Pary_anime
Witam,
jak zapewne wszyscy mieszkancy zauwazyli, w ciagu ostatniego tygodnia wystapily niejakie zaklocenia w dzia³aniu cyrkulacji cieplej wody. Wiazalo sie to z eksperymentalnym wy³aczeniem indywidualnych obiegow (wewnatrz mieszkan), a pozostawieniu tylko obiegu w pionach.
Poniewaz polaczenia od pionow do kranow mamy bardzo d³ugie (co do tej pory nie przeszkadzalo...) wylaczenie cyrkulacji bardzo powa¿nie zwiêksza czas oczekiwania na ciep³± wodê. Có¿, w porównaniu z zerem to ka¿da sekunda d³u¿y siê w nieskoñczono¶æ O wypadkach typu k±piel w zimnej wodzie (No, bo najpierw siê wchodzi pod prysznic a dopiero wtedy otwiera kran... Niebezpieczne przyzwyczajenie, jak siê osobi¶cie przekona³em... )
Stanowisko przekazane firmie Viterra (oraz zarz±dcy - Mirjam) by³o bardzo jasne: Ma byæ tak jak by³o. Nie interesuje nas sposób umo¿liwienia pomiarów zu¿ycia ciep³ej wody, byle nie by³o widaæ ró¿nicy.
W kolejnych etapach budowy Zublin ju¿ na "dzieñ dobry" wy³±czy³ cyrkulacjê ciep³ej wody. £atwo to poznaæ - przy systemie z obiegiem ka¿de mieszkanie ma przypisane dwa liczniki do ciep³ej wody, jeden do zimnej i ciep³omierz. Przy wy³±czonym obiegu do ciep³ej wody wystarczy tylko jeden licznik. Ca³y czas obydwa liczniki powinny te¿ wykazywaæ przep³yw - ilo¶æ zu¿ytej wody okre¶la siê odejmuj±c wskazania liczników.
W ten pi±tek planowane jest spotkanie, na którym Viterra wraz podwykonawcami zaprezentuje metody rozwi±zania tego problemu. Mam nadziejê, ¿e bêdzie to co¶ co w pe³ni usatysfakcjonuje mieszkañców (aktualnych i przysz³ych).
Prosi³bym o pokazanie w ankiecie w³asnej opinii w tej sprawie...
Z gor±cymi pozdrowieniami,
F.Z.
Witam,
na dzisiejszym spotkaniu Viterra et al. przedstawi³a rozwi±zanie problemu z cyrkulacj±. Do koñca miesi±ca maj± zostaæ ponownie zainstalowane rury "powrotne" z dodatkowymi licznikami (trochê siê z usuwaniem po¶pieszyli ), oraz specjalnymi zaworami powrotnymi.
Problem siê sprowadza³ do tego, ze woda w obiegu po otworzeniu kranów czasami p³yne³a w "przeciwnym" kierunku, tzn by³a pobierana z pionu powrotnego. No i wszystkie liczniki _nierozwa*³y...
Mieszkañcy zostali przeproszeni za wszystkie k³opoty przez przedstawicieli developera.
Tak wiêc ogólnie wszystko zosta³o za³atwione po naszej my¶li. Szkoda tylko, ¿e gdyby¶my zostali poinformowani o problemie trochê wcze¶niej, by³oby du¿o mniej zamieszania i emocji.
Pozdrawiam,
F.Z.
... a poprawy sytuacji nie widac. Cos to poprawianie nie idzie zbyt szybko.
Oj zle, niedobrze!
Nie wiem jak gdzie indziej. Oczywi¶cie znowu nawali³a informacja o wy³±czeniu wody.
O godzinie 8 rano panowie hydraulicy pobudzili pó³ budynku ¿eby poprosiæ o otworzenie kranu z ciep³± wod±!
No ale ju¿ dzia³a chyba tak jak kiedy¶. Ciê¿ko porównaæ, bo kiedy¶ nie zwraca³em uwagi.