Pary_anime
Witam,
czy kto¶ z Wam wie, jak przy u¿yciu Nokia Software Updater, przeinstalowac oprogramowanie? Dzownilem dzisiaj do NOKIA CARE i powiedzieli, ¿e spowolnienie dzialania moze byc spowodowane oprogramowaniem.
Zalecili mi zainstalowanie NSU, i ¿e tam niby bedzie opcja "przeinstaluj, reinstaluj oprogramowanie". Niestety, program ten tylko wyszukuje czy jest nowsze oprogr. od tego co jest w teleonie. I ¿e jest najnowsze, wiec nie ma mozliwosc ponownej instalacji.
Moglby mi ktos pomoc?
Dzieki
rob, jak nie ma jak jest. Nanowsza wersja (na NSU) to V 09.10, ty napewno tak± masz to daj w NSU "zainstaluj ponownie".
Nanowsza wersja (na NSU) to V 09.10,
nieprawda, najnowsza wersja to 10.10
niestety nie ma takiej opcji zainstaluj ponownie. Jest jedynie opcja :sprawdz ponownie" i "anuluj"
Dla mojej noki jest 09.10 jako najnowsze
rob, jak nie ma jak jest. Nanowsza wersja (na NSU) to V 09.10, ty napewno tak± masz to daj w NSU "zainstaluj ponownie".
Chcia³bym tak zrobic, ale nie ma takiej opcji niestety :( w NSU
onemanarmy, przed chwil± sprawdza³a w NSU i jest dopiero 09.10.rob, to mo¿e spróbuj Nokia Ovi Suite? Ja wgrywa³em kiedy¶ softa na nowo bo mi zosta³o 1.5 MB pamiêci i z 09.10 zainstalowa³em je ponownie.
onemanarmy, przed chwil± sprawdza³a w NSU i jest dopiero 09.10.rob, to mo¿e spróbuj Nokia Ovi Suite? Ja wgrywa³em kiedy¶ softa na nowo bo mi zosta³o 1.5 MB pamiêci i z 09.10 zainstalowa³em je ponownie.
kimi... pobieram ten ovi Suite. Tam jest taka opcja? czym sie rozni ten Ovi Suite od PC Suite? Przyznam ze o Ovi Suite nie slyszalem ;)
onemanarmy, przed chwil± sprawdza³a w NSU i jest dopiero 09.10.rob, to mo¿e spróbuj Nokia Ovi Suite? Ja wgrywa³em kiedy¶ softa na nowo bo mi zosta³o 1.5 MB pamiêci i z 09.10 zainstalowa³em je ponownie.
Niestety, Ovi Suite takze wyszukal ze nie ma nowszego oprogramowania ---> brak opcji "instaluj ponownie"
To bardzo dziwne. Mo¿e co¶ pozmieniali a jak nie to mo¿e spróbuj Phoenixem, ale ten program to ma czêsto fochy
nie bede sie bawil w phoenixy. Po prostu cos jest nie tak z NSU. Na infolini podali ze bedzie opcja zainstaluj ponownie. A nie ma
dzi¶ instalowa³em ponownie w swojej 6303 bo troche muli³a przez NSU i zero problemu tyle tylko ¿eby ukaza³a siê opcja instaluj ponownie to trzeba tam odznaczyæ ptaszkiem opcje i ok.
onemanarmy, przed chwil± sprawdza³a w NSU i jest dopiero 09.10.
To nie wiem, co ja kupi³em :) bo jak wpisze *#0000# to mi wy¶wietla ¿e v 10.10 :]
Ja te¿ siê spotka³em juz z 6303 z nowym softem V10.10, porównywa³em ¿e swoj± i stwierdzam ¿e na V10.10 tel chodzi wolniej, dlatego nie kombinuje ze swoja 6303 tylko narazie zostajê prz v09.10, tak samo jest z N3720 z softem v09.10 chodzi szybciej ni¿ z v10.16
(...) ¿eby ukaza³a siê opcja instaluj ponownie to trzeba tam odznaczyæ ptaszkiem opcje i ok.
gdzie ptaszkiem (Nokia PC Suite?, Nokia Ovi Suite?, Nokia Software Updater?) i jaka opcje (dok³adnie)?
