Pary_anime
Poniżej podam submodalności wraz z lingwistycznymi wzoracami ich zmiany, w postaci komend które można niezauważalnie wpleść w treść rozmowy tak żeby rozmówca nie zdawał sobie sprawy z tego co robisz. Po wyćwiczeniu będziesz miał w ręku potężne narzędie więc PAMIĘTAJ O EKOLOGII!
Dysocjacja.
'spojrzałem na siebie z boku i pomyślałem...'
'Czy ty w ogóle widzisz, co ty robisz?'
'Po prostu spójrz na siebie'
'Popatrz na nas z perspektywy - siedzimy tu i rozmawiamy, a pomyśl jakby to było jakbyś ty sam był w tej sytuacji'
Asocjacja.
'poczekaj, spójrz na to ze swojej perspektywy - czyż nie jest inaczej?'
'Popatrz przez pryzmat swoich oczu, o właśnie tak, wejdź teraz w ten obraz i jak to jest, jak jesteś w tej sytuacji?'
'Ciesz się tą chwilą i jeszcze bardziej wciel się w tę rolę, gdy patrzysz na to swoimi oczami.'
Film.
'jak o tym opowiadasz, to myślę sobie, że tutaj jest jak w filmie! Wszystkie myśli się ruszają, zwolnij trochę! Albo czekaj, zmieniam zdaniem, przyspiesz zdecydowanie!'
'Potrzebujesz więcej ruchu w tym, widzisz.'
Slajd .
'Ja czasem mówię sobie po prostu: stop, stój i wciskam na chwilę pauzę'
'Czekaj, pomyśl o tym przez chwilę, zatrzymaj się. Tak, jakbyś to zamroził - nieruchoma wizja.'
Duży.
'od kiedy tu jestem, cały czas rośnie we mnie ciekawość. Chcę byś ty też ją zwiększył, zobacz ogrom możliwości'.
'Myśląc o tym poszerz swoje pole widzenia, rozszerz wszystkie obrazy - tak jakbyś je rozpościerał dokoła.'
Mały.
'tam takie rzeczy, dla mnie to one się maleńkie wydają.'
'Przypadkiem nie zmniejszaj teraz swojego zaangażowania! Nie zawężaj, nic z tych rzeczy!'
'Bo wtedy wszystko maleje i się kurczy.'
cdn...
N.
Daleko
"te pomysły, te właśnie sio z nimi! Za horyzont, bym ich tu nie
widział."
"Oddal je, cholera jasna, takie myśli mieć. One jakby same uciekają,
odpływają."
"Ależ dobrze mieć to już za sobą."
Blisko
"bo to wszystko przez to, że przychodzą do ciebie te pomysły. Są bliżej i bliżej."
"Pojawiają się nowe opcje, masz je przecież przed sobą, nie widzisz?"
"Przybliż je do siebie, to są dobre rzeczy, te myśli."
Kształt
"Słuchaj zrób sobie fajny, panoramiczny film. Ale nie taki, myśl o tym dłużej, poszerz trochę wizję!"
"Aaach, to jest jak z obrazka. Zobacz to trochę w szerszej perspektywie!"
Granice
"Dobrze, a jakbyś miał to włożyć w inne ramy - pewnie, że większe, po co ci mniejsze?"
"Wiem, wiem, wiem - są pewne ograniczenia, są granice których nie powinno się przekraczać, ale ty się absolutnie nie ograniczaj!!"
Pozycja
"odsuń to na bok po co masz to mieć przed oczami? Czy nie lepiej po prostu mieć to już za sobą? Przejdź obok tego problemu i zobacz, jak udajesz, że go nie widzisz.."
3D
"poświęć temu chwilę i przypatrz się tym razem nieco głębiej.. Zagłębmy się tam zresztą razem.. Tak w ogóle, to co ty w tym widzisz?"
2D
"spójrz na tę fotografię tak jakbyś miał to przeżyć raz jeszcze. Co jest w ogóle na tym obrazie?"
Obserwacja
"spójniki "w" i "na" stanowią przejście między głębią i slajdem"
Kolory
"dla mnie to jest jak czarno na białym! I wcale, tak jak mówisz, nie widzę tego w kolorowych barwach."
"Spójrz w ciepłych barwach? "
Kontrast
"Powiedz mi to jeszcze raz, chcę to wyraźnie zobaczyć."
"To jest w ogóle niewidoczne,
tak jakby się stonowało."
Jasne/Ciemne
"rozjaśnij mi to!
"Oświeć mi to"
"Coś to widzę w czarnych (ciemnych) barwach. Wyjaśnić nie możesz tak po prostu?"
Ilość obrazów
"ozdziel jedno od drugiego koniecznie, to są przecież dwie różne rzeczy."
"Zajmijmy się tym z osobna. Ustalmy priorytety, po pierwsze będzie to, a po drugie.."
Nieco więcej na temat używania czasów i trybów. Sprawdź sam jak w Twojej głowie zmienia się jasność, odległość, ostrość obrazu i ilość szczegółów zależnie od formy zdania:
Napiję się wody
Będę pił wodę
Napiłbym się wody
Napiłem się wody
Piłem wodę
Piję wodę.
Piję wodę teraz
Gdy chcesz być przekonujacy i dawać skuteczne sugestie, twórz jak najwyraźniejsze submodalności w głowie słuchacza.
Gdybyś chciał być nieco bardziej przekonujący i miałbyś ochotę dawać skuteczniejsze sugestie, to mógłbyś tworzyć wyraźniejsze submodalności w głowie słuchacza.
Ha! Które z powyższych zdań bardziej do Ciebie trafia?
Uwielbiam uczyć tego co robię jednocześnie robiąc to, co uczę.
Rafał