ďťż

: Informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych

Pary_anime

Co to jest ta informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych? I włściwie po co? ?

Zobaczyłąm informacje, że ADAP będzie wrzucał do skrzynek listowych jakieś druki informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych.

Ma tu chodzić o jakieś powody wynikające z obowiązku podatkowego. To znaczy czego? Ktoś nam opdniesie podatki?


KAŻDY z właścicieli mieszkania ma obowiązek podatkowy wobec gminy/dzielnicy.
Dzielnica Ursus ustaliła stawki max. wg odp.ustawy
: 0,49 zł/m kw. nieruchomości zabudowanej/ROK;
0,09zł/m kw. n. niezabudowanej czyli działki/ROK

1. Musimy płacić. Każdy właściciel za powierzchnię mieszkania wg aktu notarialnego+powierzchnie przynależne(schowki, garaż w piwnicy)*49 groszy/ROK
2. W czynszu administracja płaci za działkę
19777m kw*9 groszy/ROK;
oraz
za nieznane mi co do wielkości powierzchnie zabudowane wspólne(klatki, wjazdy do garażu, wiatrołapy) czyli X*49 groszy/ROK.

Z moich wliczeń wynika że pobierają za dużo zaliczki, ale tak mówi notarialna umowa zarządu i może to zmienić tylko Zebranie!
JEŚLI KTOŚ ZNA WIELKOŚĆ NIERUCHOMOŚCI WSPÓLNEJ ZABUDOWANEJ PROSZE O PODANIE TEJ INFORMACJI WSZYSTKIM CZŁONKOM WSPÓLNOTY.
Dzięki.
Obowiązek podatkowy dotyczy nieruchomości oraz gruntu.
Podatek od nieruchomości dotyczy powierzchni użytkowej nieruchomości czyli lokali + garaży, jeżeli znajdują się pod budynkiem, a nie jak podał ktoś w informacji klatek schodowych, wiatrołapów itp.
Z definicji z deklaracji."Budynki lub ich części mieszkalne lub zajęte wyłącznie na potrzeby mieszkalne." Jest pewna nieścisłość jeśli chodzi o garaże, bo przecież nie są zajęte na potrzeby strikte mieszkalne. Niemniej jednak kiedy stanowią całość z budynkiem i służą właścicielom, to też powirzchnię garaży wlicza się do pow. nieruchomości. Pkt 2 a) deklaracji - 0,49 zł/m2
Inaczej płacą za swoją powierzchnię lokale użytkowe Pkt 2 b) i d) deklaracji w zależności od rodzaju działalności b) 16,83 zł/m2, d) 3,46 zł/m2 usługi medyczne.
Drugim podatkiem jest podatek gruntowy za powierzchnię całkowitą działki 0,15 zł/m2. Każdy z właścicieli oprócz udziału w nieruchomości posiada również swój udział w gruncie. Są dwie mozliwości opłat: 1) w czynszu wówczas zarządca odprowadza podatek za właścicieli, 2) każdy płaci za siebie na podstawie otrzymanej z gminy wyliczanki.
Popełniłem błąd stawka podatku za działkę rzeczywiście wzrosła z 9 w 2002 do 15gr/m kw. w 2003 r.

- klatki, wiatrołapy.dojazdy do garażu
To jest NIERUCHOMOŚĆ WSPÓLNA. Za nią sią nie płaci? ?
A tak swoją drogę czym Pan /Pani zarządza jeśli to nie tajemnica??


Podatku nie płacimy za wiatrołapy, zjazdy do garaży, klatki schodowe wraz ze schodami. Płacimy za budynki lub ich części wykorzystywane na cele mieszkalne: mieszkania, pomieszczenia techniczne (wentylatornie,hydrofornie, kotłownie),piwnice, garaże, poddasza, altanki śmietnikowe + grunt.
Zastanawia mnie inna rzecz w tym badziewiu.

Tam jest taki zapis: Cytat:zwiazane z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz części budynków mieszkalnych zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej.

Do czego to sie odnosi? Coraz więcej z nas musi, aby pracować samozatrudniać się. I tu pojawia się problem, bo co to znaczy zajętość na prowadzenie działalności gospodarczej? A jeśli żadna z części mieszkania nie zmieniła swego mieszkalnego charakteru?
Chciałam dzisiaj złożyć w Urzędzie informację o mojej nieruchomości.
Podaję przydatną inormację Urząd czynny jest w poniedziałki od 10.00 (byłam o 9.00) - do 18.00, we wtorki, środy i czwartki od 8.00-do 16.00 piątku nie pamiętam.
Pozdrawiam
black napisał(a):Chciałam dzisiaj złożyć w Urzędzie informację o mojej nieruchomości.
Podaję przydatną inormację Urząd czynny jest w poniedziałki od 10.00 (byłam o 9.00) - do 18.00, we wtorki, środy i czwartki od 8.00-do 16.00 piątku nie pamiętam.

Sprawdziłem. Masz rację co otwarcia Urzędu. Wpiątek też jest otwarty w godzinach 8.00-16.00. Ale jest jedno ale, tj. godziny przyjmowania wniosków.

Przeważnie wnioski są przyjmowane w:
Poniedziałek: 10.00-17.30 z przerwami 13.00-13.15 oraz 16.00-16.15
W inne dni: 8.00-15.30 z przerwami 11.00-11.15 oraz 14.00-14.15

Jednak uwaga, kasa jest czynna jakoś krócej (zapomniałem zapisać), tak, że lepiej założyć, że parę spraw trzeba załatwiać wcześniej, a i może być kolejka.
Cały czas myślałem, że "Informacje o nieruchomościach i obiektach budowlanych" należy przekazać do Administracji, a Wy tu piszecie, że do Urzędu Dzielnicy. To gdzie włąściwie.

Poza tym po co kserokopia aktunotarialnego, skoro notariusz mial obowiazek przesłać po egzemplarzu do Urzedu Skarbowego i Urzędu Gminnego? Kolejny raz to samo? To oni mają takie pojemne archiwa?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wyciskamy.pev.pl
  • img
    \