EDIT:
Ok, ju¿ siê po³apa³em - w jednym i drugim przypadku (NOS i NSU), istnieje mo¿liwo¶æ ponownego zainstalowania oprogramowania, które ju¿ mamy w celu poprawieniu jego wydajno¶ci.
Niestety jest pewne "ALE". Mianowicie, je¶li nasz operator (w tym wypadku u mnie jest to orange) nie akredytowa³ nowszych wersji softu jeste¶my skazani na bie¿±cy soft. Ani NSU ani nowy NOS nie jest w stanie tego pomin±æ.
Jedynym rozwi±zaniem jest podej¶cie do punktu NOKII Service (czy jednego z autoryzowanych przedstawicielstw) i na gwarancji za¿yczyæ sobie wgranie nowego softu (to standardowa procedura przy ka¿dym serwisowaniu choæby takim jak czyszczenie z kurzu) od tego momentu mo¿emy ju¿ sami aktualizowaæ sobie oprogramowanie, bo wszystkie "blokady" zostan± usuniête.
Pozdro&Poæwicz
jerzywu napisa³/a:
akmk napisa³/a:
(...) ¿eby ukaza³a siê opcja instaluj ponownie to trzeba tam odznaczyæ ptaszkiem opcje i ok.
gdzie ptaszkiem (Nokia PC Suite?, Nokia Ovi Suite?, Nokia Software Updater?) i jaka opcje (dok³adnie)?
Ja mialem ten sam problem, i dalem sobie spokoj. Nie ma wlasnie zadnej opcji "odptaszkowania"/ "zaptaszkowania" opcji.
Nokia Software Updater na pewno umo¿liwia przeinstalowania oprogramowania softu brandowanego jak i niebrandowanego w wielu modelach nokii. Wystarczy w oknie które informuje nas o tym ¿e na urz±dzeniu jest zainstalowane najnowsze oprogramowanie, obok podpunktu bodaj¿e "1" w okienku zaznaczyæ tzw. ptaszek. Dalej trzeba postêpowaæ z instrukcjami wy¶wietlanymi w tym¿e programie.
nnn
Wystarczy w oknie które informuje nas o tym ¿e na urz±dzeniu jest zainstalowane najnowsze oprogramowanie, obok podpunktu bodaj¿e "1" w okienku zaznaczyæ tzw. ptaszek.
nie chce byæ z³o¶liwy, ale poka¿ mi jak g³upiemu, gdzie?
jerzywu napisa³/a:
akmk napisa³/a:
(...) ¿eby ukaza³a siê opcja instaluj ponownie to trzeba tam odznaczyæ ptaszkiem opcje i ok.
gdzie ptaszkiem (Nokia PC Suite?, Nokia Ovi Suite?, Nokia Software Updater?) i jaka opcje (dok³adnie)?
Ja mialem ten sam problem, i dalem sobie spokoj. Nie ma wlasnie zadnej opcji "odptaszkowania"/ "zaptaszkowania" opcji.
Nokia Software Updater na pewno umo¿liwia przeinstalowania oprogramowania softu brandowanego jak i niebrandowanego w wielu modelach nokii. Wystarczy w oknie które informuje nas o tym ¿e na urz±dzeniu jest zainstalowane najnowsze oprogramowanie, obok podpunktu bodaj¿e "1" w okienku zaznaczyæ tzw. ptaszek. Dalej trzeba postêpowaæ z instrukcjami wy¶wietlanymi w tym¿e programie.
A ja Cie zapewniam, ¿e takiej mo¿liwo¶ci nie ma !
Dzownilem w tej sprawie do Nokia Care, i brandowych nie da sie aktualizowac! w NSU nie ma tez takiej opcji !
Wystarczy w oknie które informuje nas o tym ¿e na urz±dzeniu jest zainstalowane najnowsze oprogramowanie, obok podpunktu bodaj¿e "1" w okienku zaznaczyæ tzw. ptaszek.
nie chce byæ z³o¶liwy, ale poka¿ mi jak g³upiemu, gdzie?
