Poziom zachowań

Pary_anime

Bardzo fajny poziom, nie jest głęboki, a można fajnie się na nim bawić i sporo ciekawych rzeczy wypracować wła¶nie na tym poziomie, dla siebie czy w interwencjach.

Zacznijmy od tego że na tym poziomie możesz dawać pozytywny i negatywny feedback, z zaznaczeniem, że tym negatywnym za dużo nie osi±gniesz je¶li go tak zostawisz, bo praktycznie on niczego Ci nie da.

WeĽmy dla przykładu grę w baseball, czy inn± grę...
Trzymasz kij - i mówi±c nie za wysoko, nie za nisko, nie zbyt mocno ¶ciskach i tak dalej do niczego nie dojdziemy - ważne aby powiedzieć Wła¶nie tak, doskonale, o to chodzi. Wówczas pozytywnym feedbackiem kogo¶ wynagrodzisz i będzie to dla niego miało pożytek.

Podobnie jest w innych sytuacjach, na poziomie zachować warto korzystać z pozytywnego i negatywnego feedbacku, aby po prostu wynagradzać za dobre zachowania.

Pamiętaj jednak o tym aby korygować nastawienie negatywnym, ale zawsze mieć na uwadze efekt końcowy czy cel - i tam dawać pozytywny feedback to jest istotne w tej strategii.

Na poziomie zachować - warto też korzystać z peacingu a potem kierować się na leading. Co Ci to da ? - dopasować się na poziomie zachowań jest praktycznie najłatwiej jest to najprostsza forma raportu, najprostsza forma podobnego zachowania. Po co to robić ? Aby następnie przej±ć leading i pokierować w stronę zmiany albo w stronę rozwi±zania jakiego¶ problemu wła¶nie na tym poziomie.

Gdzie może to znaleĽć zastosowanie:
- w zwi±zku (metoda nagradzania)
- w uwodzeniu (dopasowanie)
- w perswazji
- praktycznie wszędzie gdzie mamy do czynienia z ludzkimi zachowaniami.

Baw się jak zawsze i korzystaj m±drze!!!


Jak kształtować ludzkie zachowania ... Jak wypielić niekorzystne zachowania niczym chwasty, opiekuj±c się korzystnymi niczym kwiatami?

Oczywi¶cie dajesz feedback! Taki który wzmacnia pozytywne zachowania a osłabia negatywne. To ważne, bo możesz też dawać feedback który ma odwrotny efekt od zamierzonego Szczególnie jak osobie mocno spolaryzowanej powiesz czego ma nie robić

ABC kanapki feedbackowej:

Radku, napisałe¶ ¶wietnego posta. Zacz±łe¶ od ogółu i podałe¶ konkretne przykłady, dzięki czemu każdy rozumie o co Ci chodzi. Aby pisać jeszcze ja¶niej i w pełni wykorzystać swoj± wiedzę, mógłby¶ stworzyć lepsz± nazwę tematu. Dzięki temu ludzie jeszcze ze strony kategorii będ± wiedzieli o czym tutaj jest. Na przykład "Dawanie feedbacku i dokonywanie zmian na poziomie zachowań". Ogólnie, przydatny kawałek wiedzy i oby jak najwięcej ludzi skorzystało!

Co ja wła¶nie zrobiłem? Kanapkę feedbackow±. Zasady:

1. Zacznij i zakończ pozytywnym feedbackiem.
2. Przy pozytywnym feedbacku daj konkretne przykłady tego co było zrobione dobrze. Ogólniki "bardzo fajnie" nie wystarcz±.
3. Negatywny feedback w ¶rodku, ubrany w bardzo smaczn± ramę. Moja ulubiona rama to "Je¶li chcesz jeszcze lepiej wykorzystać swój talent to ...". Trudno byłoby się z tym kłócić, w końcu powiedziałem mu że ma talent
4. Daj konkretne rozwi±zanie. Ja nawet dałem przykład lepszego tematu posta.

Porównaj sobie t± kanapkę z tym co zwykle ludzie robi±:

Ogólnie fajny post, ale dałe¶ kijow± nazwę. Nie miałem pojęcia o co tu chodzi zanim nie przeczytałem

Który feedback by¶ wzi±ł? Korzystaj bo działa!

Rafał
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wyciskamy.pev.pl
  • img
    \