze zareklamować cenę? Co dobra cena ma wspólnego z językiem? Mmmm… nie wiem, nie mogę nic wymy¶leć, więc wybieram inne słowo. NajwyraĽniej te ¶cieżki neuronalne do przedstawienia ceny nie prowadz± . A z workiem? Za t± cenę tak naprawdę dostajesz cały worek korzy¶ci (tu wymienię szkolenie, jakie¶ bonusy, certyfikat, salę, catering …).
Działa? Działa! Korzystaj!
Rafał
Mnie jaki¶ czas temu koleżanka zdradziła pewn± strategię na kreatywno¶ć przez długi czas zanim poznałem NLP mi służyła... a polega ona na znajdowaniu czę¶ci wspólnych w przeciwieństwach dla przykładu:
Co ma ze sob± wspólnego kobieta i mężczyzna ?
Co ma ze sob± wspólnego wojna i pokój ?
Co ma ze sob± wspólnego kokos i banan ?
Jest sporo takich złożeń z przeciwno¶ci sztuk± jest odnajdywanie cech wspólnych w nich :)