U mnie jest te¿ to samo! Wiec gdzie tu zaptaszkowaæ "zainstaluj ponownie" :/
Mi wyswietla sie identyczny komunikat.
Jedynym rozwi±zaniem jest podej¶cie do punktu NOKII Service (czy jednego z autoryzowanych przedstawicielstw) i na gwarancji za¿yczyæ sobie wgranie nowego softu (to standardowa procedura przy ka¿dym serwisowaniu choæby takim jak czyszczenie z kurzu) od tego momentu mo¿emy ju¿ sami aktualizowaæ sobie oprogramowanie, bo wszystkie "blokady" zostan± usuniête.
Robi³e¶ ju¿ tak? Chodzi mi o to czy robi± to od rêki na miejscu bo nie u¶miecha mi siê rozstawaæ siê z telefonem na kilka dni
Wystarczy w oknie które informuje nas o tym ¿e na urz±dzeniu jest zainstalowane najnowsze oprogramowanie, obok podpunktu bodaj¿e "1" w okienku zaznaczyæ tzw. ptaszek. na 100 procent to odpowiednia metoda , ja mam brandowany soft z PLAY i tak robi³em i mimo najnowszego oprogramowania zainstalowa³em je powtórnie bez najmniejszych problemów.
Wystarczy w oknie które informuje nas o tym ¿e na urz±dzeniu jest zainstalowane najnowsze oprogramowanie, obok podpunktu bodaj¿e "1" w okienku zaznaczyæ tzw. ptaszek. na 100 procent to odpowiednia metoda , ja mam brandowany soft z PLAY i tak robi³em i mimo najnowszego oprogramowania zainstalowa³em je powtórnie bez najmniejszych problemów.
spojrz na post jerzywu, tam jest zdjecie. Nie ma opcji "ptaszka'
to dziwne poniewa¿ mam jeszcze nokie 3720 w erze i tam równie¿ robi³em zainstalowanie ponowne tego samego softu i bez problemu posz³o,to wychodzi ze w orangutanie nie mo¿na tego zrobiæ,
nie chce byæ z³o¶liwy, ale poka¿ mi jak g³upiemu, gdzie?
Ach ¿e muszê wszystko pokazywaæ niedowiarkom
Pierwszy zrzut ekranu pokazuje ¿e jest taka mo¿liwo¶æ dla softu brandowanego z Orange, a drugi dla telefonu z Ery
a mozesz powiedziec jak scigasz NSU? podajesz Nokia Product Code i dopiero scigasz wlasciwy plik?
Uwierz mi, ¿e u mnie takowej mozliwosci nie ma. Mam zupelnie inne komunikaty
Dziêkuje ShadeN, zwracam honor w 100% lecz jak sam widzia³e¶ na moim screenie ja takiej opcji nie mam, wiesz mo¿e z jakiego powodu? Czy mo¿e to byæ inna instalarka (choæ widzê wyra¼nie, ¿e wersje mamy te same, w tym samym jêzyku) je¶li tak to mo¿e wrzucisz j± i podlinkujesz w tym temacie?
Dziêkuje ShadeN, zwracam honor w 100% lecz jak sam widzia³e¶ na moim screenie ja takiej opcji nie mam, wiesz mo¿e z jakiego powodu? Czy mo¿e to byæ inna instalarka (choæ widzê wyra¼nie, ¿e wersje mamy te same, w tym samym jêzyku) je¶li tak to mo¿e wrzucisz j± i podlinkujesz w tym temacie?
