Pary_anime
W nawiązaniu do postu Mężowie zaufania wspólnotowego
prezentuję wyniki ankiety opisane przez Karola Lemańskiego
Cytat:
Do czytelników forum Skoroszy 3,
W dniach 19-31 listopada br. przeprowadzona została ankieta, której głównym celem było zapoznanie się z opinią mieszkańców naszego osiedla na temat powstania Komisji Skrutacyjnej.
Całościowe wyniki ankiety załączone zostały w pliku excellowym. Pierwsza zakładka zawiera wyniki ilościowe, natomiast druga wszystkie uwagi zebrane od mieszkańców.
Oto najważniejsze liczby z ankiety:
Ankietą objętych zostało 205 mieszkań (czyli co drugie mieszkanie na naszym osiedlu). Głosy udało się zebrać ze 104 mieszkań, co stanowi 51%. Niestety nie dotarły do nas i nie zostały ujęte w podsumowaniu głosy z bloku przy Skoroszewskiej 10 (mimo, że wiemy, że były zbierane w tym bloku). Bardzo za tę sytuację przepraszamy.
Spośród głosujących osób niemal wszyscy poparli idee komisji skrutacyjnej (96 głosów za, co stanowi 92% ogółu głosujących). Większość (60głosów=58% głosujących) zgadzała się z tym, aby to Komisja Skrutacyjna podliczała głosy. Po dodaniu 22% głosów od osób, które nie wyraziły żadnej preferencji daje nam to liczbę 80% głosujących, dla których taka ewentualność jest do zaakceptowania.
83% spośród głosujących (87 głosów) poparło jedną z dwóch form głosowania jawnego.
65% głosujących (68 głosów) chciałoby, aby powrócić do sprawy płotu nie później niż za 6 miesięcy (39% natychmiast i 26% za 6 miesięcy).
Jeżeli chodzi o czystość na klatkach, to skarży się na to niemal co trzeci mieszkaniec (31% = 32 głosy). Dla pozostałych 61% czystość jest zadowalająca.
Powtarzające się wątki w wypowiedziach mieszkańców to:
1) Komunikacja między zarządem/administracją i mieszkańcami
Mieszkańcy skarżą się, że nie są informowani na czas o planowanych awariach, zgłoszenia usterek do administracji nie pociągają za sobą widocznej reakcji. Brakuje przejrzystości za co się płaci w czynszu.
2) Bramy garażowe i usuwanie drobnych usterki (drzwi, przycisk do wind)
Albo administracja nie dość szybko reaguje na zaistniałe usterki, albo niewystarczająco informuje o statusie/planach związanych z ich usuwaniem.
3) Brak podjazdu dla wózków dziecięcych w klatce D przy Chełmońskiego 2
4) Relacje między-sąsiedzkie, regulamin porządkowy.
Wydaje się, że powinno być sprawą priorytetową określenie w sposób bardziej formalny podstawowych zasad współżycia międzysąsiedzkiego (cisza nocna, czystość pod balkonami, itd.)
5) Bezpieczeństwo
Źródłem obniżonego poczucia bezpieczeństwa jest: sprzedaż alkoholu na osiedlu, brak ogrodzenia, włamania do garaży, bliskość planowanego supermarketu, brak progów spowalniających na drogach.
6) Czystość otoczenia
7) Ogrodzenie
8.) Inne: zapach wody, temperatura wody, nieekonomiczne działanie światła na klatkach, brak budki telefonicznej w okolicy,
A oto wnioski z ankiety:
Mimo dużego poparcia mieszkańców dla komisji, test jej działania w postaci tejże ankiety wypadł niestety niepomyślnie. 51-procentowa frekwencja nie zapewnia wystarczającej skuteczności działania tego ciała.
Do tematu ogrodzenia należy powrócić w przeciągu najbliższego półrocza.
Wyniki pracy firmy sprzątającej są zadowalające dla większości mieszkańców. Jednakże liczebność grupy osób niezadowolonych (co trzeci mieszkaniec) powinna być bardzo silnym impulsem w kierunku podjęcia starań o poprawę sytuacji.
Co dalej ?
1. Członkowie komisji spotkają się w styczniu, aby przedyskutować sytuację i zastanowić się, jak zaadresować problem „niedecyzyjności” naszej wspólnoty.
2. Wątki z uwag mieszkańców powinny stać się podstawą publicznej listy zagadnień dla zarządu/administracji.
Temat ten jest zamknięty, proszę traktować go jako ogłoszenie wyników
Komentarze dotyczące administracji i Zarządu proszę wpisywać w temacie Praca administracji, praca Zarzadu,
lub tematach pokrewnych do problemu, które zanjdują się na forum, np: Kosze na śmieci, jeżeli nie ma tematu odpowiedniego stwórzcie go- PROSZĘ TYLKO PAMIĘTAĆ, ŻEBY NIE DUBLOWAĆ TEMATÓW JUŻ ISTNIEJĄCYCH.
Dziękuję i pozdrawiam.
uwagi:
- brama garażowa- zacinają się, za długi czas na zamknięcie, ustawic piloty
tak, zeby bramę mozna bylo otworzyc dopiero jak sie pod nia podjedzie
(zmniejszyc zasięg odbiornika)
- wjazd na podworko-plamy oleju na chodniku, zwlaszcza przy klatkach III i
IV A-3
- odchody po psach- niech właściciele sprzątają po swoich pupilach,
zwłaszcza na dziedzincu i dookola osiedla (trawniki i klomby tez)- sugestia
wlasciciela psa- ponoc w Ursusie jest takie miejscowe zarzadzenie,
zobowiazujace wlascicieli zwierzat do sprzatania odchodow
- sluzbowa komorka administracji, poza godz. pracy wylaczona
- zle dzialajaca instalacja wyciagowa zarowno w mieszkaniach (w lazience
jedzie Ci smazona ryba) jak i w garazu (nigdy nie dziala, lub nie wlaczone),
dlaczego przy drzwiach wejsciowych do garazu nie lamp podswietlanych o
niebezpieczenstwie zatrucia gazem-czadem
- jak bedzie ogrodzenie, co ze zoobowiazaniami finansowymi, ewentualnymi
dlugami wobec wykonawcy
- niech administracja sprawdza co zleca- kontrola zleceniobiorcow- np.
sprzatanie
- automat do zamykania drzwi wejsciowych nie domyka- sa konserwatorzy
- po wichurze, konserwator zieleni nie przyjechal zadbac o powyginane
drzewka
- nie ma tablicy ogloszen dla lokatorow
- poznym wieczorem brak cieplej wody- najwiekszy pobor, kotlownia
niewydolna.
- umozliwienie montazu anten sat itp. na dachu
- sciezki rowerowe- to raczej do radnego
- hustawki
- wyciszyc urzadzenia- np. kotly podgrzewania wody, nie wiadomo co
wentyaltornia, ta nigdy niezostala wlaczona
- podliczanie glosow przez zarzad wraz z komisja skrut.
- oznakowanie terenu prywtnego + furtki na dziedziniec
- przetargi- informowanie mieszkancow o zlozonych ofertach
- na drodze wewnetrznej zamontowac ograniczniki predkosci (garby)
- znaki zakazu ztrzymywania na chodnikach dookola naszego osiedla