Pary_anime
To są 2 najpotężniejsze stany nie tylko w sprzedaży ale także i w życiu. Jeśli jesteś ciekawy wysłuchasz tego co ma Ci do zaproponowania doradca, będziesz w skupieniu słuchał jego słów, będziesz się dopytywał, będzie Cię to interesowało a przy okazji będziesz też zadawał masę pytań, które sa nie tylko oznaką tego że jesteś zainteresowany ale również są sygnałem gotowości do zakupy szczególnie gdy są zadawane w sposób bardzo szczegółowy.
Zatem odsyłam Cię do 2 tematów – jeden o pytaniach, natomiast drugi o sygnałach gotowości do zakupy, ponieważ ten temat dotyczy czegoś innego więc nie ma potrzeby powtarzać pewnych informacji.
Jak zbudować stan ciekawości u rozmówcy:
Hmmm zastanówmy się, okazuje się że ludzie lubią rozmawiać o swoich zainteresowaniach i pasjach, tak to już jakoś jest, że ludzie są trochę jak emocjonalne pijawki, wszystko co dodaje im wartości i pozwala poczuć się wyjątkowym po prostu biorą bez większego zastanowienia – więc wykorzystajmy to w sprzedaży :P Oczywiście zainteresowanie możesz wykorzystać do przemycenia w rozmowie swoich treści – tych dobrych i tych które pomogą klientowi (dadzą mu rozwiązanie). Zatem zanim pójdziesz na rozmowę bez względu jaką kwalifikacyjną, o pracę, czy pójdziesz coś sprzedać – przygotuj się do niej – zbierz informacje o pracodawcy, o kliencie i tak dalej – bądź przygotowany a będziesz do przodu :)
Poza tym w oparciu o hobby, styl życia oraz wspólne wartości i zainteresowania – możesz zbudować nawet bardzo trwałą relacje biznesową – co Ci to da – referencje, przyjaciela na którego w zależności od tego jak będzie rozwijać się wasza przyjaźń albo będziesz mógł liczyć albo też nie do końca. Zyskać możesz wiele.
W kategorii tego jak skuteczne zjednywać sobie ludzie odsyłam do książki Carnagie „Jak zdobywać przyjaciół i zjednywać sobie ludzi” cudowna książka przepełniona pomysłami i inspiracjami jak to robić.
Podsumowując używanie treści które są związane z naszym klientem lub bezpośrednio go dotyczą jest potężnym narzędziem, więc rób to z głową i rozsądnie.
I zdanie podsumowujące to co napisałem:
„Prawda nie jest prawdą dopóki ludzie ci nie uwierzą, nie mogą ci uwierzyć, jeśli nie mają pojęcia w co mówisz, nie mogą wiedzieć o czym mówisz jeśli cię nie słuchają, nie będą cię słuchać, jeśli nie jesteś interesujący, nie będziesz interesujący dopóki nie będziesz obdarzony wyobraźnią, nie będziesz oryginalny i świeży.” William Bembach
Baw się !
Taak, rozmowa o pasjach i zainteresowaniach drugiej osoby może zadziałać magicznie. Oczywiście jeśli masz umiejętności i jaja żeby to zutylizować, bo jeśli nie, to druga osoba co najwyżej Cię polubi . Łącz to, o czym rozmawiacie z sobą i ze swoim produktem. Werbalnie bądź niewerbalnie.
Maciek Wieczorek w opisie szkolenia z wystąpień publicznych napisał coś, co stało się moją niezwykle prostą i skuteczną techniką wywoływania ciekawości:
Bądź ciekawy tego, co za chwile powiesz! To automatycznie wkłada ciekawość w Twoją intonację i rozmówca podłapuje neuronami lustrzanymi. Sam sprawdź, to takie proste i tak skuteczne!
Rafał