Tak naprawdê to i ja by³em bardzo zdziwiony ¿e u niektórych u¿ytkowników nie ma opcji przeinstalowania oprogramowania w 6303. Co do oprogramowania którym siê pos³uguje to standardowy program nokii Nokia Software Updater, choæ mam ma³± uwagê co do jego dzia³ania - program za ka¿dym razem kiedy uruchomimy go sprawdza na serwerach nokii, czy s± nowe aktualizacje dla tego¿ programiku. Je¿eli owe aktualizacje s± to je ¶ci±ga i aktualizuje ca³y Nokia Software Updater, z tym ¿e mia³em dwukrotny przypadek i¿ po owej aktualizacji program nie funkcjonowa³ tak jak powinien (tzn, nie mo¿na by³o zainstalowaæ nowego oprogramowania dla telefonu, pomimo ¿e by³a aktualizacja dostêpna; Lub gdy program informowa³ ¿e najnowsza wersja to 4.0 a na telefonie mia³em wersje 5.0, a w rzeczywisto¶ci powinna byæ dostêpna wersja 6.0; Albo gdy po aktualizacji nie by³o jêzyka polskiego w telefonie). Dlatego szybko nauczy³em siê nie aktualizowania programu, tylko ¶ci±gniêcie jej najnowszej wersji ze strony nokii.
A wracaj±c do mojego poprzedniego posta w którym obieca³em sprawdziæ jak wygl±da sytuacja z innymi telefonami poni¿ej przedstawiam screen próby aktualizacji nokii 6300 z oprogramowaniem orange - owa opcja przeinstalowania oprogramowania równie¿ wystêpuje.
¦ci±ga³em prosto ze strony nokii, polsk± wersjê i od razu takie jaja.. jak zmieni³em wersje jêzykow± NSU te¿ nie pomog³o. Wydaje mi siê, ¿e to co¶ ma wspólnego z tym, ¿e oren¿ mog³o "nie zatwierdziæ najnowszego oprogramowania" co wy¶wietli³o siê w moim komunikacie.. ale wtedy Twoj screen ShadeN nie mia³by racji bytu.
Zaczynam siê z³o¶ciæ
a mozesz powiedziec jak scigasz NSU? podajesz Nokia Product Code i dopiero scigasz wlasciwy plik?
Uwierz mi, ¿e u mnie takowej mozliwosci nie ma. Mam zupelnie inne komunikaty
¦ci±gam standardowy program NSU bez ¿adnej zmiany Product Code, ca³y proces przebiega bez ¿adnych ingerencji w telefonie.
Je¿eli komu¶ bardzo zale¿y na przeinstalowaniu oprogramowania w telefonie mo¿na to zrobiæ za pomoc± np. Phoenix'a lub JAF'a poprzez poprzednie ¶ci±gniêcie ca³ego softu z NaviFirm lub ze strony BlueNokia ( Co istotne np. za pomoc± JAF'a mo¿na wgraæ dowoln± wersje softu, tak¿e t± niebrandowan±, bez zmiany product code, a co za tym idzie bez utraty gwarancji)
¦ci±ga³em prosto ze strony nokii, polsk± wersjê i od razu takie jaja.. jak zmieni³em wersje jêzykow± NSU te¿ nie pomog³o. Wydaje mi siê, ¿e to co¶ ma wspólnego z tym, ¿e oren¿ mog³o "nie zatwierdziæ najnowszego oprogramowania" co wy¶wietli³o siê w moim komunikacie.. ale wtedy Twoj screen ShadeN nie mia³by racji bytu.
Zaczynam siê z³o¶ciæ
Nie wiem czy mo¿e to co¶ wnie¶æ do ca³ego tego tematu, ale Nokie 6303 któr± mam z orange dosta³em we wrze¶niu zesz³ego roku, a wiêc wtedy gdy prawdopodobnie posiada³ on jeszcze "starsz±" wersje oprogramowania (nie pamiêtam jak±, ale pó¼niej aktualizowa³em telefon bodaj¿e dwa razy). Byæ mo¿e Orange poprzez oprogramowanie w tych telefonach w jaki¶ sposób nie blokowa³o wcze¶niej opcji przeinstalowania oprogramowania, a teraz blokuje...
Czyli wychodzi na to, ¿e zostaje mi serwis.
ps. dziwi mnie jednak to, ze mimo tej samej wersji NSU i windowsa7 nasze okna programu i komunikaty ró¿ni± siê. w znacz±cym stopniu.